مکمل بنزین
خبرداخلی

وزارت صنعت، معدن و تجارت در حمایت از ایران‌خودرو اعلام حضور کرد

به گزارش چرخان، طی چند روز گذشته اخبار و شایعات مختلفی پیرامون بدعهدی دوباره پژو فرانسه در مورد تولید محصولات مشترک در ایران منتشر شده بود که واکنش‌های زیادی را در پی داشت و مدیران و مسئولین رده بالای شرکت ایران‌خودرو و سازمان صنایع در مورد این اخبار مصاحبه‌های زیادی را انجام دادند که در پی این اخبار، وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه‌ای شایعات پیرامون عدم تولید پژو 2008 توسط ایران‌خودرو را رد کرده و تعداد تولید شده این محصول مشترک ایران و فرانسه را اعلام نمود.

در اطلاعیه‌ای که وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر کرده، با قبول تاخیر در تحویل خوردوهای ثبت نامی گفته شده است: ما تاکنون با همکاری که ایران‌خودرو و پژو داشته است توانستیم بیش از 1700 عدد از محصول پژو 2008 را در داخل کشور تولید کنیم و تولیدات این خودرو نیز ادامه دارد. تاخیر در تحویل خودروها را می‌پذیریم ولی باید توجه شود که علیرغم تاخیر اندک ایجاد شده، خودروها در حال واگذاری است و مشتریان ثبت نام کننده در حال دریافت خودروی خود هستند.

همچنین در این اطلاعیه وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد قرارداد سایپا و سیتروئن نیز گفته شده است: قرارداد سایپا و سیتروئن نیز به قوت خود باقیست و تلاش‌های دولت و شرکت سایپا بر این است که بتوانیم در سه ماهه دوم سال 97 اولین محصول مشترک این دو شرکت را در ایران تولید کنیم. همچنین طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، ورود اولین خودروهای تولید شده توسط سایپا و سیتروئن به بازار در همین مدت انجام خواهد شد و هیچ خللی در برنامه‌ریزی این دو شرکت نیز وجود ندارد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه به مشکلات موجود در قرارداد رنو اشاره کرده و افزوده است: یکی از مشکلات بزرگ موجود در بحث قرارداد شرکت رنو فرانسه با طرف ایرانی، عدم توانایی تامین سایت موردنظر شریک فرانسوی در ایران بوده است که به همین دلیل برنامه زمان‌بندی شده رنو در این زمینه بهم خورده است ولی به هر ترتیب این موضوع نیز در حال حل بوده و به زودی عملیات اجرایی رنو در ایران آغاز می‌شود.

در پایان این اطلاعیه آمده است: هیچ بدعهدی و خلف وعده‌ای از سوی شرکای فرانسوی صورت نگرفته است و به خوبی در حال انجام تعهدات خود هستند و همه کارها در روال خود قرار داشته و مشکلی نیست. ما در یکسال اخیر رشد 18 درصدی در تولید را تجربه کرده‌ایم و این نشان می‌دهد که گشایش‌های اخیر توانسته در صنعت خودرو تاثیر خود را بگذارد و برای این صنعت خوش یمن بوده است.

 

بیشتر بخوانید:

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا