Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

نسل جدید ون‌های پژو معرفی شد

پژو ریفتر (Rifter) که نسل جدید ون‌های پژو محسوب می‌شود، از نظر مشخصات مکانیکی مشابه دو خودرو سیتروئن برلینگو مولتی‌اسپیس و واکسهال کومبو لایف است. این خودرو توسط پلتفرم EMP2 توسعه یافته است و به ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های کمکی بسیار سودمندی مجهز است. از سیستم‌های کمکی مورد استفاده در نسل جدید ون‌های پژو می‌توان به سیستم پیشرفته گریپ کنترل (سیستم کنترل کشش اختصاصی PSA)، ترمز اتوماتیک در مواقع اضطراری و سیستم کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد.

همانند سیتروئن برلینگو مولتی‌اسپیس، پژو ریفتر نیز در دو نسخه مجهز به پنج و هفت صندلی عرضه می‌شود. نسخه کوچک‌تر در تابستان امسال در دسترس خریداران قرار می‌گیرد ولی نسخه بزرگ‌تر در سال 2019 روانه بازار می‌شود.

پژو ادعا می‌کند که فضای حمل بار این دستگاه برابر با 775 لیتر است که در نسخه بزرگتر با خواباندن صندلی‌ها به 4000 لیتر افزایش می‌یابد. نسخه عادی این خودرو طولی برابر با 4400 میلی‌متر دارد که در نسخه بزرگ‌تر به 4750 میلی‌متر افزایش می‌یابد. برخلاف سیتروئن برلینگو که به صورت یک SUV طراحی شده، پژو ریفتر و واکسهال کومبو لایف همانند یک MPV طراحی شده‌اند.

در نسل جدید ون‌های پژو از موتور 1.2 لیتری بنزینی با قدرت‌های 109 و 128 اسب بخار، موتور 1.5 لیتری دیزل BlueHDi با قدرت‌های تولیدی 74 و 128 بخار استفاده شده است. هر دو نسخه مجهز به موتور با قدرت 128 اسب بخار با جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک عرضه می‌شوند.

پژو علاوه‌بر نسخه استاندارد ریفر از یک نسخه مفهومی این خودرو نیز رونمایی کرده است. این نمونه از سیستم چهار چرخ متحرک بهره می‌برد که مناسب آف‌رود است. در این ون جان‌سخت از یک موتور دیزل با 130 اسب بخار (97 کیلووات) قدرت استفاده شده که گشتاور تولیدی آن نیز برابر با 300 نیوتون متر است. یکی از تفاوت‌های این نسخه کانسپت با نمونه عادی ریفتر، مجهز بودن آن به یک چادر است که برای ماجراجویی ابزاری حیاتی محسوب می‌شود.

در طراحی این خودرو شاهد استفاده از رنگ مشکی و نوارهای زرد رنگ هستیم که جلوه‌ای خاص به آن بخشیده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.