مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید پژو 508 با طراحی اسپرت به صورت رسمی معرفی شد

شرکت فرانسوی پژو در سال 2011 از خودرو پژو 508 رونمایی کرد. این کمپانی امروز بعد از چندین سال نسل جدید پژو 508 را معرفی نمود. طراحی این نسل نسبت به گذشته بهبود چشمگیری داشته و همین امر می‌تواند بسیاری از خریداران را جذب خود کند.

در حالی‌که تنها چند هفته تا شروع نمایشگاه خودرو ژنو زمان باقی مانده ولی این شرکت تصمیم گرفته قبل از آغاز این نمایشگاه از محصول جدید خود رونمایی کند. علاوه بر نسل جدید پژو 508، این برند از ون‌های جدید خود نیز پرده‌برداری کرده است.

نسل جدید پژو 508 نسبت به نسخه قبلی با تغییر ابعاد همراه بوده به گونه‌ای که ارتفاع آن 60 میلی‌متر (2.3 اینچ) و طول آن نیز 80 میلی‌متر (3.1 اینچ) کاهش یافته است. عرض این نسل 20 میلی‌متر (0.8 اینچ) نسبت به نسل گذشته افزایش یافته است.

این شرکت در نسل جدید پژو 508 از طراحی جذاب و خشنی بهره برده است. نحوه طراحی جلوپنجره، بخش جلویی و چراغ‌های عقب، این خودرو را بالاتر از رقبای خود در این کلاس قرار می‌دهد. یکی دیگر از نکات جالب توجه در رابطه با طراحی این خودرو، بدون فریم بودن درب‌های آن است.

ظرفیت صندوق عقب با 14 لیتر افزایش به 487 لیتر افزایش یافته است. اگر راننده خواهان فضای بار بیشتری باشد می‌تواند با جمع کردن صندلی‌های عقب، ظرفیتی برابر با 1537 لیتر را برای خود مهیا کند.

در کابین این نسل از فرمان نسبتا کوچکی استفاده شده است. در پشت فرمان شاهد قرارگیری نمایشگری 12.3 اینچی برای نمایش سرعت، دور موتور و دیگر عملکردهای مربوطه هستیم. پژو برای سیستم سرگرمی این محصول خود یک نمایشگر 10 اینچی درنظر گرفته است. ماساژور صندلی‌ها، استفاده از چرم و چوب طبیعی دیگر نکاتی هستند که در کابین به چشم می‌خورند.

نسل جدید پژو به یک موتور بنزینی با حجم 1.6 لیتر مجهز شده که قادر به تولید 177 و 217 اسب بخار قدرت است. وظیفه انتقال قدرت در این نمونه برعهده یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک است.

علاوه‌بر موتور بنزینی شاهد استفاده از دو موتور دیزل BlueHDi در این خودرو هستیم. حجم این دو گزینه دیزلی برابر با 1.5 و 2 لیتر بوده و قدرتی برابر با 128، 158 و 177 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهند. خریداران برای نمونه‌های دیزل قادر به سفارش گیربکس 6 سرعته دستی و جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک است.

پژو ادعا می‌کند که نسل جدید پژو 208 نسبت به نسل قبلی کاهش وزنی برابر با 70 کیلوگرم را تجربه کرده است که کاهش مصرف سوخت آن را در پی دارد. نسخه پلاگین هیبرید این خودرو در سال 2019 معرفی و روانه بازار می‌شود.

پژو سیستم‌های کمکی زیادی را برای محصول جدید خود درنظر گرفته است. از میان این سیستم‌ها می‌توان به سیستم ترمز خودکار در مواقع اضطراری، سیستم کروزکنترل تطبیقی، سیستم جلوگیری خروج از خط و سیستم شناسایی علایم جاده اشاره کرد. خریداران می‌توانند نسل جدید پژو 508 را با سیستم دید در شب سفارش دهند.

از این خودرو به صورت رسمی در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی خواهد شد و چندین ماه بعد نیز روانه بازار اروپا می‌شود. پژو در رابطه با قیمت این نسل از پژو 508 اظهارنظری نکرده است. انتظار می‌رود قیمت نسخه‌های مختلف این دستگاه در نمایشگاه خودرو ژنو از سوی سازنده آن مشخص شود.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. بنظر شما به همین خاطره که نسل قدیم 508 رو میخوان به ایران بدهند و احتمالا مونتاژ کنند؟ یا اینکه این نسل جدید وارد ایران خواهد شد؟ یعنی باز هم ما باید خودرو های تاریخ مصرف گذشته رو استفاده کنیم؟ ممنونم از پاسخ شما پیشاپیش

  2. چرا قیمت خودرو های خوب رو پایین نمیارم تا مردم این مملکت هم بتونن بهترین ماشین هارو سوار بشن مگه ما چیمون از کشور های دیگه کمتره آخه؟!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا