مکمل بنزین
گوناگونخبر

طراحی نسل جدید پژو 508 چه تفاوتی با نسخه قبلی دارد؟

پژو بعد از مدت‌ها از نسل جدید پژو 508 رونمایی کرد. این شرکت فرانسوی از اولین نسل این خودرو در سال 2010 در نمایشگاه خودرو پاریس رونمایی کرده بود، البته در سال 2014 فیس‌لیفت آن را معرفی کرد.

از سال 2011 خودرو پژو 508 جایگزین مدل‌های پژو 407 و پژو 607 شد، در ایران شاهد عرضه پژو 407 بوده‌ایم. در سال 2014 نسخه فیس‌لیفت این خودرو معرفی شد که علاوه‌بر طراحی جدید، گزینه‌های بیشتری در رابطه با موتور در اختیار خریداران قرار می‌داد.

در این مقاله نسل جدید پژو 508 را با نسخه فیس‌لیفت این خودرو مقایسه می‌کنیم. نسل جدید این دستگاه در نمایشگاه خودرو ژنو به صورت رسمی رونمایی می‌شود و در ماه‌های آینده نیز روانه بازارهای اروپایی می‌شوند و خریداران قادر به تهیه آن می‌شوند.

طراحی نمای جلویی

با نگاه به نمای جلویی نسل جدید پژو 508، می‌توان فهمید که پژو تلاش بسیاری کرده تا طراحی این بخش از خودرو مدرن‌تر و جذاب‌تر شود. در واقع می‌توان گفت که تلاش پژو به ثمر نشسته چراکه با مقایسه این دو نسل، طراحی قدیمی نسل قبلی نمایان می‌شود. طراحی نسل جدید پژو 508 شبیه به خودروهای کانسپتی بوده که اخیرا توسط این کمپانی فرانسوی معرفی شده است.

نحوه طراحی چراغ‌های LED در بخش جلویی شبیه به دندان حیوانات درنده است. بر روی کاپوت این دستگاه از چندین خط استفاده شده تا طراحی جذاب‌تری برای این بخش به ارمغان آورد. جلو پنجره این نسل به صورت مشبک طراحی شده که ما را به یاد جدیدترین محصولات شرکت مرسدس بنز می‌اندازد.

طراحی نمای جانبی

در نمای جانبی نیز طراحی اسپرت‌تر نسخه جدید کاملا قابل مشاهده است. پژو نسل جدید محصول خود را به پلتفرم EMP2 مجهز کرده و ابعاد آن را کاملا تغییر داده است.

طول نسل جدید پژو 508 در مقایسه با نمونه قبلی با 80 میلی‌متری کاهش به 4.75 متر رسیده است. ارتفاع این خودرو کاهشی 60 میلی‌متری را تجربه کرده که ارتفاعی برابر با 1.4 متر را برای آن به ارمغان آورده است. عرض این نسل 20 میلی‌متر افزایش داشته و به 1.84 متر رسیده است. پژو برای جذاب‌تر کردن ظاهر این دستگاه، به خریدار امکان سفارش رینگ‌های 19 اینچی می‌دهد.

طراحی نمای پشتی

طراحی نمای پشتی این دو نسل کاملا با هم متفاوت است. در نسل جدید پژو 508 به خوبی می‌توان تاثیرگذاری طراحی خودرو مفهومی اگزالت را متوجه شد.

استفاده از یک نوار مشکی رنگ برای اتصال چراغ‌های پشت، باعث شده که خودرو نسبت به ابعاد خود عریض‌تر نشان داده شود.

طراحی بخش داخلی

طراحی کابین نسل جدید پژو 508 مطابق با محصولات اخیر این کمپانی فرانسوی است. زیبا بودن این بخش به سلیقه خریدار بستگی دارد چراکه برخی افراد این سبک طراحی را دوست دارند و عده‌ای نیز آن را نمی‌پسندند. فرمان مورد استفاده در این خودرو نسبت به نسل گذشته کوچک‌تر شده و صفحه کیلومتر شمار نیز به یک نمایشگر 12.3 اینچی تبدیل شده است.

پژو در کابین این نسل از دکمه‌های فیزیکی کمتری بهره برده که علت آن نیز دکمه‌های لمسی است. در میان داشبورد این خودرو از یک نمایشگر 10 اینچی استفاده شده است. جنس مواد استفاده شده در کابین نسل جدید پژو 508 نسبت به نسخه قبلی بهبود فراوانی یافته و ظاهری لوکس‌تر را به آن بخشیده است. کاربران می‌توانند این خودرو را با کابین چرم و یا کابین مجهز به چوب طبیعی سفارش دهند که در نوع خود جالب توجه است.

در نهایت می‌توان به وضوح مشاهده کرد که نسل جدید این خودرو طراحی جذاب‌تری دارد و می‌تواند افرادی بیشتری را ترغیب به خرید کند. در حال حاضر نمی‌توان در رابطه با فروش این نسخه در بازار ایران اظهار نظری کرد ولی با توجه به رابطه خوب شرکت‌های ایرانی با برند پژو، این احتمال وجود دارد که در آینده نه‌چندان دور شاهد عرضه نسل جدید پژو 508 در بازار کشورمان باشیم.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا