مکمل بنزین
اپلیکیشن

بررسی اپلیکیشن سپهر ؛ نقشه و مسیریاب سخنگوی ایرانی!

برای بسیاری از ما ایرانی‌ها زمان زیادی از آن زمان که برای رفتن به جایی نیاز به پرس و جوهای زیادی داشتیم، نگذشته است و همگی به خوبی یادمان هست که برای رسیدن به مقصد چه سختی‌های فراوانی را تحمل می‌کردیم و قطعا در این مسیر دچار اشتباهاتی می‌شدیم که باعث میشد علاوه بر هزینه‌های مادی که پرداخت می‌نمودیم، از نظر روانی نیز دچار مشکل شده و عصبی شویم.

بعدها با حضور نقشه‌های کاغذی کمی کار راحت‌تر شد ولی بازهم مشکلات فراوانی در این زمینه وجود داشت که مهم‌ترین مشکل در مورد نقشه‌های کاغذی عدم امکان جستجو، مسیریابی و راهنما بود که باعث میشد برای پیدا کردن مقصد و مسیر مناسب که همگی جوانب را در نظر بگیرد، ساعتها طول کشیده و وقت زیادی را از ما بگیرد. اما به مرور و با حضور اپلیکیشن‎هایی مانند سپهر که نقشه و مسیریاب سخنگوی ایرانی است این مشکل حل شده و به راحتی و در سریعترین زمان می‌توانیم به مقصد خود برسیم.

 

شاید مهم‌ترین ویژگی اپلیکیشن سپهر، ظاهر نسبتا قابل قبول آن است که باعث می‌شود رغبت کاربران برای استفاده از آن افزایش یافته و بیش از دیگر اپلیکیشن‌های مشابه از آن استفاده کنند. دانلود و استفاده حدود 300 هزار کاربر نشان می‌دهد که این اپلیکیشن نقشه و مسیریاب سخنگو به خوبی توانسته جایگاه خود را در بین کاربران ایرانی پیدا کند. در ادامه به مهم‌ترین ویژگی‌ها و ضعف‌های قابل اشاره در مورد اپلیکیشن سپهر می‌پردازیم که البته بدیهی است که از بسیاری از ویژگی‌های قابل اغماض گذر کردیم و صرفا موارد مهم را مطرح می‌کنیم.

ظاهر کاربر پسند و رابط کاربری قابل قبول

اولین موردی که ما در استفاده از اپلیکیشن سپهر با آن مواجه شدیم ظاهر جذاب این اپلیکیشن بود که نظر ما را به خودش جلب کرد. استفاده از آیکون‌های جذاب و کاربرپسند و همچنین فارسی بودن کامل همه اجزای این اپلیکیشن از مواردی است که باید ذکر کنیم. البته در حالت رانندگی که در گوشه سمت چپ این اپلیکیشن وجود دارد، نرم افزار به حالتی تبدیل می‌شود که به صورت طبیعی ما را به یاد نرم افزار ویز می‌اندازد و شاید بهتر بود مسئولین این اپلیکیشن برای این بخش نیز طراحی اختصاصی داشتند و یا تغییرات بهتری می‌دادند تا این تصور از ذهنیت کاربران پاک شود که سپهر همان ویز است!

امکان استفاده از نقشه آفلاین

یکی از مشکلاتی که معمولا اپلیکیشن‌های دیگر در زمینه نقشه و مسیریابی دارند این است که امکان استفاده در حالت آفلاین را ندارند و می‌بایست کاربر به اینترنت متصل باشد تا بتواند از اپلیکیشن استفاده کند ولی در اپلیکیشن سپهر این امکان وجود دارد که با انتخاب گزینه نقشه آفلاین که البته با ارائه دسترسی‌های اضافه همراه خواهد بود، امکان استفاده از این اپلیکیشن در حالت آفلاین را داشته باشد.

امکان تنظیم قرارها روی نقشه!

یکی دیگر از امکانات جالب توجه در اپلیکیشن سپهر امکان تنظیم قرارهای کاری و غیرکاری کاربران در این اپلیکیشن است. به طور مثال شما در یوسف آباد تهران قرار کاری دارید و این قرار و جلسه برایتان از اهمیت فوق‌العاده بالایی برخوردار است. به راحتی از طریق اپلیکیشن سپهر می‌توانید برای این قرار هشدار مکان‌دار تعیین کنید و در زمان مشخص به آنجا سفر کنید. این اپلیکیشن در موعد مقرر، مکانی که شما باید در آنجا حضور داشته باشید، نشان می‌دهد و مسیریابی به صورت خودکار انجام می‌شود.

مسیریاب جذاب و بسیار کاربردی

همین ابتدا باید بگوییم که تمامی بستر اپلیکیشن نقشه و مسیریاب سپهر روی نقشه گوگل پایه‌ریزی شده است ولی المان‌های اختصاصی این اپلیکیشن محطیی جذاب برای آن ایجاد کرده است. مسیریاب این اپلیکیشن به شکل کاملا جذابی فعالیت می‌کند و آیکون‌های شروع و مبدا مقصد به صورت جذابی طراحی شده است. شما پس از انتخاب مکان مورد نظر با گزینه‌های مختلفی روبرو می‌شوید که می‌توانید تعیین کنید که مکان مشخص شده آیا: مبدا مسیریابی است و یا مقصدی است که قصد سفر به آن را دارید؟ همچنین می‌تواند مکان مشخص شده را با دیگران در شبکه‌های اجتماعی و یا از طریق پیامک به اشتراک بگذارید.

همچنین با انتخاب مکان موردنظرتان برای یک جلسه کاری می‌توانید قرار مدنظرتان را ایجاد کرده و از فراموشی‌های احتمالی جلوگیری کنید.

مکان‌های خدماتی اطراف خود را ببینید

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب اپلیکیشن سپهر امکان مشاهده مکان‌های خدماتی مختلف اطراف کاربر است. شما به راحتی می‌توانید از طریق آیکون موجود در صفحه اصلی اپلیکیشن به جایگاههای سوخت اطراف خود، رستوران‌های نزدیک خودتان، بانکهای شهر خود و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اطراف خود دسترسی داشته باشید.

همچنین پس از لمس آیکون موردنظر، اطلاعات جالب و جامعی از مکان‌های موردنظر کاربر مانند آدرس و اسامی آنها نمایش داده می‌شود که کاربر می‌تواند با انتخاب هر کدام از مکان‌های نمایش داده شده، مسیر آنها را مشاهده کرده و با مسیریاب این نرم افزار به آن مکان سفر کند.

ترافیک آنلاین، مترو و طرح ترافیک را ببینید

یکی دیگر از قابلیت‌های خوب اپلیکیشن سپهر امکان مشاهده ترافیک آنلاین شهرهای بزرگ کشور است. با استفاده از مشاهده ترافیک آنلاین می‌توانید نسبت به مسیریابی درست اقدام کنید و مسیرهای مناسب خود را انتخاب کنید. البته این امکان از طریق نقشه گوگل فراهم شده ولی با توجه به طراحی خاص این اپلیکیشن و ابزارهای اضافی آن استفاده از سپهر نسبت به نقشه گوگل جذاب‌تر است.

همچنین کاربران تهرانی این نرم افزار می‌توانند برای مسافرت‌های درون شهری و دور ماندن از جرائمی که برای ورود به طرح ترافیک در نظر گرفته شده است، قابلیت طرح ترافیک اپلیکیشن سپهر را فعال کنند تا مسیریابی مناسب خود را انجام دهند.

همچنین اگر خودرو ندارید می‌توانید با استفاده از بخش مترو این اپلیکیشن خطوط مترو را مشاهده کنید و مسیریابی دلخواهتان را برای مسافرت با مترو انجام دهید.

گوشی‌یاب و خانواده‌یاب اپلیکیشن سپهر

یکی از امکانات اختصاصی اپلیکیشن سپهر در بین اپلیکیشن‌های نقشه و مسیریابی امکان گوشی‌یاب و خانواده‌یاب این اپلیکیشن است که به کاربر امکان می‌دهد با فعال‌سازی این قابلیت، از سرقت گوشی جلوگیری کند. طبق گفته مسئولین این اپلیکیشن، هنگامیکه گوشی کاربر دزدیده شود، نرم افزار با صدای آژیر ممتد سارق را رسوا می‌کند!

همچنین شما می‌توانید با فعال سازی این اپلیکیشن در موبایل خانواده خود از لوکیشن فعلی آنها باخبر شوید. این قابلیت برای افرادی که در خانواده دارای افراد مسن و یا مشکل‌دار هستند استفاده بیشتری خواهد داشت.

اپلیکیشن سپهر چه ضعف‌هایی دارد؟

  • بزرگترین اشکال اپلیکیشن سپهر، پولی بودن اکثر امکانات خوبی است که در بالا گفتیم! بسیاری از امکاناتی که معمولا کاربران احتیاج دارند صرفا با پرداخت هزینه عضویت ویژه قابل استفاده است که عملا سپهر را به یک اپلیکیشن غیرقابل مصرف تبدیل کرده است!
  • کندی عجیبی در لود شدن نقشه این اپلیکیشن وجود دارد که برای کار با آن، کمی اذیت‌کننده است.
  • شباهت بسیار زیاد بخش مسیریابی این اپلیکیشن به ویز، با توجه به گرافیک خوب سایر بخش‌های آن، جالب به نظر نمی‌رسد.

برای دانلود اپلیکیشن سپهر روی آیکون بازار کلیک کنید

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا