مکمل بنزین
مقایسهبرگزیده‌ها

مقایسه لیفان X60 با چانگان CS35، دو کراس اوور چینی موجود در بازار ایران!

همواره خرید یک خودرو در میان چندین گزینه مشابه موجود در بازارهای خودرو در سرتاسر جهان، یکی از دغدغه‌های مهم خریداران بوده است و این امر به خودی خود باعث به وجود آمدن شک و تردیدهایی در انتخاب یک خودرو مناسب می‌شود. پیرامون همین موضوع، خریداران در بازار خودرویی ایران نیز از این امر مستثنا نبوده وبا توجه به گزینه‌های موجود، می‌بایست با بودجه مورد نظر خود، یک خودرو را برای خرید انتخاب نمایند.

حال در این مطلب قصد داریم به مقایسه دو خودرو هم رده و چینی در بازار داخلی کشور با نام‌های چانگان CS35 و لیفان X60 بپردازیم و برتری هر یک را نسبت به دیگری در بخش‌های مختلف بررسی خواهیم کرد.

1-معرفی کلی

پیرامون معرفی کلی این دو خودرو می‌توان این‌گونه گفت که لیفان x60 به عنوان یک کراس اوور چینی ارزان قیمت از سال 1391 وارد بازار خودرویی ایران شده است و در حال حاضر مدل اتوماتیک این خودرو از سوی گروه صنعتی کرمان خودرو به فروش می‌رسد.

اما در سوی دیگر این میدان، چانگان cs350 توسط گروه خودروسازی سایپا به بازار خودرویی کشور عرضه می‌شود. این خودرو در اوایل حضور خود در کشور به صورت وارداتی عرضه شد، اما پس از مدتی با توافق گروه صنعتی سایپا با کمپانی چانگان چین، در حال حاضر cs35 به صورت مونتاژي عرضه می‌شود.

2-طراحی ظاهری

همان‌گونه که در مطالب قبلی گفته شد، طراحی ظاهری هر خودرو طبق نظر مشتریان بوده و نمی‌توان به طور قطعی گفت که کدام یک از خودرو نسبت به دیگری زیبا تر است. در همین رابطه، اما به اعتقاد کارشناسان این حوزه، چانگان cs35 با توجه به طراحی بهتر در قسمت ابتدایی و انتهایی، نسبت به لیفان x60 خودرویی امروزی تر به شمار می‌آيد.

3-طراحی درونی

اما پیرامون طراحی داخلی و جنس متریال استفاده شده برای ساخت کابین این دو مدل، قطعا چانگان cs35 خودرویی بهتر است. زیرا با توجه به نظارت مستقیم کمپانی چینی چانگان بر روی خط تولید این مدل در کارخانجات سایپا و خط تولید پیشرفته تر چانگان نسبت به لیفان x60، در این مورد نیز می‌بایست چانگان cs35 را پیروز این میدان عنوان کرد. همچنین، کابین چانگان به لطف طراحی بهتر و چینش ادوات بهتر، در دیدگاه مشتریان خودرویی بهتر قلمداد می‌شود.

4-مشخصات فنی و عملکرد

حال نوبت به بررسی مشخصات فنی و عملکرد این دو خودرو می رسد و در بخش اول به سراغ چانگان cs35 می‌رویم. در همین رابطه،‌ چانگان cs35 دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 1.6 لیتر بوده که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 123 اسب بخار و گشتاوری برابر با 160 نیوتن متر است که این قدرت تولیدی توسط یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود

چانگان cs35 برای رسیدن به سرعت صدکیلومتر در ساعت از صفر مطلق، نیازمند زمانی برابر با 14.9 ثانیه بوده و حداکثر سرع آن در حدود 175 کیلومتر در ساعت خواهد بود. همچنین، مصرف سوخت این خودرو در مسیرهای شهری و پر ترافیک برابر با 11.1 لیتر بنزین و در مسیرهای خارج شهری و اتوبان، مصرف چانگان cs35 برابر با 6.1 لیتر بنزین خواهد بود که در سیکل ترکیبی، مصرف کلی این خودرو برابر با 7.5 لیتر بنزین در هر صدکیلومتر مسیر است. (چانگان cs35 دارای گنجایش باکی برابر با 52 لیتر بوده و استاندارد آلایندگی آن یورو4 است)

اما در سوی دیگر این میدان، لیفان x60 دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 1.8 لیتر بوده که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 131 اسب بخار و گشتاوری برابر با 168 نیوتن متر است که این قدرت تولیدی توسط یک گیربکس اتوماتیک cvt به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

لیفان x60 برای رسیدن به سرعت صدکیلومتر در ساعت از صفر مطلق، نیازمند زمانی برابر با 14.1 الی 14.5 ثانیه بوده و حداکثر سرع آن در حدود 180 کیلومتر در ساعت خواهد بود. همچنین، مصرف سوخت این خودرو در مسیرهای شهری و پر ترافیک برابر با 11.9 لیتر بنزین و در مسیرهای خارج شهری و اتوبان، مصرف لیفان x60 برابر با 6.6 لیتر بنزین خواهد بود که در سیکل ترکیبی، مصرف کلی این خودرو برابر با 8.4 لیتر بنزین در هر صدکیلومتر مسیر است. (لیفان x60 دارای گنجایش باکی برابر با 55 لیتر بوده و استاندارد آلایندگی آن یورو4 است)

حال نوبت به اعلام پیروز این بخش می‌رسد و در همین رابطه، با توجه به مصرف سوخت کمتر و راندمان موتور بهتر چانگان cs35 نسبت به لیفان x60، در این بخش نیز می‌بایست پیروز میدان را چانگان cs35 اعلام کرد.

5-امکانات رفاهی

در رابطه با امکانات رفاهی این دو خودرو این گونه باید که در این بخش می‌بایست پیروز این میدان را هر دو خودرو اعلام کرد. زیرا این دو مدل با دارا بودن امکاناتی همچون رینگ 17 اینچی آلومینیومی (چانگان cs35)، سانروف، كروز كنترل، مجهز به سيستم ضد سرقت (Immobilizer)، كامپيوتر اطلاعات سفر، صندلي چرمي، قابليت تنظيم صندلي راننده در 6 جهت، سنسور پارك دنده عقب، هشدار دهنده بسته نبودن كمربند ايمني، دكمه‌هاي تنظيم بر روي فرمان، قابليت تنظيم فرمان، چراغهاي جلو هالوژن با قابليت تنظيم ارتفاع، شيشه بالابر برقي جلو و عقب، چراغ مه شكن عقب، زير آرنجي مركزي عقب، سيستم تهويه مطبوع، آينه‌هاي جانبي برقي مجهز به چراغ راهنما، آينه‌هاي جانبي با قابليت تاشو برقي، كمربندهاي ايمني مجهز به سيستم پيش كشنده و قابل تنظيم ارتفاع، ريموت كنترل تاشو، قفل مركزي، گرمكن شيشه عقب، چراغ مطالعه، ريموت كنترل، برف پاك كن عقب و … خودروهایی برابر در این قسمت هستند.

6-استهلاک و هزینه‌های نگهداری

چانگان cs35 با دارا بودن هزینه‌ای در حدود 95 الی 125 هزار تومان برای بررسی و سرویس‌های دورهای در هر 5450 الی 6600 کیلومتر، نسبت به لیفان x60 که در هر 5500 الی 6650 کیلومتر دارای هزینه بررسی و سرویس‌هایی در حدود 100 الی 135 هزار تومان است، خودرویی اقتصادی تر و بهتر به شمار می‌آيد.

7-قیمت در بازار

در حال حاضر قیمت این دو خودرو در بازار داخلی کشور نزدیک به یکدیگر است. در همین رابطه، چانگان cs35 با مدل ساختاری 1397 در بازار داخلی کشور با برچسب قیمتی 74 میلیون تومان عرضه می‌شود و در سوی مقابل، لیفان x60 با مدل ساختاری 1396 برچسب قیمتی 70 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

نتیجه گیری

سرانچام در پایان این مقایسه، نوبت به نتیجه گیری کلی در رابطه با این دو خودرو هم رده می‌رسد. پیرامون همین موضوع ، پیشنهاد ما برای انتخاب مابین این دو خودرو، قطعا چانگان cs35 است. زیرا این خودرو نسبت به لیفان x60 با توجه به نمایندگی‌های گستره تر سایپا در مقایسه با کرمان موتور، از خدمات پس از فروش بهتری برخوردار بوده و یکی از خوردوهای مطرح تولیدی در سطح کشور بوده که در خطوط روباتیک سایپا با استفاده از تکلنولوژی‌های روز و تحت نظارت مستقیم کمپانی چانگان تولید می‌شود.

به سوپر گروه لیفان ایکس 60 در تلگرام ملحق شوید

به سوپر گروه تلگرامی چانگان CS35 ملحق شوید

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

‫14 دیدگاه ها

    1. نخیر داداش. والا از شواهد و مستندات مشخصه چانگان خودروی بهتریه و نظر دارندگانش و دارندگان ایکس 60

  1. وقتی کهدیه خودرویی مقابل x60 کم میاره البته باید تبلیغش بکنن تا به فروش برسه .لیفان درنوع خودش بی نظیره

    1. لیفان بهترين ماشین دنیاست چان کان شبی جوجه یک روزست

  2. وقتی که یه خودرویی مقابل x60 کم میاره البته باید تبلیغش بکنن تا به فروش برسه .لیفان درنوع خودش بی نظیره

  3. من خودم چانگان دارم .مصرف هردوی این خودروها خیلی بیشتر از اینیه که تو مقاله عنوان شده.
    در شهر ۱۳ تا ۱۵ لیتر و در اتوبان ۷/۶ لیتر برای چانگانه.
    صددرصد برای لیفان بیشتره چون موتورش بزرگتره

    1. داداش مصرف این خودروها تو بهترین شرایط و بهرتین نوع رانندگی با سرعت مقرر و دمای مناسب اعلام شده

  4. به نظر من چانگان هم خوشگل وهم خوبه ولی موتور اش یکم ضعیفه من خودم چانگان دارم

  5. با سلام
    بنده با توجه به شرایط عالي اي ك کرمان موتور براي محصولاتش گذاشت ، خودروي لیفان X60اتوماتیك رو برداشتم.
    از دارندگان این خودرو ك در مورد رضایتشون نسبت به این خودرو مي پرسیدم ، اشد رضایت رو داشتند!
    و وقتي نظرات منفي در این مورد مي بینم واقعاً تعجب مي کنم.
    البته مشخصه کساني ك این خودرو رو نداشتند اظهار نظر مي کنند!
    به هر حال بنده تا به امروز ك یك ماهي میشه این خودرو رو خریداري کرده ام ، رضایت دارم و از کساني ك قصد خرید دارند تقاضا دارم فقط از کساني ك این خودرو رو داشتند پرس و جو کنند.یا علي مدد.

  6. همه ی کسانی که چانگان دارند ماشین بچه سوار می شن x60بهتر چانگان است چانگان کیفیت کمتری دارد با نظر من نخرید x60خیلی خیلی بهتر از چانگان است.

    1. لیفان بهترين ماشین دنیاست چان کان شبی جوجه یک روزست

  7. به نظر من چانگان هم از لحاظ ظاهری هم از لحاظ فنی از x60بهتره .

  8. ماشین شاسی بلند اسمش همراشه . البته هر دوی اینها تک محور هستند ولی به هر حال موتور x60 قوی تر از چانگان است و از لحاظ تیپ و قیافه نیز x60 به نظر من شاسی بلند تر به نظر میاد . ارتفاع x60 از زمین تا زیر شاسی بلند تره و شتابش هم بیشتر از چانگان و حتی x33 (با موتور 2000 ) هست .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا