مکمل بنزین
گوناگونخبر

کامیون برقی مرسدس به‌زودی بر روی خط تولید قرار می‌گیرد

بخش طراحی و تولید خودروهای سنگین مرسدس قصد دارد جدیدترین محصول خود را با پیشرانه الکتریکی روانه بازار کند. کامیون الکتریکی مرسدس با محدوده حرکتی ۲۰۰ کیلومتر تا سال 2021 در بازار عرضه می‌شود که پیش‌بینی‌های انجام شده، نشان می‌دهد موفقیت این کامیون سنگین وزن تضمین شده است. کامیون برقی ای‌اکتراس چندی پیش معرفی شده بود و زمان عرضه آن نیز سال 2020 اعلام شد اما اکنون یکسال به این زمان اضافه شده است.

در همین ارتباط مارتین داوم، رئیس مرکز ساخت خودروهای سنگین دایملر گفت:

در سال جاری مراکزی مانند فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای Edeka و گروه  هرمس، برای تست کامیون برقی مرسدس اعلام آمادگی کرده‌اند و پس از آنها مشتریان دیگر نیز اضافه خواهند شد. دایملر در بخش خودروهای سنگین رقبای قدرتمند تسلا و مان را پیش رو دارد و همه آنها تلاش می‌کنند که به خودروهای پاک دست یابند. در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، بخش کامیون‌ دایمر تقریبا هر سال در زمینه تحقیق و توسعه حدود ۱.۳ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری می‌کند.

 

مرسدس بخش اعظمی از تمرکز خود را بر روی خودروهای الکتریکی و خودران قرار داده است تا در این بخش‌ها نیز در دنیا سرآمد باشد. بخش خودروهای سنگین مرسدس بنز دو مدل کامیون الکتریکی با وزن‌های  ۱۸ تا ۲۵  تن را امسال برای آزمایش به شرکت‌های مشتری خود ارائه می‌دهد..

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا