Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

هر آنچیزی که باید در مورد بازار کارکرده بی‌وای‌دی S6 در ایران بدانید!

به گزارش چرخان، بی‌وای‌دی S6 یکی از محصولات خودروسازی کارمانیا است که حدود 14 ماه قبل به بازار ایران وارد شد و سر و صدای زیادی به پا کرد. یکی از نکات مهم در مورد شرکت کارمانیا این است که بخشی از پروسه تولید این خودرو در ایران انجام می‌شود و این شرکت را به جرگه خودروسازان ایرانی وارد کرده است.

طبق آمار منتشر شده توسط کارمانیا تابحال بیش از 2000 دستگاه از خودروی بی‌وای‌دی S6 وارد بازار شده و توسط این گروه تولید شده است. در حال حاضر کارمانیا خط تولید اف3 را نیز راه‌اندازی کرده و محصولات این شرکت خودروسازی در حال افزایش است.

وجود دو مدل از خودروی بی‌وای‌دی S6 که مدلهای 95 و 96 هستند باعث شده جاده‌های ایران شاهد یک برند جدید باشند که تابحال بعضا توانسته‌اند پیمایش حدود 50 هزار کیلومتری را ثبت کنند و از طرفی آمار مرکز کیفیت نشان می‌دهد که صرفا ارزان بودن این کراس‌اوور دلیل خرید آن نبوده و مشتریان این خودرو رضایت خوبی از تولید کارمانیا دارند.

بی‌وای‌دی S6

کسب رتبه دوم کیفیت در بررسی‌های مرکز کیفیت نشان می‌دهد که بی‌وای‌دی S6 جزو کراس اوورهای مناسب بازار ایران است که  بسیاری از نیازهای مشتریان ایرانی را برای یک خودرو ایده‌آل در خود دارد. همچنین سازمان‌های ناظر بر خدمات پس از فروش شرکتها نشان می‌دهد که کارمانیا در زمینه خدمات پس از فروش نیز موفق عمل کرده است و رضایت نسبی خوبی از سوی مشتریان دریافت نموده است.

بی‌وای‌دی S6

البته به دلیل تازه‌وارد بودن این گروه خودروسازی در صنعت خودرو کشور، مقایسه و بررسی کیفیت خدمات پس از فروش آن کمی عجولانه به نظر می‌رسد ولی سابقه حضور بسیاری از برندهای تازه وارد به کشور و عدم کیفیت در بحث خدمات پس از فروش آنها، شاید دلیل خوبی باشد برای اینکه بتوانیم در مورد کارمانیا نظر بدهیم. البته باید دید وقتی که محصولات این شرکت به صورت گسترده در سرتاسر کشور عرضه شوند، آیا این شرکت قادر به پاسخگویی در همین سطح کیفی خواهد بود یا خیر؟

بی‌وای‌دی S6

اما نکته‌ای که در این مقاله قصد بررسی آن را داریم بررسی خودروهای کارکرده بی‌وای‌دی S6 است که نشانه خوبی از وضعیت کیفیت این خودرو بوده و مرجع خوبی برای بررسی مشتریان این برند خواهد بود تا برای خرید خودروی صفر یا کارکرده آن تصمیم‌گیری کنند.

معمولا افت قیمت خودروهای تازه‌وارد در یکسال اول چیزی است که مورد بررسی بسیاری از اهالی بازار قرار می‌گیرد که طبق آن بازخورد اصلی مشتریان نسبت به برند جدید مشخص می‌شود. به طور مثال اگر برندی پس از یکسال، افت زیادی در بازار آزاد و کارکرده داشت، نشان از کیفیت بد خودرو داشته و در غیر این‌صورت نشانه خوبی برای ورود یک برند جدید محسوب می‌شود.

بی‌وای‌دی S6

طبق بررسی‌های صورت گرفته در تهران که طبق آمار بیشترین تعداد معاملات S6 در آن انجام شده است، مدلهای 95 این برند جدید خودروسازی، چیزی در حدود 84 تا 95 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. این تفاوت قیمت و بازه اعلام شده به دلیل سلامت ظاهری، پیمایش خودرو، سلامت فنی و سایر مواردی است که معمولا در خرید خودرو به آن توجه می‌شود.

بی‌وای‌دی S6

یکی از معیارهای تعیین قیمت خودرو در بازار آزاد، قیمت صفر خودروها در کارخانه است که باعث می‌شود در بازار نیز نوسان ایجاد شود. بی‌وای‌دی S6 که در نیمه اول سال 96 با قیمت 99 میلیون تومان به مشتریان عرضه میشد در بازار آزاد با قیمت 101 میلیون معامله میشد. با افزایش قیمت کارخانه این خودرو به نزدیک 100 میلیون تومان، بازار آزاد نیز این تغییر را اعمال کرد و قیمتی در حدود 103 میلیون تومان برای این خودرو تعیین شد.

بی‌وای‌دی S6

اما نکته جالب در مورد این خودرو و فروش مدلهای کارکرده سال 96 آن، قیمت 95 تا 102 میلیون تومانی بی‌وای‌دی S6 است که به دلیل میزان پیشمایش و سایر موارد فنی، صورت گرفته که طبق بررسی‌ها و گزارش‌ها، خودروهای معامله شده پیمایش 2 تا 21 هزار کیلومتر داشته‌اند که در قیمت این خودروها تاثیر گذاشته است.

بی‌وای‌دی S6

با توجه به این گزارش قیمتی و شرایط فروش کارمانیا که اغلب به صورت مشارکتی بوده است، به این نتیجه می‌رسیم که بسیاری از فروشندگان این خودرو نه تنها ضرری در معامله خود نداشته‌اند بلکه بعضا تا دو میلیون تومان سود برده‌اند و توانسته‌اند از خودروی کارکرده خود بهره بیشتری ببرند. طبق گزارش‌های منتشر شده در مورد قیمت این خودرو، افت قیمتی مدل سال جاری آن با کارکرد کمتر از 3 هزار کیلومتر چیزی در حدود 4 درصد است.

بی‌وای‌دی S6

اما افت قیمت مدل سال قبل این خودرو با کارکردی در حدود 15 تا 25 هزار کیلومتری چیزی در حدود 9 درصد گزارش شده است. همچنین فروشندگان خودروهای کارکرده بی‌وای‌دی S6 حدود 10 الی 35 روز می‌بایست تحمل داشته باشند تا بتوانند خودروی خود را بفروشند که البته این زمان بسته به سلامت ظاهری و فنی و پیشمایش خود متغیر است.

بی‌وای‌دی S6

اگر بخواهیم این خودرو کارمانیا را به خودروهای موجود در بازار شبیه کنیم، باید مثال جک اس5 و هایما اس7 توربو را بزنیم که جزو کراس اوورهای دارای کمترین افت قیمت در بازار هستند. به نظر می‌رسد که این خودرو جدید تازه وارد نیز همانند بعضی از برندهای پرطرفدار چینی بازار، قیمت متعادل و منطقی در بازار داشته و در صورت ارائه شرایط فروش مناسب از سوی کارمانیا امکان نزدیک‌شدن قیمت بازار و کارخانه بیش از پیش می‌شود.

بی‌وای‌دی S6

به طور مثال در صورت کاهش زمان بازه تحویل و افزایش مدت اقساط و کاهش نرخ بهره تسهیلات، رغبت مشتریان برای خرید این خودرو افزایش خواهد یافت و فرمول تنظیم بازار آزاد نیز شفاف‌تر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: نگاهی کوتاه به چینی تازه وارد BYD S6 !

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.