مکمل بنزین
خبرداخلی

خودروهای بالای 50 سال در تهران بازنشسته می‌شوند

به گزارش چرخان، نصرالله نژاد مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان تهران در مصاحبه‌ای که با رسانه‌ها داشت گفت: به دلیل آلودگی هوای موجود در تهران و نیاز به کاهش این آلودگی، دستورات زیادی صادر شده است که یکی از این دستورات که از سال آتی اجرایی می‌شود، ممنوعیت تردد خودروهای بالا 50 سال از سال آتی است.

وی در ادامه افزود: یکی از دلایل اصلی آلودگی هوای تهران خودروهای فرسوده است که تعداد زیادی از آنها در سطح شهر تردد می‌کنند. سهم تهران از خودروهای دارای سن بالای 30 سال 2529 خودرو است که از این تعداد 2400 خودرو سن بالای 50 سال دارند.

فرسوده 50 سال

نصرالله نژاد در ادامه با اشاره به تسهیلات ارائه شده برای نوسازی این خودروهای فرسوده گفت: طبق تصمیمات اخذ شده، در سال آینده 320 میلیارد تومان تسهیلات 9 درصدی در نظر گرفته شده است که برای 80 درصد قیمت خودروهای بالای 30 سال پرداخت می‌شود و صاحبان خودروهای فرسوده می‌توانند از آن استفاده کنند.

این مقام مسئول در پایان گفت: برای اینکه بتوانیم از آلایندگی این خودروها در تهران جلوگیری کنیم، مصوبه ممنوعیت تردد خودروهای بالای 50 سال را از سال 97 اجرایی می‌کنیم که طبق این مصوبه در کل کشور، امکان تردد برای این خودروها ممنوع خواهد شد و می‌بایست نسبت به نوسازی خودرو اقدام شود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا