مکمل بنزین
گوناگونخبر

شاسی بلند سئات تاراکو؛ محصول جدید هفت نفره از اسپانیا

قصد داریم برای اولین‌بار نگاهی اجمالی و کوتاه به خودروی شاسی بلند هفت نفره سئات تاراکو اسپانیایی داشته باشیم، که مدیر ارشد این کمپانی نام این خودرو را سئات تاراکو نامیده است. در سال گذشته بعد از یک نظرسنجی عمومی تصمیم بر این شد که نام کشتی جدید قطب شمالی را McBoatface نام‌گذاری کنند، این کار یک ریسک بزرگ بود که چه اشخاصی می‌داند چه افرادی می‌توانند با چهره‌های جدید و شگفت‌انگیز ارتباط برقرار کند و آشنا شود.

کمپانی سئات نیز برای انتخاب نام محصول جدید خود یک نظرسنجی به راه انداخت با اتخاذ از این سیاست که لیستی کوتاه و محدود که همه می‌توانستند با انتخاب یکی از ۴ گزینه پیشنهادی کمپانی، نظر خود را اعلام کند.

گزینه‌های پیشنهادی نام محصول جدید سئات

  1.  تاراکو (نام باستانی تاراگونا)
  2.  آویلا (نام شهری در شمال غرب مادرید)
  3.  آراندا (منطقه‌ای در نزدیکی زاراگوزا)
  4.  البران (نام یک جزیره اسپانیایی در وسط مدیترانه)
تاراکو محصول جدید سئات

در این نظرسنجی بیش از یک‌سوم از ۱۴۶ هزار نفر شرکت‌کننده نام تاراکو را برگزیدند. سئات اظهار کرده است که شهر مدیترانه‌ای میراث فرهنگی است. جوان بودن، باستان و معماری، ارزش‌هایی هستند که سئات مایل است بواسطه این‌ها نام خودروی جدید خود را برگزیند.

چه دانستنی‌های دیگری باید در مورد خودروی جدید تاراکو سئات بدانیم!

تولد این خودروی هفت‌نفره شاسی‌بلند را باید دامنه رشد و تلقی این کمپانی اسپانیایی در این سگمنت دانست. طراحی ظاهری این خودرو در تصاویر اولیه منتشر شده بسیار آشنا و شبیه به ATECA است. این خودروی شاسی‌بلند برای اولین بار درسال ۲۰۱۷ به صورت گنگ، نامفهوم و بدون انتشار اطلاعات در مورد این خودرو به نمایش گذاشته شد.

تاراکو محصول جدید سئات

نام جدید خودروی تازه متولد شده از کمپانی سئات تاراکو نامیده شد. لوکا د مئو، رئیس این کمپانی، این هفته عنوان کرد:

انتخاب این نام با اکثریت آرا از طرف مردم بوده است. ما نیز موظف خواهیم بود تا با ادای احترام به مردم، خودروی سئات تاراکو را تا هفته آینده در معرض عموم به نمایش در‌‌ بیاوریم.

سئات تاراکو براساس پلت فرم فولکس واگن MQB گروهی که اکنون شهرت زیادی پیدا کرده، استفاده میکند. این خودرو از فاصله بین دو محوری A2 بهره می‌برد، که با شاسی‌بلند Skoda Kodiaq هفت نفره مشترک است. گفته می‌شود که این خودرو در بارسلونا ساخته نشده است بلکه در ولفسبورگ مراحل ساخت را طی کرده است. نام سئات تاریخچه بلند و طولانی دارد، که از اسم مکان‌های اسپانیا الهام گرفته شده است. این خودرو چهاردهمین محصولی است که از این سنت دیرینه پیروی می‌کند. که برای اولین‌بار با انتخاب نام خودروی سئات روندا در دهه ۸۰ (میلادی) این اتفاق تا به امروز ادامه پیدا کرد و شمایل یک رسم دیرینه را به خود گرفت.

مهدی درکی

حدود یک سال است که به پیشه مترجمی و نویسندگی مطالب در دنیای خودرو وارد شده ام. تلاش‌بر این است تا با قرار‌ دادن مطالب روز خودرویی در اختیار هموطنان رضایت خاطر شما عزیزان میسر گردد... .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا