مکمل بنزین
مقایسهبررسی

مقایسه کوئیک اتوماتیک با برلیانس H220 اتوماتیک، جدال دو محصول سایپا با یک دیگر!

همواره انتخاب مابین دو خودرو هم رده و تقریبا هم قیمت، از گذشته تاکنون برای خریداران مشکل بوده است و اگر این انتخاب مابین مدل‌های اقتصادی و ارزان قیمت صورت گیرد، قطعا سخت از دیگر کلاس‌ها‌ خواهد بود. پیرامون همین موضوع، در ایران نیز با توجه به بودجه محدود و قدرت کم اغلب مشتریان، خودروهای ارزان قیمت و اقتصادی از طرفداران زیادی برخوردار هستند.

در این مطلب قصد داریم با توجه به بودجه مورد نظر اکثر خریداران، مقایسه کوتاه و کلی را پیرامون دو محصول سایپا با نام‌های کوئیک اتوماتیک و برلیانس H220 اتوماتیک انجام دهیم و با نگاهی دقیق تر به این دو خودرو، پیروز هر بخش این جدال را اعلام خواهیم کرد.

1-معرفی کلی

برلیانس H220 اتوماتیک یک خودرو هاچ بک اقتصادی از سوی کمپانی برلیانس است که نخستین بار در اوایل سال 1395 وارد بازار داخلی کشور شد و تا بدین لحظه از فروش نسبتا خوبی با توجه به قیمت خود برخوردار بوده است.

اما در سوی دیگر، کوئیک را می‌توان به عنوان جدیدترین محصول گروه صنعتی سایپا برای بازار خودرویی ایران عنوان کرد. این خودرو به صورت هاچ بک عرضه شده و با توجه تغییرات ظاهری شکل گرفته بر روی این مدل و امکانات رفاهی فراوان، انتظار آن می‌رود که کوئیک بتواند فروش خوبی را در بازار داخلی کشور به خود اختصاص دهد.

2-طراحی ظاهری

نمای بیرونی هر خودرو بسته به نظر مشتریان می‌تواند زیبا و یا زشت باشد و نمی‌توان به طور قطعی در رابطه با ظاهر این دو خوردو نظر خاصی را عنوان کرد. اما به اعتقاد کارشناسان، برلیانس H220 اتوماتیک با توجه به نمای ابتدایی و انتهایی بهتر و الگوریتم طراحی قابل قبول تر، پیروز این بخش قلمداد می‌شود

3-طراحی داخلی

با توجه به جنس متریال بهتر استفاده شده در برلیانس H220 اتوماتیک و فضای سرنشین بیشتر در این خودرو، این خودرو در این قسمت پیروز میدان عنوان می‌شود. اما به اعتقاد برخی علاقمندان و کارشناسان این حوزه، کابین کوئیک نیز با توجه به وجود ادوات و امکاناتی همچون مانیتور و … تا حدودی خوب و قابل قبول به نظر می‌رسد.

4-مشخصات فنی و عملکرد

حال نوبت به قسمت مشخصات فنی و عملکرد این دو خودرو می‌رسد و در بخش اول به سراغ سایپا کوئیک می‌رویم. در همین رابطه، کوئیک دارای یک پیشرانه چهار سیلندر (‌همان پیشرانه ساینا) با حجمی برابر با 1.5 لیتر بوده که این موتور قادر به تولید 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن متر گشتاور است که این قدرت تولیدی توسط یک گیربکس اتوماتیک از نوع  CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود

در رابطه با عملکرد این خودرو نیز می‌بایست این نکته را خاطر نشان کرد که با توجه به اینکه کوئیک به تازگی وارد بازار خودرویی شده و هنوز تست و بررسی رسمی از این خوردو انجام نشده است، به طور قطعی نمی‌توان گفت که این خودرو در چه زمانی به سرعت صدکیلومتر در ساعت دست پیدا خواهد کرد.

 اما به اعتقاد کارشناسان، با توجه به یکی بودن پیشرانه این خودرو با ساینا و دیگر مشخصات، زمان تقریبی رسیدن سرعت کوئیک از صفر مطلق تا صدکیلومتر در ساعت (در نسخه اتوماتیک)، در حدود 13.9 الی 14.5 ثانیه به طول خواهد انجامید و حداکثر سرعت آن نیز در حدود 175 کیلومتر در ساعت خواهد بود. ( لازم به یاداوریست که مصرف سوخت این خودرو با توجه به مشخصات فنی آن، در حدود 7.2 لیتر بنزین در هر صدکیلومتر مسیر به صورت مجموع تخمین زده می‌شود و استاندارد آلایندگی آن یورو4 است)

اما در سوی دیگر این میدان، برلیانس H220 اتوماتیک دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 1.5 لیتر بوده که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 103 اسب بخار و گشتاوری برابر با 130 نیوتن متر است که این قدرت تولیدی توسط یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو این خودرو منتقل می‌شود. (در واقع برلیانس H220 اتوماتیک یک خودرو محرک جلو یا همان FWD است)

در رابطه با عملکرد این خودرو نیز می‌بایست این نکته را خاطر نشان کرد که برلیانس H220 اتوماتیک در زمانی برابر با 13.8 الی 14.2 ثانیه به سرعت صدکیلومتر در ساعت خواهد رسید و حداکثر سرعت آن در حدود 180 کیلومتر در ساعت است. همچنین، میزان مصرف سوخت این خودرو در هر صدکیلومتر مسیر جاده‌ای در مجموع شهر و اتوبان، برابر با 6.9 لیتر بنزین اعلام شده و استاندارد آلایندگی آن نیز یورو5 است.

حال در این قسمت می‌بایست خودرو برنده را اعلام کرد و همانند دو بخش قبلی، در این مرحله نیز برلیانس H220 اتوماتیک با دارا بودن محاسنی همچون مصرف سوخت کمتر، حداکثر سرعت بیشتر و … نسبت به کوئیو خودرویی بهتر قلمداد شده و از  ارزش خرید بیشتری برخوردار است.

5-امکانات رفاهی

پیرامون امکانات رفاهی این دو خودرو می‌توان این‌گونه گفت که در این بخش قطعا کوئیک در نمونه پلاس خود، خودرویی برتر از برلیانس H220 اتوماتیک است. زیرا این محصول جدید گروه خودروسازی سایپا با دارا بودن مواردی همچون کروزکنترل + محدود کننده سرعت، سیستم ترمز ABS+EBD، سيستم کمکی ترمز BAS، نگهدارنده صندلی كودک (Iso-Fix)، گرمکن شیشه عقب، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، قفل شدن اتوماتیک درب‌ها در سرعت بالای 10 کیلومتر در ساعت، هشدار صوتی محدودکننده سرعت، سنسور پارک دنده عقب، سیستم هشدار نبستن کمربند راننده (SBR)، سیستم ضد سرقت (Immoblizer)، سیستم استارت دکمه‌ای، کامپیوتر سفری، نمایش دمای محیط بیرون، سوییچ تاشو، سیستم ورود به خودرو بدون سوییچ، فرمان برقی، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، کمربند ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، بازکردن قفل صندوق عقب با ریموت کنترل، کانسپت جدید دستگیره‌ها (آسان بازشو)، شیشه‌های دودی عقب، شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب، آینه‌های جانبی با قابلیت تنظیم برقی، چراغ‌های روشنایی در روز (DRL)، چراغ مه شکن جلو و عقب،‌ چراغ‌های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، برف پاک کن عقب، چراغ‌های همراهی تا درب منزل، نمایشگر لمسی ۷ اینچی+رادیو+USB، سیستم کنترل صوتی روی فرمان، ۴ بلندگو در جلو و عقب، نویگیشن، بلوتوث و دوربین دید عقب، محصولی کامل تر نسبت به برلیانس H220 اتوماتیک محسوب می‌شود.

6-قیمت در بازار

حال نوبت به بررسی قیمت این دو محصول در بازار داخلی کشور می‌رسد که در حال حاضر برلیانس H220 اتوماتیک با دارا بودن قیمتی برابر با 44 میلیون و 900 هزار تومان نسبت به کوئیک که هنوز به صورت انبوه وارد بازار نشده است و حواله نمونه پلاس آن در حال حاضر با قیمتی در حدود 47 میلیون تومان معامله می‌شود، خودرویی بهتر و مقرون به صرفه تر محسوب شده و با توجه به این که دو سال از حضور آن در جاده‌های کشور می‌گذرد، قطعا انتخابی مناسب تر در این مقایسه است.

نتیجه گیری

هر دو خودرو توسط گروه صعنتی سایپا تولید و پشتیبانی می‌شوند و خریداران با توجه به فعالیت نمایندگی‌های بی شمار سایپا در سرتاسر کشور، می‌توانند با خیال راحت هر یک از این خودروها را برای استفاده در چند سال آینده انتخاب نمایند.

اما فرای این مسئله، پیشنهاد ما پیرامون انتخاب یکی از این دو محصول، بدون شک برلیانس H220 اتوماتیک است. زیرا این خودرو به جزء مقوله امکانات رفاهی، در دیگر بخش‌ها پیروزی قاطعانه‌ای را نسبت به کوئیک دارا بوده و نقش خود را در جاده‌های کشور به عنوان یک خودرو اقتصادی و ارزان قیمت، تا بدین لحظه به خوبی ایفا کرده است.

به سوپر گروه برلیانس H220 و H230 ملحق شوید

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام. این دو ماشین رو نباید با هم مقایسه کرد.
    متاسفانه فقط از نظر قیمت نزدیک به هم هستن.
    کوییک در مقابل برلیانس حرفی برا گفتن نداره.

    1. من خودم ۲۰۶ دارم الان سوار کوئیک شدم خدا شاهده آشغال آشغال آشغال از همه نظر من تعجب می کنم یعنی اون کسی که این ماشین رو میخره یه گاوی بیش نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا