Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

رونمایی هیوندای از مدل کونا برقی خود با نهایت برد 472 کیلومتر!

هرروزه شرکت‌های خودروسازی تمایل بیشتری به تولید خودروهای برقی و هیبرید پیداکرده و مدل‌های جذاب‌تر و متنوع‌تری را به مشتریان خود عرضه می‌کنند. اما در این‌ بین شرکت نام‌آشنای هیوندای نیز از این قافله عقب نمانده و سعی در متنوع‌تر کردن محصولات خود دارد. هیوندای مدل کونا نیز از جمله خودروهایی است که در بازار پر تقاضای کراس اوور که روزبه‌روز به محبوبیتشان افزوده می‌شود، رخ‌نمایی کرده است.

خودرویی که شرکت کره‌ای هیوندای با دو قوای محرکه متفاوت و با خروجی، برد الکتریکی و البته قیمت متفاوتی به بازار عرضه خواهد کرد. نسخه پایه کونا با موتوربرقی خود توانایی تولید 133 اسب بخار قدرت (99 کیلووات) و 395 نیوتون متر گشتاور به تولید خواهد رسید. نسخه‌ای که با باتری‌هایی با توان 39.2 کیلووات ساعت (kwh) می‌تواند حداکثر مسافت 300 کیلومتر (186 مایل) را با یک‌بار شارژ کامل بپیماید.

اما نسخه قوی‌تر این خودرو نیز با موتوری برقی که توان تولید 201 اسب بخار قدرت را در کنار همان میزان گشتاور نسخه پایین‌تر دارد، در دسترس مشتریان خواهد بود. نسخه‌ای که به لطف باتری‌های بزرگ‌تر 64 کیلووات ساعتی خود می‌تواند تا حداکثر مسافت 470 کیلومتر (292 مایل) را با یک‌بار شارژ کامل بپیماید.

در نسخه پایه کونا، باتری‌های 39.2 کیلووات بر ساعتی این مدل به 6 ساعت و 10 دقیقه و نسخه قوی‌تر این خودروی کره‌ای نیز به 9 ساعت و 40 دقیقه زمان برای شارژ کامل نیاز دارند. اما شرکت هیوندایی فکری نیز برای کسانی که عجله داشته و وقت کافی برای شارژ کامل آن را ندارند کرده است. به این صورت که با به کار بردن یک شارژر سریع 100 کیلوواتی DC، هر دو نسخه کونا می‌توانند در عرض تنها 54 دقیقه تا 80 درصد شارژ شوند.

اما در بحث شتاب و سرعتی نیز باید گفت که نسخه پایه می‌تواند در عرض 9.3 ثانیه و نسخه قوی‌تر نیز در زمان 7.6 ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت (60 مایل بر ساعت) برسانند. البته در سرعت نهایی هر دو نسخه یکی بوده و می‌توانند تا حداکثر 167 کیلومتر بر ساعت حرکت کنند.

شرکت هیوندای به خریداران کونا برقی اطمینان داده که باوجود پلتفرم جدید این خودرو و جایگیری مناسب باتری‌های آن در این پلتفرم، هیچ مشکلی برای کمتر شدن فضای داخلی سرنشینان داخل کابین وجود نخواهد داشت. طرحی که ظرافت های جدید و زیباتر را نسبت به بعضی از کراس اوورهای دیگر هیوندای در آن می‌بینیم. تغییراتی مانند رینگ‌های 17 اینچی و جلوپنجره جدید و جذاب‌تر آن.

در درون کابین نیز یک صفحه‌نمایش 8 اینچی با سیستم‌های کاربردی و مناسب سرگرمی و همچنین صندلی‌های جلو باقابلیت تنظیم 8 حالته به‌علاوه سیستم تهویه مطبوع و گرمایش وجود خواهد داشت. صندلی راننده نیز دارای 2 حالت اضافه برای قسمت کمر راننده بوده تا راننده بتواند حالت ایده آل خود را پشت فرمان پیداکرده و از گرم‌کن‌های صندلی به بهترین نحو استفاده کند.

شرکت هیوندای قرار است خودروی کونا برقی خود را در نمایشگاه خودروی ژنو که در تاریخ 6 مارس 2018 برگزار خواهد شد به‌صورت رسمی رونمایی کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.