مکمل بنزین
تماشاخانه

۱۰ نکته جالب درباره بی‌ام‌و i8 رودستر (ویدئوی اختصاصی)

بی‌ام‌و i8 رودستر یکی از محصولات جدید کارخانه آلمانی بی‌ام‌و است که شباهت بسیار زیادی به مدل کوپه‌اش دارد ولی به دلیل سقف متحرک، توانسته توجه بیشتری را نسبت به دیگر سگمنت‌های موجود جلب کند. یکی از ویژگیهای بارز این خودرو طراحی بیرونی آن است که نسبت به رقیبانش مانند پورشه ۹۱۱، آئودی R8 یا لامبورگینی هوراکان اسپایدر توانسته ظاهری آینده نگرانه داشته باشد و بر روی سکوی برتر بایستد.

نکته دوم جالب درباره این خودرو پیشرانه هیبریدی آن است که مجهز به یک پیشرانه توربوشارژ ۱.۵ لیتری سه سیلندر دارد که قدرت را به چرخ‌های عقب می‌فرستد و یک موتور برقی هم قدرت چرخ‌های جلو را تامین می‌کند. در مجموع این ماشین ۳۷۴ اسب بخار قدرت دارد. درون کابین این خودروی رودستر همانند مدل کوپه‌اش می‌ماند و همه اجزا در وهله اول ساده به نظر می‌رسد ولی در وسط کنسول یک پنل نمایشگر دیجیتال لمسی ۸.۸ اینچی با سیستم سرگرمی و اطلاعات و پشتیبانی از برنامه iDrive توانسته خودنمایی زیادی کند.

شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودروی اسپرت ۴.۶ ثانیه است که این رقم با مدل بی‌ام‌و M4 کابریولت برابری می‌کند و حداکثر سرعتی معادل ۲۴۹ کیلومتر بر ساعت می‌تواند داشته باشد. یکی دیگر از ویژگیهای جذاب این خودرو سقف متحرک آن است که تنها ۱۶ ثانیه طول می‌کشد که این سقف باز و بسته شود و حداکثر تا سرعت ۴۹ کیلومتر بر ساعت با این میزان وقت به راحتی باز و بسته می‌شود؛ این ویژگی بی‌ام‌و i8 می‌تواند عملکرد بالای مدل رودستر را نشان دهد. بدنه این خودروی اسپرت از فیبر کربن و آلومینیوم ساخته شده که حدود ۶۰ کیلوگرم از دیگر مدل‌های موجود سنگین‌تر است.

یکی دیگر از نقاط قوت این خودرو سوخت مقرون به صرفه آن است که اگر تنها با پیشرانه بنزینی آن رانندگی کنید تنها در هر ۱۰۰ کیلومتر ۸ لیتر می‌سوزانید و با پیشرانه برقی‌ کاملا شارژ شده می‌تواند ۵۳ کیلومتر را طی کند. این خودروی لوکس به همراه مدل کوپه از سه ماه پیش وارد بازار جهانی شده و حدود ۱۱۳ الی ۱۲۵ هزار پوند قیمت دارد.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا خودروی اسپرت بی‌ام‌و i8 رودستر را بیشتر مورد بررسی قرار دهید.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا