مکمل بنزین
برگزیده‌هاخبرداخلی

محصولات مینی کوپر رسما وارد بازار ایران شد + قیمت و مشخصات

به گزارش چرخان، عصر دیروز نماینده متولی محصولات BMW در ایران اقدام به برگزاری مراسم رونمایی از محصولات مینی کوپر کرد که مورد استقبال اهالی خودرو واقع شد. این سری از خودروها که به صورت مینی تولید می‌شوند، از ظاهر خوبی برخوردار بوده و از جمله خودروهای جذاب و پرطرفدار در بریتانیا به شمار می‌روند.

مینی کوپر

برند مینی از جمله برندهایی است که سابقه بسیار زیادی در صنعت خودروسازی داشته و از دهه پنجاه میلادی وارد بازار خودروسازی در اروپا شد و توانست با ارایه خودروی مینی کوپر انقلابی در بازار خودروهای زمان خود ایجاد کند که از استقبال فوق‌العاده بالایی روبرو شد. شاید این برند را بتوان یکی از برندهای مستحکم از قرن پیش نام برد که با محصولات متفاوت، سهم خود از بازار را پیدا کند.

البته به دلیل اینکه محصولات این شرکت محدود بود و صرفا در حیطه خودروهای مینی فعالیت می‌کرد، برای نجات از ورشکستگی و خطرات بعدی به برند بزرگی همچون BMW ملحق شد که این شرکت با اضافه کردن روح محصولات خود و استفاده از فناوری‌های بروز خود در این برند خاص، فعالیت مینی را روز به روز ارتقا دهد.

مینی کوپر

البته بعضی از کارشناسان خودرو می‌گویند که محصولات مینی کوپر با ورود BMW از مسیر خود خارج شده و محصولات جدید این برند، دیگر رنگ و بوی محصولات قدیمی مینی را ندارند و کیفیت خاص زمان گذشته این برند، چیزی بود که بسیاری از افراد را شیفته خود کرده بود.

ولی این مساله با پاسخی منطقی روبرو می‌شود که اگر این انتقال صورت نمی‌گرفت، شاید این برند سرانجامی جز شکست و نابودی نداشت. طبق تاریخچه موجود از این شرکت، بسیاری از شرکتها برای شراکت با مینی وارد کار شدند ولی نتوانستند مسیر مینی را به مسیر ارتقا و پیشرفت تغییر دهند ولی با انتقال این برند به BMW، در طراحی محصولات مینی تغییرات خیلی خوبی صورت گرفت و از یکنواختی محصولات مینی تکرار نشد و تنوع خوبی در آن ایجاد گردید.

مینی کوپر

جالب است بدانید مینی کوپر تا سال 2000 میلادی صرفا با همان سه طراحی اولیه خود تولید و در بازار فروخته می‌شد ولی در حال حاضر تنوع محصولات و طراحی‌های جدید به این برند پرطرفدار اضافه شده است که اصلی‌ترین ویژگی همه آنها، کیفیت تولیدات BMW است که به همه محصولات مینی کوپر افزوده شده است.

با قوای خوب مهندسی این برند قدرتمند بین‌المللی، محصولات مینی کوپر با طراحی جدید ولی با حفظ ظاهر کلاسیک و شخصیت برند مینی به بازار عرضه شد که اتفاقا مورد توجه مشتریان قرار گرفت و توانست مشتریان جدید و سختگیری را به باشگاه مشتریان مینی بیفزاید.

مینی کوپر

در حال حاضر بیش از 10 محصول در این شرکت خودروسازی تولید می‌شود که پرشیاخودرو، متولی اصلی محصولات BMW در ایران اقدام به واردات 9 محصول از مینی کوپر به ایران کرده است که عصر دیروز مراسم رونمایی از این محصولات انجام شد.

شاید دلیل اصلی مسئولین پرشیاخودرو برای این کار، ارزان بودن محصولات مینی کوپر نسبت به محصولات BMW است که در حال حاضر با رشد روزافزون قیمت دلار در ایران و همچنین افزایش شدید تعرفه واردات، دلیل اقتصادی برای واردات محصولات این برند گرانقیمت وجود نداشته و برای ادامه حیات این شرکت، ورود برند جدید با همان کیفیت BMW راهکاری است که مدیران پرشیاخودرو اتخاذ کرده‌اند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که پرشیاخودرو در مرحله اول فروش و عرضه محصولات مینی کوپر در ایران، سه محصول Cooper ،Clubman و Countryman را به بازار عرضه می‌کند تا بتواند با توجه به بازخوردهای بازار و مشتریان نسبت به تصمیم‌گیری در مورد سایر محصولات، اقدامات لازم را انجام دهد.

مینی کوپر

اگر به دنبال محصولی از محصولات وارد شده به ایران هستید که بیشترین شباهت را به مدل کلاسیک برند مینی داشته باشد، مدل کوپر این خودرو همان گزینه است. ارائه این خودرو در دو مدل 3درب و 5درب از جمله مواردی است که گزینه‌های خرید را برای مشتریان افزایش می‌دهد.

پرشیاخودرو قصد دارد مدل سقف تاشو که به کانورتیبل نیز معروف است، به بازار عرضه کرده و بدین ترتیب به زودی باید شاهد حضور این خودروها در خیابان‌های تهران و دیگر شهرهای کشورمان باشیم. همچنین مینی کوپر 2019 آخرین مدل از محصولات مینی است که در دو نسخه s و کانورتیبل به ایران عرضه خواهد شد که دارای قیمتهای متفاوتی هستند.

از مشخصات فنی این خودرو می‌توان به 3 سیلندر بودن آن با حجم 1.5 لیتری، 4 سیلندر بنزینی توربوشارژ با قدرت موتورهای به‌ترتیب 136 و 192 اسب بخار اشاره کرد.

مینی کوپر

در مورد مشخصات مدل کلاب نیز باید بگوییم این خودرو نیز در دو نسل مختلف به بازار عرضه شده است و در طراحی آن به گونه‌ای عمل شده که انتهایش، ما را به یاد خودروهای استیشن می‌اندازد! به نظر می‌رسد این خودرو برای استفاده خانوادگی طراحی شده است.

به زودی در مورد انواع مدل‌های مینی کوپر مطالب مختلفی را در چرخان منتشر خواهیم کرد ولی نکته‌ای که باید در مورد قیمت این خودروها بگوییم که اصلی‌ترین بخش این داستان است، این خودرو در مدل‌های مختلف در حدود 20 تا 40 هزار دلار در بازار اروپا فروخته می‌شود.

مینی کوپر

اگر منتظر قیمت داخلی این خودروها هستید، باید بگوییم منتظر قیمت 20 یا 40 هزار ضرب‌در 4500 تومان (قیمت دلار) نباشید!

قیمت خودروهای مینی در ایران

مینی کوپر 5درب با موتور 1.5 لیتری قیمتی در حدود 275 میلیون تومان!

مینی کوپر اس با قیمت 400 میلیون تومان!

مدل کلاب این خودرو با قیمت 445 میلیون تومان!

و آخرین خودرویی که در مرحله اول عرضه می‌شود، خودروی کانتری‌من است قیمتی در حدود 475 میلیون تومان خواهد داشت که گران‌ترین مدل از مینی کوپر خواهد بود.

پرشیاخودرو این محصولات را با تحویل 30 روزه و گارانتی 5 ساله به مشتریان عرضه می‌کند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

    1. سلام پدرام جان گرون بودنش رو قبول داریم.
      باید دید دقیقا چه ویژگی داره که اینقدر گرونه. به زودی تحریریه چرخان اطلاعات کاملتری از این خودروها ارائه میده

  1. باید دید این ماشین چه ویژگی هایی داره
    اندازه و هیکل ماشین تعیین کننده ی قیمتش نیست…اگر واقعا آپشن های بی ام و را داشته باشه میارزه با این قیمت هایی که گفتن…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا