مکمل بنزین
خبر

با Qifeng K7 کپی چینی مرسدس‌های کلاس G برای بازار چین آشنا شوید

کپی‌کاران چین این‌بار به سراغ معروف‌ترین محصول بنز رفته‌اند و کپی کلاس G مرسدس را با ابعاد کوچک برای چین آماده کرده‌اند. Qifeng K7 توسط شرکت Qifeng Auto ساخته شده که وابسته به شرکت لیچی الکتریک خودرو، یکی از بزرگترین سازندگان LSEV در چین، است. بنظر می‌رسد این کمپانی علاقه زیادی به خودروهای مرسدس داشته و قصد دارد محصولات بیشتری از این برند را کپی کند. آنجایی خنده‌دار است که متوجه شوید K7 با یک موتور الکتریکی 5.3 و 6.7 اسب بخاری عرضه شده که باتری 60 و یا 72 ولتی تامین انرژی آن را بر عهده دارد.. بیشتری سرعت این وسیله 50 کیلومتر بر ساعت بوده و محدوده حرکتی آن 170 کیلومتر است.

وسایل نقلیه الکتریکی با سرعت پایین (LSEV) در چین بسیار محبوب هستند، مخصوصا در شهرهای کوچکتر که ازدحام جمعیت کمی بیشتر است. در گذشته عمدتا سالمندان و معلولان از این وسایل استفاده می‌کردند اما حال شرایط تغییر کرده است. k7 با قیمت 24.988 یوان یا 3620 دلار به مشتریان عرضه می‌شود. این خودروها قوانین خاص خود را دارند به‌طور مثال در بسیاری از شهرهای بزرگ مانند پکن یا شانگهای تردد LSEV ممنوع بوده و حق حضور در بزرگراه‌ها را ندارند. جالب اینجاست که بخش سرگرمی این خودروها تقریبا کامل بوده و امکاناتی مانند جی‌پی‌اس به‌صورت استاندارد در آنها قرار داده شده تا کمبودی نسبت به خودروهای معمولی نداشته باشد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا