مکمل بنزین
خبرداخلی

اگر قصد دریافت وام ۲۵ میلیونی خودرو را دارید، حتما این مطلب را بخوانید!

با وجود اینکه بسیاری از مردم عدم خرید خودرو را حاکی از تاثیر کمپین نخریدن خودرو داخلی می‌دانند اما یکی از عوامل تاثیر گذار در این موضوع نیز عدم نقدینگی کافی در بین افراد جامعه است و همین موضوع باعث شده که مردم توانی برای خرید خودرو و کالاهای بادوام نداشته باشند. دولت نیز چندی پیش با پی بردن به این موضوع، بسته رونق اقتصادی را معرفی کرد که در جریان آن، ۲۵ میلیون تومان وام برای خریداران خودرو با نرخ سود 1۶ درصد در نظر گرفته شده و یک کارت اعتباری ۱۰ میلیون تومانی نیز برای خرید کالا‌های بادوام به افراد ارایه می‌شود.

Dr-seif

خبر این بسته تاکنون سر و صدای بسیاری در رسانه‌های مختلف به پا کرده است و امروز بعد از مدتی، ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که زمان اجرایی شدن این بسته از نیمه دوم ماه جاری (آبان)‌ خواهد بود و افراد در این زمان می‌‌توانند حداکثر تا ۸۰ درصد قیمت خودرو را دریافت کنند که این میزان حداکثر ۲۵ میلیون تومان خواهد بود که با سود 16 درصدی و زمان باز پرداخت ۷ ساله عرضه خواهد شد.

Auto Loans
برای مشاهده تصویر در سایر اصلی، بر روی آن کلیک کنید

اما این تنها یک سمت ماجرا است. تصور کنید فردی قصد خرید یک پژو 206 دارد که قیمت تیپ 2 آن در حال حاضر 32 میلیون تومان است و وام خرید خودرو را نیز به ارزش 25 میلیون تومان از بانک دریافت کند. در این صورت وی تنها می‌بایست ۷ میلیون تومان پول از جیب خود بپردازید تا خودرو مورد نظرش را از ایران خودرو تحویل بگیرد. همان طور که می‌دانید، وی برای باز پرداخت این پول ۷ سال زمان دارد که با نرخ 16 درصد در مدت 2555 روز (7 سال) مبلغی که باید به بانک باز گرداند حدود ۵۳ میلیون تومان است. البته باید به این میزان، مبلغ پرداخته شده در ابتدای معامله (۷ میلیون تومان) را نیز اضافه کرد که با این اوصاف برای یک دستگاه 206 تیپ 2 که 32 میلیون تومان است، وی حدود 60 میلیون تومان پول پرداخت خواهد کرد (ما این میزان باز پرداخت را از وب‌سایت بانک ملت به دست آوردیم).

البته بنا بر گفته آقای سید محمد بیاتیان که عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس هستند، مبلغ باز پرداخت برای این ۲۵ میلیون تومان حدود ۴۷ میلیون تومان است (البته باید هزینه اولیه را نیز به آن اضافه کنید). اما هرچه باشد این میزان واقعا زیاد است و شما عملا پول دو خودرو را برای خرید یک نسخه از آن پرداخت خواهید کرد. پس اگر قصد دریافت این وام را دارید، ابتدا خوب فکر کنید.

سعید میرزاپور

عشق به آی‌تی و خودرو باعث شده که بتوانم با تغییرات سریع دنیا همگام باشم؛ امیدوارم در کنار یکدیگر تجربه خوبی از نرمی تکنولوژی و غرش خودرو داشته باشیم!

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. یه جمعی توی این مملکت اومدن با هم متحد شدن یه گوشمالی به بعضی مدیر نماهای کشور دادن
    ولی امان از خود فروش و سست عنصر که با یه وام اونم نه یه وام شیرین این مقاومت شکستن
    اگر 25 تومن با 4 درصد هم به من میدادن حاظر نبودم امثال پراید اونم صفر بخرم

  2. نخرید نخرید نخرید جون مادرتون یکم فکر کنید.البته اخبار با سیاست میگه مثلا ۲۵۰۰۰۰نفر رفتن وام گرفتن وتعداد وام گرفته ها خیلی کمتر از ایناس

  3. والا ما که slx سی و یک میلیونیو سی و هفت میلیون گرفتیم, نمیدونم این داستانا که نوشتید چیه, در ضمن 4 ساله بالاترین زمان ایران خوردرو بود,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا