مکمل بنزین
گوناگونخبر

با زشت‌ترین خودروی دنیا آشنا شوید!

دستگاه‌های زیادی در دنیا وجود دارند که لقب زشت را با خود به یدک می‌کشند با این‌حال نمی‌توان به راحتی زشت‌ترین آن‌ها را انتخاب کرد. همانطور که محصولات با طراحی بسیار زیبا در ذهن بسیاری از افراد باقی می‌مانند، دستگاه‌های زشت نیز دارای چنین ویژگی هستند.

برخلاف صنایع دیگر به نظر می‌رسد انتخاب محصولی زشت در صنعت خودروسازی کار سختی نباشد چراکه فیات مولتی‌پلا زشت‌ترین خودروی دنیا محسوب می‌شود! این خودرو در بسیاری از نظرسنجی و همچنین از سوی برخی از کارشناسان به عنوان زشت‌ترین خودروی دنیا انتخاب شده است.

تولید این خودرو زشت برای اولین‌بار در سال 1998 شروع شد و تا سال 2013 در کشور چین ادامه یافت. شاید برایتان جالب باشد که بدانید که این خودرو در برنامه محبوب تاپ‌گیر (تخت‌گاز) به عنوان خودرو سال 2000 انتخاب شد، البته در همین برنامه جایزه زشت‌ترین خودروی دنیا را نیز تصاحب کرد!

در سال 2004 نسخه فیس‌لیفت این خودرو روانه بازار شد که در بخش جلویی از طراحی قابل تحمل‌تری بهره می‌برد. این محصول در زمان عرضه در بازار ایتالیا با وجود چهره زشت خود فروش مناسبی را تجربه کرد. یکی از نکات جالب در رابطه با این محصول کاربردهای فراوان آن است.

در این خودرو از موتورهای متفاوتی استفاده شده است که حجمی در محدوده 1581 تا 1910 سی‌سی دارند. موتور 16V 100 مورد استفاده در این خودرو حجمی برابر با 1581 سی‌سی دارد و قادر به تولید 102 اسب بخار قدرت و 144 نیوتون متر گشتاور است. قدرت تولیدی این موتور توسط یک جعبه دنده 5 سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

تولید این اتومبیل از سال 2008 در کشور چین آغاز شد. در محدوده سال‌های 2008 تا 2010 این خودرو تحت نام زوتی M300 تولید و به فروش می‌رسید.

در اکتبر 2010 شرکت زوتی تصمیم گرفت نسخه دوم این خودرو را تولید کند. در این دستگاه که نام Langyue را یدک می‌کشید برای کاهش قیمت از قطعات چینی بیشتری استفاده شد.

بد نیست بدانید که زشت‌ترین خودروی دنیا به تازگی با پلاک ملی در خیابان‌های تهران مشاهده شده است.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا