مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

گزارش اختصاصی چرخان از تست درایو محصولات لوکسژن!

در دومین نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب تهران، این بار یک خودروساز جدید از کشور تایوان به هم‌وطنان معرفی شد! این شرکت که نام لوکسژن را بر روی خود دارد، قصد دارد تا با ارائه محصولاتی زیبا و جوان پسند در بازار تشنه کشورمان سهمی برای خود دست و پا کند.

آرمان موتور کویر، به عنوان نماینده رسمی این کمپانی شرقی در کشورمان فعال خواهد بود. صادقانه در ابتدای امر و معرفی این کمپانی فکر نمی‌کردیم که به این سرعت مجال تست کردن این محصولات تایوانی برای ما پیش بیاید. اما خب با یک برنامه ریزی درست و مناسب از سوی نماینده این کشور در تهران، این امر میسر شده و صبح دیروز، امکان تست چند مدل از خودروهایی که قرار است به زودی به فروش برسد میسر شد.

آرمان موتور کویر در پیست آزادی چند محصول خود با نام‌های S3، S5، S5Turbo، U6Turbo و نهایتا ون خود یعنی M7Turbo را برای تست خبرنگاران به میدان آورده بود.

شاید در ابتدای امر رنگ‌بندی زیبای این خودروها باعث جلب توجه هر فردی شود، البته با توجه به این که در کشور ما سنت خرید خودروها به رنگ سفید و مشکی همیشه پایدار است، شاید رویت این خودروها با این رنگ های جذابش آنچنان برای ما شدنی نباشد.

با توجه به تعدد رسانه ها و خبرنگاران دعوت شده به این مراسم، امکان تست درایو خودروها بیش از یک دور برای ما محیا نبود که خب طبیعتا برای تست اولیه یک محصول بسیار کم بوده و نمی‌توان نظر قطعی در مورد آن‌ها داد، اما برای تجربه و یک تست ساده مناسب و دلچسب بود.

در ابتدا به سراغ خودروی U5 با رنگ سبز فسفری‌اش رفتیم.

در بدو به ورود به خودروهای لوکس ژن اولین چیزی که توجه شما را به خودش جلب می‌کند، یک مانیتور بزرگ و عجیب غریب و البته افقی وسط کنسول میانی خودروست که شاید نمونه آن را پیش از این در هیچ محصولی ندیده باشید.

البته لوکس ژن برای خود از یک زبان طراحی خاص بهره برده و سعی کرده تا این طراحی را در اکثر محصولاتش به کار ببرد، که به نظر هم می‌رسد با توجه به علاقه زیاد ایرانیان به آپشن های خودرو خصوصا مانیتور، بتواند نظر مساعد هم‌وطنان را به خودش جلب نماید.

کیفیت متریال داخلی این خودرو در نوع خود مناسب بوده و صندلی‌های چرم و تریم داخلی زیبا حس خوبی به شما می دهد.

اما بگذارید تا کمی از مشخصات این خودرو بدانیم؛ U5 لوکس ژن با یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری به بازار عرضه شده است. توان تولیدی پیشرانه این خودرو 120 اسب بخار و 150 نیوتن بر متر گشتاور است. این قدرت توسط یک گیربکس 7 سرعتِ CVT ساخت شرکت JATCO ژاپن به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

خب طبیعتا چون اسم گیربکس CVT می‌آید نباید انتظار عملکرد خیلی درخشانی از این مدل گیربکس داشته باشیم؛ اما با توجه به تست اولیه تعویض دنده‌ها خوب بوده و خنگی موجود در برخی خودروهای چینی در این محصول آنچنان دیده نشد.

پس از نشستن پشت این خودروی مینی کراس اور حس خوبی خواهید داشت. هنگام استارت اولیه، نبود سیستم توربو بر روی این خودرو به راحتی برای شما روشن خواهد شد. طبیعتا خودرو شتاب اولیه خوبی ندارد اما پس از چند صد متر سرعت خوبی گرفته و میتواند آن ناراحتی اولیه شما را کاملا رفع کند.

خودرو سر پیچ ها از پایداری نسبتاً خوبی برخوردار بوده و البته که ترمز ها می‌توانست بهتر از این باشد. هرچند ذکر این نکته ضروری است که ترمزها، شتاب و مسالی این چنین برای رانندگی‌های درون شهری کاملا مناسب است و در شرایط تست کمی اوضاع فرق میکند!

صدای موتور در دورهای بالا کمی به داخل خودرو نفوذ می‌کند که خب اصولا چیزی طبیعی برای ما ایرانیان محسوب می‌شود!

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصولات لوکس؛ وجود همه نوع آپشنی در آن است که انشالله در بررسی این محصول به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

 

دومین خودرویی که برای تست توانستیم بر روی آن حساب کنیم؛ نسخه U6Turbo بود. محصولی زیبا، شیک، لوکس و البته هوشمند!

این خودرو یا یک موتور 1.8 لیتری توربو به بازار عرضه شده است که تقریباهمان چیزی است که باید باشد. تولید 177 اسب بخار قدرت و 256 نیوتن بر متر گشتاور حکایت از یک شتاب و قدرت خوب دارد.

اولین چیزی که پس از فشردن پدال گاز توجه شما رو جلب میکند، همان شتاب خوب و مورد نیاز شماست. خب وقتی قدرت تولید شده توسط یک گیربکس اتوماتیک 6 دنده کار آیسین ژاپن به چرخ‌ها منتقل شود، دیگر خبری از خنگی گیربکس نیز نبوده و میتوانید با خیال راحت با یک نیش گاز معکوس کشیده و از صدای موتور لذت ببرید!

پایداری مناسب سره پیچها، ترمز های نسبتا خوب و فرمان نرم و برقی هم از دیگر ویژگی‌های این خودرو بود که در همان یک دور تست توانستیم از آن لذت ببریم .

متاسفانه به دلیل ازدیاد خبرنگاران حاضر و البته کم بود وقت، موفق به تست دو دیگر محصول حاضر در پیست آزادی نشدیم، که امیدواریم در تست های بعدی شرکت آرمان موتور کویر بتوانیم از تست درایو آن دو محصول هم برای شما گزارش‌هایی تهیه کنیم .

 

برای اینکه این کراس اور شیک تایوانی را بیشتر بشناسید می‌توانید بررسی زیر را بخوانید :

بررسی لوکسژن U6؛ محصولی خاص و شیک از تایوان 

 

باهم تصاویر زیبایی از رژه خودروهای لوکس ژن در پیست آزادی را می‌بینیم:

 

 

 

 

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا