Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

نسخه 4 درب مرسدس ای‌ام‌جی GT کوپه در نمایشگاه خودرو ژنو معرفی شد

برای چندین ماه شاهد انتشار تصاویر جاسوسی نسخه 4 درب مرسدس ای‌ام‌جی GT کوپه بودیم. در نمایشگاه خودرو ژنو سال گذشته این برند از نسخه کانسپت مرسدس ای‌ام‌جی GT رونمایی کرد و حال شاهد معرفی نسخه 4 درب مرسدس ای‌ام‌جی GT کوپه در نمایشگاه امسال هستیم.

در گذشته اطلاعاتی در رابطه با موتور این خودرو منتشر شده بودند که به قدرت 600 اسب بخاری آن اشاره داشتند. حال با معرفی این دستگاه می‌توان با اطمینان در رابطه با قدرت موتور نسخه‌های مختلف آن صحبت کرد. بالاترین مدل در این سری مرسدس ای‌ام‌جی GT 63 S بوده که به موتور هشت سیلندر 4.0 لیتری به همراه توربوشارژر دوقلو مجهز شده است و قدرتی برابر با 630 اسب بخار در اختیار راننده قرار می‌دهد.

در نسخه مرسدس ای‌ام‌جی GT 63 از همین موتور 8 سیلندر استفاده شده با این تفاوت که قادر به تولید 577 اسب بخار قدرت است. در حالی‌که قدرت تولیدی موتور در این نسخه‌ها متفاوت بوده، هر دو به قابلیت غیر فعال شدن سیلندرها مجهز هستند.

علاوه‌بر این دو نسخه این شرکت از مرسدس ای‌ام‌جی GT 53 نیز رونمایی کرد که متاسفانه به موتور 8 سیلندر 4.0 لیتری مجهز نشده است. این کمپانی آلمانی تصمیم گرفته در این محصول خود از موتور شش سیلندر خطی 3.0 سیلندر استفاده کند که تنها 429 اسب بخار قدرت در اختیار خریدار این خودرو قرار می‌دهد.

نسخه 4 درب مرسدس ای‌ام‌جی GT کوپه

این نسخه را می‌توان تا حدودی هیبریدی دانست چراکه به سیستم EQ Boost مرسدس بنز مجهز شده است. این سیستم در میان موتور و سیستم انتقال قدرت قرار گرفته و باعث افزایش 21 اسب بخاری قدرت موتور می‌‌شود.

تمامی نسخه‌های این خودرو به جعبه دنده اتوماتیک 9 سرعته مجهز می‌شوند که توسط سیستم +4Matic قدرت تولیدی موتور را به هر چهار چرخ این محصولات منتقل می‌کند. اگرچه این نسخه‌ها به گیربکس مشابهی مجهز هستند ولی در حقیقت میان مدل‌های 8 سیلندر و 6 سیلندر تفاوتی وجود دارد.

در مدل‌های مرسدس ای‌ام‌جی GT 63 S و مرسدس ای‌ام‌جی GT 63 که از موتور هشت سیلندر بهره می‌برند از گیربکس MCT با کلاچ خیس استفاده شده است تا قادر به انتقال قدرت و گشتاور بیشتر موتور باشد. در مدل 53 از سیستم انتقال قدرت TCT و یک مبدل گشتاور معمولی بهره گرفته شده است. 

یکی دیگر از تفاوت‌های میان این سه نسخه مربوط به حالت دریفت است. در نسخه‌ 63 و S آن شاهد قرارگیری حالت دریفت هستیم ولی نسخه 53 از این ویژگی محروم است.

براساس اعلام مرسدس بنز سرعت نسخه GT 63 S در طی زمان 3.1 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این رقم نشان‌دهنده عملکرد بهتر این خودرو نسبت به سریع‌ترین خودرو کوپه 4 درب پورشه یعنی پانامرا توربو S E-Hybrid با موتور 680 اسب بخاری است.

دو نسخه دیگر این سری، GT 63 و GT 53 به ترتیب شتابی برابر با 3.3 و 4.4 ثانیه دارند.  لازم به ذکر است که بنابر گفته مرسدس بنز ارقام اعلامی مربوط به نسخه‌های 63 و 53 دقیق نیستند و تنها تخمینی محسوب می‌شوند. با این وجود حداکثر سرعت این نسخه‌ها به ترتیب برابر با 195، 193 و 174 مایل بر ساعت یا 313، 310 و 280 کیلومتر بر ساعت است.

بدون هیچ شکی نسخه 4 درب مرسدس ای‌ام‌جی GT کوپه طراحی جذابی دارد و این موضوع در رابطه با تمامی نسخه‌های آن نیز صادق است. تمامی نمونه‌های این خودرو به یک پکیج آیرودینامیکی مجهز هستند که شامل یک پنل بر روی سپر جلو و اسپویلر در بخش پشتی می‌شود. برای سیستم تعلیق این محصولات چندین حالت مختلف درنظر گرفته شده است تا راننده قادر به انتخاب بهترین آن‌ها با توجه به شرایط رانندگی خود باشد.

در داخل کابین این دستگاه‌ها شاهد استفاده از دو نمایشگر 12.3 اینچی به همراه فناوری‌های بی‌شماری هستیم. بدون توجه به نحوه نامگذاری، این خودروها از نظر فضای داخلی مناسب خانواده هستند. در حالی‌که از نسخه 4 درب مرسدس ای‌ام‌جی GT کوپه در نمایشگاه ژنو 2018 رونمایی شده ولی تا سال آینده میلادی شاهد عرضه آن‌ها نخواهیم بود.

در اوایل سال 2019 مرسدس بنز نسخه‌های هشت سیلندر این خودرو را روانه بازار می‌کند و چند ماه بعد از آن، شاهد عرضه مرسدس ای‌ام‌جی GT 53 به بازار خواهیم بود. در حال حاضر قیمت این نسخه‌ها مشخص نشده و باید منتظر اعلام آن‌ها در زمان عرضه باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.