مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

بررسی لوکسژن U5، جنگ جویی دیگر از سوی خودروسازان تایوان!

 

در این مطلب قصد داریم به معرفی یکی از جدیدترین خودروهای بازار ایران با نام لوکسژن u5 بپردازیم و با نگاهی کلی به این مدل، شرایط موفقیت آن در بازار خودرویی کشور را بررسی خواهیم کرد.

1-معرفی لوکسژن

برند لوکسژن را میتوان یکی از بهترین خودروسازان جدید الورود به دنیای خودروسازی در آسیا شرقی نام نهاد. این کمپانی در ابتدا تصمیم به مونتاژ محصولات میتسوبیشی و نیسان در تایوان گرفت، اما پس از مدتی در سال 2009 میلادی مدیران این شرکت تصمیم گرفتند تا محصولات خود را با طراحی نوین و بدون تقلید از سایر برندها تولید و به بازارهای جهانی عرضه کنند. (نام لوکسژن برگرفته از دو کلمه Luxury  و Genius، به معنای لوکس و هوشمند است)

در رابطه با همین موضوع، یکی از محصولات این برند، مدل u5 نام دارد. این خودرو یک کراس اوور کوچک شهری بوده که با طراحی نوین و منحصر به فرد خود، در این مدت توانسته است علاقمندان زیادی را به سمت خود جلب نماید.

(خودرو فوق در سال 2017 به طور رسمی توسط این کمپانی تایوانی معرفی شده است)

2-طراحی ظاهری

در رابطه با طراحی ظاهری این خودرو می‌توان این‌گونه گفت که لوکسژن u5 همانند دیگر محصولات این کمپانی، از یک زبان طراحی جامع بهره می‌برد و نمای ظاهری آن تقریبا مشابه با مدل u6 است. در بخش جلویی این خودرو چراغ هایی کشیده خودنمایی میکنند که از نزدیکی آینه‌های جانبی تا ابتدای جلو پنجره ادامه یافته و چهره‌ای منحصر به فرد را به u5 بخشیده‌اند.

از دیگر نکات جالب در قسمت ابتدایی نمای ظاهری این مدل می‌توان به جلو پنجره‌ای مشبک که بر روی آن دو خط کرومی و لوگو لوکسژن قرار گرفته است اشاره کرد.

حال نوبت به نمای جانبی و عقبی این خودرو می‌رسد که در قسمت جانبی، با توجه به قیمت این خودرو، شاهد نکات آنچنان ویژه‌ای نیستیم و تنها موارد قابل توجه که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد، وجود گلگیرهایی حجیم، خطوط ایجاد شده بر روی درب‌ها و روفبک‌های موجود بر روی سقف هستند. (رینگ‌های 5 پر و اسپرت این خودرو، نمای جانبی آن را تا حدودی زیبا کرده‌اند)

به سراغ نمای عقبی این خودرو می‌رویم و همان طور که مشاهده می‌کنید، در این بخش نیز شاهد طراحی منحصر بفرد از سوی مهندسان این برند تایوانی هستیم. زیرا در قسمت عقب این خودرو، نوع چرغ‌ها با تمامی خودروهای موجود در بازار متفاوت بوده و با الگوریتم خاصی طراحی شده‌اند. همچینن، وجود چرغ‌های مه شکن بر روی سپر، نمای دور رنگ درب صندوق عقب و اسپویلر موجود بر روی شیشه عقب، از دیگر نکات بارز در طراحی این قسمت قلمداد می‌شوند.

3-طراحی داخلی

حال به سراغ طراحی داخلی u5 می‌رویم که در این بخش نیز شاهد عملکردی خارق العاده از سوی طراحان این برند تایوانی هستیم. در همین رابطه، این‌گونه باید گفت که جنس متریال به کار رفته در ساخت کابین این مدل از اغلب هم رده‌های خود بهتر بوده و مواردی همچون فرمان اسپرت با کلیدهای کنترلی فراوان، وجود مانیتوری با ابعاد بزرگ در قسمت مرکزی داشبورد، ساب ووفر، دسته دنده نوین و تیونرهای متحرک بر روی طاقچه داشبورد، از دیگر نکات جالب در طراحی این قسمت محسوب می‌شوند. (فضای کابین لوکسژن u5 برای استفاده یک خانواده 4 الی 5 نفره بسیار مناسب بوده و صندلی‌های این خودرو دارای راحتی رضایت بخشی هستند)

4-مشخصات فنی

در رابطه با مشخصات فنی این خودرو می‌توان گفت که لوکسژن u5 دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 1.5 لیتری بوده که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 120 اسب بخار و گشتاروی برابر با 150 نیوتن متر است که این قدرت تولید توسط یک گیربکس 7 دنده اتوماتیک از نوع CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

حال نوبت به بررسی عملکرد این خودرو می‌رسد، که در این قسمت این‌گونه می‌بایست گفت که هنوز به طور رسمی عملکرد نهایی این خودرو منتشر نشده است اما به اعتقاد کارشناسان، این خودرو با توجه به مشخصات فنی، وزن و نوع گیربکس خود، برای رسیدن به سرعت صدکیلومتر در ساعت به زمانی در حدود 12.9 الی 13.4 ثانیه احتیاج خواهد داشت و حداکثر سرعت آن نیز در حدود 170 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

همچنین، مصرف سوخت این خودرو در نمودار سیکل ترکیبی مصرف، در هر صدکیلومتر مسیر جاده‌ای حدودا برابر با 6.4 الی 6.9 لیتر بنزین تخمین زده می‌شود که با این اوصاف، استاندارد آلایندگی این خودرو نیز می‌بایست یورو5 (بروزرسانی به یورو6) اعلام شود.

5-امکانات ایمنی و رفاهی‌

در رابطه با امکانات ایمنی و رفاهی لوکسژن u5 به جرات می‌توان این‌گونه گفت که این خودرو از تمامی رقبای هم رده و هم قیمت خود، دارای امکاناتی بیشتر و فراتر از انتظار بوده و اگر بخواهیم به بخشی از این امکانات اشاره کنیم، می‌بایست مواردی همچون نمایشگر میزان باد چرخ‌ها، سیستم ضد هرزگردی چرخ‌ها، سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم کمکی ترمز BAS، سیستم توزیع نیرو ترمزها EBD، سیستم حرکت در سربالایی‌ها، سیتم پایداری الکتریکی، 6 کیسه هوا، فرمان تلسکوپی، قفل ضد ایمنی صندلی کودک، سنسور پارک عقب و جلو، کمربند سه نقطه‌ای، کروز کنترل، بلوتوث، سانروف، دوربین جلو، عقب و 360 درجه، رادار نقطه کور، استارت دکمه‌ای و ریموت کنترل، تکنولوژی پارک هوشمند، مانیتور 12 اینچ، تهویه مطبوع اتوماتیک به همره دریچه برای سرنشینان عقب، تیونر و ساب ووفر، آینه‌های جانبی برقی به همراه راهنما، نمایشگر دیجیتال سرعت، پوشش چرمی صندلی‌ها به همره تریم داخلی طرح کربن و …. را نام برد

6-قیمت و زمان عرضه

پیرامون عرضه و فروش انبوه U5 این‌گونه باید گفت که شرکت آرمان موتور کویر که به عنوان تنها نماینده رسمی و شریک تجاری لوکسژن در ایران محسوب می‌شود و وظیفه واردات و خدمات دهی به محصولات این برند تایوانی را عهده دار است، قیمت احتمالی این خودرو را 130 میلیون تومان برای بازار خودرویی ایران اعلام کرده و زمان عرضه انبوه آن را در سه ماه نخست سال 1397 عنوان نموده است.

 همچنین، تمامی محصولات این برند تایوانی طبق گفته عقیل مصطفایی مدیر بازاریابی آرمان موتور کویر، دارای ۵ سال گارانتی یا 150 هزار کیلومتر کارکرد خواهند بود که این نکته نیز یکی دیگر از مزایا محصولات این برند تایوانی محسوب می‌شود.

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام
    جالبه از روزی که این برند شروع به تبلیغات کرده هربار این آقای عقیل مصطفایی قیمت ها را بالا می بره و اعلام می کنه بار اول که در نمایشگاه تهران دیده شد قیمت پایین تر بود که بعد اصفهان و مصاحبه های دیگر یک بار بخاطر افزایش دلار و تعرفه افزایش قیمت ها معقول بود ولی هم اکنون قیمت 150 اونم برای این خودرو مطمئنا با شکست مواجه خواهد شد
    چرا که هرچند مرتبا اعلام می کنن لوکسژن تایوان ولی اگر یک سرچ کوچیک بزنی توی اینترنت (به انگلیسی) لوکسژن خودروی چینی معرفی شده
    و راه رفته دیگر برندهای اینچنین را دوباره شما تکرار نکنید بارز ترین آنها برند MG هست که با تبلیغات آنچنانی که این انگلیسی هست ولی نتیجه آن دیده شد که الان قیمت صفرش توی بازار از نمایندگی پایین تره و مشتری نداره

    1. باسلام خدمت دوستان
      شما اگه درست سرچ کنی بهتر متوجه میشی که برند لوکسژن تایوانی است و در تایوان تولید میشه بهتر رزومه شرکت ها رو بهتر بخونی ، متریال خودرو و قطعات مصرفی این خودرو با خودروهای چینی اصلا قابل قیاس نیست و جالب تر اینه که خودرو بصورت CBU وارد کشور میشه ، به همین خاطر که فعلا در مورد قیمت نمیشه نظر داد اما بهترن کار اینه که منتظر شرکتش ماند تا ببینیم نتیجه چی میشه ، آپشن های این خودرو و خودروهای لوکسژن کامل هستن و نسبت به قیمت عالی
      گربه دستش به گوشت نمیرسه….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا