مکمل بنزین
گوناگونخبر

معرفی بی‌وای‌دی Tang در نمایشگاه خودرو پکن؛ شاسی بلندی با شتاب 4.5 ثانیه‌ای!

از خودروی بی‌وای‌دی Tang در نمایشگاه خودرو پکن در ماه آوریل رونمایی می‌شود. این SUV دارای هفت صندلی بوده و از موتور پلاگین هیبریدی بهره می‌برد. استفاده از این موتور باعث شده سرعت بی‌وای‌دی Tang در طی زمان 4.5 ثانیه از صفر کیلومتر بر ساعت به 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

موتور مورد استفاده در این خودرو دارای حجم 2.0 لیتر بوده و از توربوشارژر بهره می‌برد. قدرت تولیدی این موتور برابر با 205 اسب بخار است. علاوه‌بر این شاهد استفاده از دو موتور برقی در بخش پشتی بی‌وای‌دی Tang هستیم که هرکدام قادر به تولید 150 اسب بخار هستند.

در حالت کلی این خودرو به همراه به سه موتور خود قدرتی برابر با 505 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد. بی‌وای‌دی Tang می‌تواند در حالت کاملا برقی تا 80 کیلومتر مسافت را بپیماید.

طراحی داخلی بی‌وای‌دی Tang مقداری متفاوت‌تر از محصولات موجود در بازار است ولی این موضوع باعث نشده که در طراحی آن به جزئیات توجه نشود. در میان داشبورد شاهد استفاده از نوار نورانی آبی رنگی هستیم که جلوه زیبایی به کابین بی‌وای‌دی Tang بخشیده است.

یکی از ویژگی‌های جالب کابین این محصول مربوط به نمایشگر مورد استفاده در آن است. در یکی از تصاویر مربوط به کابین این خودرو، صفحه نمایش دارای چیدمان افقی است ولی در تصویر دوم این نمایشگر با 90 درجه چرخش به صورت عمودی قرار گرفته است که البته این شیوه قرارگیری نمایشگر می‌تواند برای راننده مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

در بی‌وای‌دی Tang از ویژگی‌های مناسبی استفاده شده که برای مثال می‌توان به سیستم کروزکنترل تطبیقی، سیستم ترمز خودکار در مواقع اضطراری، سیستم هشدار خروج از خط، دوربین 360 که با روشن کردن خودرو به صورت خودکار و مداوم به ضبط ویدیو از اطراف خودرو می‌پردازد و اینترنت 4G اشاره کرد.

استفاده از این سیستم دوربین باعث می‌شود که در هنگام تصادف بتوان مدرک مناسبی را در اختیار مراجع قانونی قرار داد. بسیاری از رانندگان در کشور چین بعد از خریداری خودرو خود آن را به سیستم ضبط ویدیو در بخش‌های جلویی و پشتی مجهز می‌کنند. با این وجود بی‌وای‌دی این سیستم را به صورت استاندارد بر روی محصول تولیدی خود قرار می‌دهد.

ضبط ویدیو به صورت دائم نیازمند فضای ذخیره‌سازی زیادی است. در حال حاضر نمی‌دانیم که این خودرو به هارد مجهز است و یا ویدیوهای ضبط شده به فضای ابری این کمپانی منتقل می‌شود. در صورتی‌که مورد دوم صادق باشد امکان ایجاد مشکلات امنیتی وجود دارد.

سوالات زیادی در رابطه با این سیستم وجود دارد. برای مثال این ویدیوها در دسترس چه اشخاصی قرار می‌گیرد، آیا راننده می‌‌تواند به آن‌ها دسترسی داشته باشد؟ و یا اینکه راننده قادر به خاموش کردن این سیستم است یا خیر. برای پاسخ به تمامی این سوالات باید تا زمان عرضه بی‌وای‌دی Tang به بازار صبر کنیم.

ابعاد این محصول بی‌وای‌دی برابر با 4870 در 1940 در 1720 میلی‌متر بوده و فاصله دو محور چرخ‌های آن 2820 میلی‌متر است. طراحی جلوپنجره این خودرو همانند محصولات جدید بی‌وای‌دی است و از طراحی “Dragon Face” بهره می‌برد.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا