Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

هر آنچه باید راجع به پژو 405 GLX بدانید را از چرخان بپرسید!

همان‌گونه که می‌دانید، وب سایت تحلیلی خبری چرخان مدتیست که سرویسی به نام راهنمای خرید و مشاوره را در رابطه با خودروهای موجود در بازار ایران طرح ریزی کرده است که در این بخش، شما علاقمندان می‌توانید اطلاعاتی را راجع به هر یک از خودروهای موجود در کشور به دست آورید.

در جدیدترین بررسی انجام شده در این قسمت، به سراغ یکی از پر فروش ترین اتومبیل‌های بازار داخلی کشور، یعنی پژو 405 می‌رویم و با نگاهی دقیق به این خودرو، دیدگاه کلی و جامع خود را راجع به این مدل بیان خواهیم کرد. (در این بررسی نمونه GLX این خودرو مورد نظر است)

1-هدف از ساخت پژو 405 چه بود؟

پژو 405 را می‌توان یکی از موفق ترین محصولات کمپانی فرانسوی پژو نام نهاد. این خودرو نخستین بار در سال 1996 توسط طراح مشهور آن دوران یعنی پنین فارینا طراحی و ساخته شد و در سال 1988 موفق به کسب بهترین خودرو اروپا گردید. (در آن زمان پژو 405 به عنوان یک سدان خانوداگی سایز بزرگ عرضه شد)

اما اگر بخواهیم به زمان ورود این مدل به ایران اشاره کنیم، می‌بایست گفت که شرکت ایران خودرو به عنوان بزرگ ترین خودروساز کشور، ساخت پژو 405 را از سال 1369 با انتقاد قراردادی با کمپانی اصلی در فرانسه، آغاز کرد و روند بهینه سازی این مدل برای بازار ایران تا سال 1374 به طول انجامید.

پژو 405 با پسوند GLX از سال 1375 وارد بازار شد و تولید این خودرو همچنان ادامه دارد. اما طبق گفته سازمان استاندارد، تولید و عرضه این مدل نوستالژی و قدیمی از دی ماه 1397 متوقف خواهد شد و این خودرو دیگر نمی‌تواند استاندارد ای امروزی را در زمینه تولید و ساخت، اخذ نماید.

2-نمای ظاهری و داخلی این به چه صورت است؟

در رابطه با نمای ظاهری پژو 405 GLX، این‌گونه می‌توان گفت که طراحی بیرونی این خودرو در سال های اولیه تولید قابل قبول بوده است، اما در حال حاضر که در سال 2018 میلادی قرار داریم، نمای ظاهری این خودرو بسیار قدیمی قلمداد شده و فاقد هرگونه جذابیت بوده و در اصطلاح از آن به عنوان مدلی قدیمی و فاقد ارزش خرید یاد می‌شود.

پیرامون طراحی داخلی و کابین این خودرو نیز می‌بایست همانند نمای ظاهری، به این نکته اشاره کرده که کابین داخلی پژو 405 GLX برای دوران اولیه تولید خود جذاب و کاربردی به شمار می‌رفت، اما در حال حاضر فضای داخلی این خودرو بسیار ساده و بدون هیچ‌گونه نکته قابل توجه‌ای بوده و نمی‌توان راجع به کیفیت ساخت و ادوات استفاده شده در کابین 405 GLX سخنی را عنوان کرد. (نمونه‌هایی که در دو سال اخیر تولید شده‌اند، به عنوان داشبورد سوناتایی مشهور هستند)

3-قوای محرکه و عملکرد این خودرو به چه صورت است؟

پژو 405 GLX، دارای یک پیشرانه چهار سیلندر هشت سوپاپ با حجمی برابر با 1.8 لیتر بوده که قادر به تولید قدرت 95 اسب بخار و گشتاوری برابر با 153 نیوتن متر است که این قدرت تولیدی توسط یک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

در رابطه با عملکرد این خودرو نیز می‌توان این‌گونه گفت که با توجه به تقسیم وزن 60 به 40 پژو 405 (60 درصد در جلو و 40 درصد در عقب) این مدل برای رسیدن به سرعت صدکیلومتر در ساعت، نیازمند به زمانی برابر با 11.8 الی 12.3 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن در حدود 205 کیلومتر در ساعت است.

همچنین، مصرف سوخت پژو 405 GLX در هر صدکیلومتر مسیر شهری و پر ترافیک برابر با 12.7 لیتر بنزین و در مسیرهای خارج شهری و اتوبان، مصرف این خودرو برابر با 7.4 الی 7.8 لیتر بنزین بوده که در نمودار سیکل ترکیبی، پژو 405 GLX دارای مصرفی برابر با 9.1 لیتر بنزین است. (گنجایش باک این خودرو برابر با 70 لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو2 است)

4-قیمت این خودرو در بازار داخلی چقدر است؟

حال نوبت به بررسی قیمت پژو 405 GLX در بازار داخلی کشور می‌رسد که طبق اعلام فعالان حوزه فروش، ارزش قیمتی این خودرو در نمونه صفرکیلومتر و با مدل ساختاری 1397، برابر با 33 میلیون و 300 هزار تومان است.

حال اگر شخصی بخواهد با بودجه ای کمتر از 26 میلیون تومان، به سراغ خرید نمونه دسته دوم این خودرو برود، می‌بایست چه مدلی از آن را انتخاب نماید؟ در پاسخ به این سوال این‌گونه می‌توان گفت که با بودجه مورد نظر، مدل 1393 این خودرو با کارکردی کمتر از 80 هزار کیلومتر در بهترین شرایط موتوری، ظاهری و جانبی (لوازم اضافی و بیمه نامه بلند مدت)، برای خرید در دسترس علاقمندان خواهد بود.

5-هزینه نگهداری و استهلاک این خودرو به چه صورت است؟

بی شک، پژو 405 GLX یکی از خودروهای نسبتا پر استهلاک در این بازه قیمتی به شمار می‌رود، زیرا مالک این خودرو برای بررسی و سرویس‌های دوره‌ای کامل این خودرو می‌بایست هزینه‌ای در حدود 95 الی 125 هزار تومان را در هر 5350 الی 5800 کیلومتر، متحمل شود.

 همچنین، این مدل در صورت عدم توجه به بازرسی و سرویس‌های دوره‌‌ای لازم، در بخش موتوری، به دلیل تکنولوژی قدیمی و استانداردهای نامناسب، دچار صدمات جبران ناپذیری خواهد شد. (قیمت هر جفت لاستیک پژو 405 GLX که دارای سایزی برابر با 185 است، دو حدود 300 الی 340 هزار تومان طبق اعلام شرکت‌های لاستیک ساز ایرانی اعلام شده است)

پیرامون نرخ بیمه نامه این مدل نیز این‌گونه باید گفت که اگر شخصی پژو 405 GLX را به صورت صفرکیلومتر تهیه نماید، می‌بایست هزینه‌ای برابر با 1 میلیون 220 الی 280 هزار تومان را پرداخت نماید

6-معایب این خودرو چیست؟

در رابطه با معایب پژو 405 GLX، باید گفت که این خودرو با توجه به تکنولوژی ساختی برابر با 30 سال پیش، دارای مشکلاتی همچون عدم ایمنی کافی در تصادفات، عدم کیفیت در ساخت، مشکلات عدیده موتوری و گیربکس، مصرف سوخت بالا و …. است.

 در پایان، لازم به یاداوریست که در صورت به‌وجود آمدن هرگونه سوال در بخش‌های مختلف سرویس بررسی و مشاوره خرید خوردو، می‌توانید نظرات و سوالات خود را در انتهای هر مطلب مطرح و جواب کارشناس مورد نظر را دریافت نمایید.

106 دیدگاه
  1. محمد می گوید

    سال ۸۴ یه دونه ۴۰۵ مدل جی ال آی خریدم صفر کیلومتر . در زمان خودش خیلی ماشین خوبی بود هم از نظر موتوری و هم از نظر گیربکسی و مشکلات تولیدات فعلی را اصلا نداشت . دیگه وقتشه که این ماشین به صندوقچه خاطرات بپیونده هر چند خیلی جلوتر از این باید این کار انجام میپذیرفت .

    1. ناشناس می گوید

      ۸۴ مگه جی ال ای میزدن

      1. ناشناس می گوید

        پژو که از نظر سرعت کیفیت داشپورت خوبه ولی از نظر قدرت و بدنه خیلی ظعیفه پیکا بهتره موتورش قوی تره و بدنس هم قویه وبه نظر من تو این دوره زمونه پیکان بهترین ماشین در کشورمون میباشد که ما از سال ۷۶ تا الان هیچی ازش تعویز نکردیم به قول مردم کشور ما پیکان سلطان جادهه هاس

        1. ناشناس می گوید

          سلام. بلتوث ظبطش چجوری فعال میشه واسه مدل ۸۶

      2. Bab می گوید

        بله در آن دوره GLX تولید میشود . رنگ سیاه درآن دوره تولید شدوتا سال ۸۵ تولید عمده داشت (رنگ سیاه )

  2. سینا می گوید

    سلام تو ماشین های زیر ۵۰ ملیون دنده دستی سدان بهتر نداریم

  3. یاسر می گوید

    سلام. پراید ٨۶ داشتم چراغ کمربند داشت این نداره!
    آلارم
    هشدار سرعت نداره!

    1. انیر می گوید

      برادر جان .همه رو داره فقط باید بری نمایندگی برات فعال کنه.جز اختیاری هست.به دفترچه هم نگاه کنی بد نیس.من خودم صفرش دارم

    2. سعید می گوید

      آفرین پراید داره ولی ۴۰۵نداره

  4. سعید می گوید

    سلام من پژو ۴۰۵ مدل ۹۶ دارم .موقع شتاب گیری یه مکث میکنه بعد احساس میکنم ماشین جون نداره راه بره

    1. ارش می گوید

      فیلتر هوا و مجرای ورود هوا و سیم گاز و دریچه گاز و وایرها و شمعها رو کنترل کن روغن موتور کثیف هم بی تاثیر نیست تنظیم موتور و شستشوی انژکتورها و بررسی پمپ بنزین و صافی بنزین و دقت در درگیر نبودن لنت ترمزها با دیسکها و دستی ترمز بررسی سنسور اکسیژن شیم گیری و تعویض برنامه بررسی اگزوز و مجرای خروج دود نیاز به بنزین سوپر
      ولی محتملترین دلیلش میتونه شمعها و وایرها باشه

      1. ناشناس می گوید

        سلام حالا من به نظر شما رانا بخرم با ۴۰۵glx

        1. رضا می گوید

          صد در صد پژو من دارم دو ساله فقط لوازم مصرفی رو عوض می‌کنم

        2. محمد می گوید

          رانا
          چون مصرفش کمتر هس

        3. امیر می گوید

          داداش glxمدل پایین بخر تمیزشو البتهgli هم خیلی خوبه من خودم دارم مدل ۸۴ مثل زانتیا میره

        4. ناشناس می گوید

          پژو

    2. ناشناس می گوید

      مال کاتالیزور هست برو اون بردار شتاب و سرعت میشه بینهایت

    3. ناشناس می گوید

      ب خاطر سنسور اکسیژن دوم هستش که گذاشتن تا یورو ۴ بشه

    4. ناشناس می گوید

      سنسور اکسیژن و پمپ بنزین چک کن

  5. فرهنگ می گوید

    علت اینکه واشر سرسیلندر زود زود می سوزه چیه؟

    1. محمد می گوید

      سلام چون ازگرما موتورش رنج می بره به دردمناطق سردسیری می خوره

      1. علی می گوید

        سلام
        من می خوام ۴۰۵ GLXمدل ۸۷ بخرم خوبه یانه

    2. محمد می گوید

      چون موتورش ازگرما رنج میبره وبه دردمناطق سردسیری می خوره

    3. ناشناس می گوید

      باید رادیاتورش عوض کنی و نمونه بزرگتر بندازی

    4. ئاکو می گوید

      چون رادیاتش نسبت از ماشین های دیگه و نسبت به موتورش باتاتره پژو و سمند زود واشر میسوزونن

    5. ناشناس می گوید

      سلام من ۴۰۵ مدل ۸۸ دارم برای حل این مشکل یا باید رله حرارتی گذاشت یا اینکه باید کمپرسور کولر رو قطع کنید و کولر رو با A/Cبزنید که دائم فن ماشین کار کنه و موتور سرد باشه که واشر نزنه

    6. ناشناس می گوید

      فاصله ی خیلی کم پیستون و واشر

  6. دارا می گوید

    اصلا مهم نیست و این اولین و آخرین باره که نظرم رو گفتم .
    قبلاً اصلا تو این سایت یا غیره نظرم رو نگفتم.
    حیف وقت من نبود که اومدم تو این سایت موفق باشید

  7. رضا می گوید

    واقعا ماشین خیلی خوبی برای جووناست

  8. حسین می گوید

    ایا ۴۰۵ خیلی جزیی بخار دارد؟

  9. ۴۰۵ می گوید

    دارن پیش فروش میکنن واسه سال ۹۹ بعد میگه تولیدش میخواد متوقف بشه!

    1. ناشناس می گوید

      تاتیر۹۹تولیدش ادامه داره دوست عزیز

      آقا این هیچ کدام ازماشینامون اصلا بدرد شوتی رفتن نمی خوره اگرخدایی نکرده یه اتفاقی بیفته بعدش پشیمونی دیگه فایده نداره دوم جاده ها هم بدردنمیخوره

  10. ناشناس می گوید

    پر اصطحلاکترین موتور دنیا

  11. امین می گوید

    من مدل ۹۷ تحویلی برج ۳ گرفتم که رو کیلومتر ۱۰۰۰۰ واسه اینکه فرمون میکشید یک سمت بردم نمایندگی که فهمیدم جک هیدرولیک روغن میده اونو عوض کردن دوباره روغن میداد بردم واشر قالپاق و واشر سرسیلندر رو عوض کردن هنوزم روغن میده نمایندگی آبلوله بیرجند تعمیرکارش میگه که از کاسه نمده و از بالا هم پرس های قالپاق روغن زده اما کارشناس فنیشون زیر بار نمیره و درستش نمیکنن بیرونم چند تا تعمیر کار بردم اونا هم میگن یا دوباره از واشر سرسیلندر روغن میده یا از کاسه نمد و حرف تعمیر کار نمایندگی رو تایید میکنن.من که اضلا راضی نیستم از ماشین در ضمن شیشه بالابر سمت شاگرد هم خیلی ضعیف شده.
    از لحاظ رنگ هم ضعیف شده و با اندک ضربه ای خط میوفته رو ماشین.

  12. حسام می گوید

    سلام یه ۴۰۵تمیز مدل ۷۸کاربراتوری ۱۰ملیون دیدم مشکلم سوختشع بگیرمش یا ن یگانه هستش

    1. ناشناس می گوید

      به نظر بنده ۴۰۵ فقط فرانسویشون خوبه یعنی تا مدل ۸۶ هم پرشتابند هم پرقدرت حتی بالای۲۰۰تا پر میکنند من ۸۵ دارم ازش راضیم فقط حواستون به آب وروغن باشه ممکنه کم کنه که عادیه به دلیل قدرتشه

  13. مهدی دارابی می گوید

    اقا یه سوال…۴۰۵ مدل ۹۵ ایکس یو سون…بلوتوث داره؟؟؟

  14. یونس می گوید

    سلام
    چطوریه که طراح در سال ۱۹۹۶ پژو رو طراحی کرده و در سال ۱۹۸۸ بعنوان بهترین خودرو اروپا معرفی شده
    یعنی ۸ سال قبل از طراحی و ساخت ، شده بهترین خودرو اروپا

    1. amahdiy می گوید

      خخخخ اره اشتب تایپی بوده سوتی داده میخواسده بنویسع ۱۹۹۸ نوشدع ۱۹۸۸

  15. محمد می گوید

    به نظر شما صفحه زانتیا بزرام رو پژو شتابش بیشتر میشه

  16. فرهاد می گوید

    سلام من میخام ۴۰۵ بخرم به نظرشما منکه یه کارگر ساده هستم‌میتونم ازپس مخارجش دربیام

  17. حمید می گوید

    پژو ۴۰۵ ماشین خوبیه من قبلا رانا داشتم آشغال بود

  18. حسین می گوید

    من پژو ۴۰۵ دارم مدل ۸۸ تو تابستان کولر که میزنم آمپر میره بالا خیلی کارها انجام دادم رادیات عوض کردم گاز کولر آمریکایی زدم موتورو تعمیر کردم اما آخرش آمپر میکشه خیلی هم دوستش دارم نمیخوام بفروشمش ترو خدا بگید چکار کنم این ماشین آمپر نکشه؟یعنی باید دیاگ کنم؟ترموستات عوض کنم؟چکار کنم تروخدا کمک کنید با تجربه ها.ممنون

    1. ناشناس می گوید

      ریمپ بزن.درجشو میارن پایین

    2. مهران می گوید

      سلام داداش .اول شلینگ رادیاتور که به ترموستات وصله رو فشار بده ببین سفت شده یا ن اگه سفت نبود ببر باطری سازی بذار برات ردیف کنن مشکل برقی داره

    3. ناشناس می گوید

      فن ماشین رو روی دور کند بده ب سویچ ماشین که همیشه با روشن شدن ماشین فنش کار کنه موتور خنک میجونه و با یک رله و مقداری سین فن دور تند رو بده ب کلید کولر که با روشن شدن کولر فن رو دور تند دیگه قطع و وصل نشه و یکسره با روشن بودن کولر روشن باشه

    4. مسعود می گوید

      اون صد در صد سوراخ های اب سیلندر به سر سیلند دقیقن جایی که واشر سر سیلندر است بسته شده باید سر سیلندر باز کنی و سواراخاشو باز و واشر سر سیلندر رو تعویص کن بعد ببین موتور صفر میشه و داغ نمیکنه فقط ببر جای یکـمکانیک که ابزار مخصوص دارن واسه سفت کردن پیچ سر سیلندر اگه پیچ سر سیلندر طبق استاندارد و اصولی سفت نشه اب و روغن قاطی میکنه

    5. علی می گوید

      شاید از فن ها باشد ضعیف شده باشه یا رله دور تند سوخته باشه ماشین من اینطوری بود فن هاش عوض کردم خوب شد

    6. ناشناس می گوید

      پژو گرم کار میکنه نگران نباش البته ترموستات ازش مطمعن بشو اب روغنم یسره چک کن با خیال راحت گاز بده سالار

    7. مسلم می گوید

      سلام دیاگ بزن امپرتو بیار پایین جوری تنظیم کنه ک خط اول فن ها روشن بشن از خط اول بالاتر نمیره

    8. بهنام می گوید

      دوست عزیر ضمن پاک کردن رادیاتور برای رفع این مشکل فن دور بالای رادیاتور را در حالت روشن بودن کولر یه سره کن یعنی هر وقت کولر گرفتی فن رو دور تند یکسره کار کنه هرچند که در مسافت های طولانی این امر می تواند باعث مصرف باطری بیشتر شود اما تنها راه استفاده از کولر ۴۰۵ در داخل شهر است. ضمنا بهتر است هر وقت کولر می گیری از نور ماشین خصوصا لامپ های ۱۰۰ آمپر همزمان با سیستم صوتی ضبط روشن (خصوصا سیستم های قوی) رو با هم روشن نکنی که آمپر زیاد می گشه و به بخشی از سیستم سیم کشی شدید فشار می آورد.

    9. آرمان می گوید

      اول ترموستاات رو عوض کن اگر نشد مهره آب و فنت خرابه

    10. ناشناس می گوید

      ترموستاتتوتابستونابرداراصلاوظفیه ترموستان گرم کردن وگرم نگه داشتن موتوره

    11. ناشناس می گوید

      فشنگی فنشا عوض کن خوب میشه امر نمیکشه

  19. peugeut می گوید

    سلام یه پظو مدل ۸۵ دارم تازه خریدم روی پنل کولرش ۳ تا دکمه داره کارائیشون چیه؟

  20. Arya می گوید

    سلام من یک پژو ۴۰۵ دارم روی جاده گاز میدم نمی ره مدل ۹۳هم هس و تازگی هم ضد یخ ریختم هی میاد بیرون و چکه میکنه لطفا جواب بدید

    1. ناشناس می گوید

      درب رادیاتور را عوض کن

  21. وحید می گوید

    پژو ۴۰۵ استاندارد ترین ماشین ایرانه حالا ایران خودرو پارس و سمند رو با پلت فرم پژو و اضاف کردن شیشه بالا بر برقی درهای عقب، باند صوتی و چراغ مطالعه و مه شکن جلو چند ده میلیون اضافه تر میفروشه به مردم قضاوت با خود شماست

  22. محمد می گوید

    سلام. من یه ۴۰۵ مدل ۹۸ دارم ۲۲۰ تا رو باهاش تو جاده ساوه رفتم به نظر من از پارس TU5 بهتره

    1. محمدحسین می گوید

      ه یعنی ازش راضی چون من سر دوراهی هستم بخرمش یا نه ؟ ممنون

    2. مهدی می گوید

      سلام اقا
      چه طور با هاش ۲۲۰رفتین
      من مدل ۹۸ دارم دوماهه خریدمه ۱۴۰تا بیشتر نمیره
      شما چه کارش کردین

      1. ناشناس می گوید

        من ۹۳دارم ۲۳۰تاهم باهاش رفتم قبلا پراید ۹۴داشتم ۱۹۰تاباهش میرفتم چطور پژوصفر ۱۴۰تابیشتر نمیره؟ باموتور۱۴۰تارفتم با پیکان هم ۱۵۰تارفتم تعجب می‌کنم ازحرفت حتما تو یاپیرمردی یاماشینتومیدی دست بابات که نفسشو بریدید دیگه نمیره

  23. محسن می گوید

    عرض سلام و اوب محضر کاربران گرانقدر
    آقا به نظر شما تو این سال ها که پژو ۴۰۵ جی ال ایکس تولید شده کدوم مدل بهتره منظور تا حدودی از کیفیت ساخت و استهلاک برتری بهره میبره

    1. وحید می گوید

      پژو فقط مدل۸۹ با سیم کشی بوش آفریقا جنوبی

      1. یاسر می گوید

        پژوفقط مدل زیر ۸۸همش اصلیه دوستان اگر ماشین داغ نکنه واشر نمیزنه واشرنزنه نه اب کم میکنه نه مخارج بعدی درمیاد لذا یک ریمپ ایسیو بکنید درجه اب درچله گرمای بندر الان از خط اول بالانمیره راحت

  24. ناشناس می گوید

    عالیه ما مدل۹۸گرفتیم واسه ما بهترینها تو این رنج قیمت

  25. ناشناس می گوید

    سلام عزیزان من مدل ۹۷ ازش رو دارم .همچیش عالیه شتاب و سرعتش و هیچ مشکلی نداره

  26. امیر می گوید

    یه مدل ۹۵ دارم یعنی آشغال به تمام معنا بدنه که انگار از قوطی های پلاستیکی درست شده شتاب مزخرف طراحی داخل و بیرون افتضاح و قدیمی توی پیچا و سربالایی کم میاره و حتی خاموشم میشه تا حالا چند بار خراب شده و کلی هزینه بالا آورده و الانم بخاطر اینکه خرابه توی پارکینگه!

  27. پوریا می گوید

    سلام دوستان من یه۴۰۵مدل۱۳۸۲دارم ازصفرهم دست خودمون بوده گوش شیطون کر عالیه همه چیش اصل فرانسه هستش….منکه خیلی راضی هستم…از مدل۹۸خخخخخیلی بهتره..یاعلی مدد….

  28. یه دوست می گوید

    سلام به دوستان پژوبازمن ۴۰۵ مدل نوددارم خداییش تاحالاتوی قدرتوسرعت کم نیاورده فقط بایدمراقب سرویسهاش باشی مخصوصااب وروغن دیگه سالاره!

  29. مجتبی می گوید

    سلام منم پژو ۸۴ دارم خداییش حرف نداره واشر زدن پژو برا عدم چک کردن آب هست ، عالیه با نود رفیقم مقایسه کردم ی سر گردن بالاتر بود وسلام

  30. ناشناس می گوید

    سلام من ی ۴٠۵مدل٨۶دوگانه خریدم وقتی صبح ها روشن میکنم بخار غلیظ سفید داره بعد ک گرم شد خوب میشه وقتی زیاد گاز میدم دود سیاه میکنه نمیدونم مشکلش از چیه سر سیلندشم نو بهار تعمیر کل شده از دریچه گازشم روغن میده

  31. عبدي می گوید

    سلام من ی ۴٠۵مدل٨۶دوگانه خریدم وقتی صبح ها روشن میکنم بخار غلیظ سفید داره بعد ک گرم شد خوب میشه وقتی زیاد گاز میدم دود سیاه میکنه نمیدونم مشکلش از چیه سر سیلندشم نو بهار تعمیر کل شده از دریچه گازشم روغن میده

    1. ناشناس می گوید

      تسمه تایمر را چک کن

    2. ناشناس می گوید

      سلام فک کنم سیستم موتوری و انژکتوره

  32. reza می گوید

    سلام ما یه ۴۰۵ مدل۹۶ داریم خدایی ازش راضی هستیم اما گاهی اوقات چراغ چکش روشن میشه که با یه خورده گاز دادن باز خاموش میشه و تاثیری هم روی عملکرد ماشین نداره میشه کمک کنید البته یه مدت چراغ چک دائم روشن بود که بردیم نمایندگی چند تا از قطعاتش رو عوض کردن ولی مشکل حل نشد که آخرش یه آشنا تو نمایندگی اخطار چک رو با دیاگ پاک کرد .

  33. ناشناس می گوید

    آقا این ماشینای جدید هیچ کدومش بدرد شوتی نمیخوره اول ایمنی نداره دوم جاده هامون هم خوب نیست اگرخدایی نکرده اتفاقی برامون بیفته به قول گفتی پشیمانی سودی ندارد ۴۰۵ ها که کلا سبک هستن سرعت بالا باشه اولین پیچ باید فاتحه خودتو وسرنشینارو بخونین درکل باهرماشینی هستین باسرعته مطمئنه رانندگی کنید. امیدوارم برای هیچ کسی اتفاقی نیفته

  34. مهدی می گوید

    سلام .پژو جی ال ایکس مدل ۹۸ دارم بیشتر از ۱۴۰تا نمیره

  35. مصطفی می گوید

    تنها مزیت که ۴۰۵ و پراید داشت تو ایران تعداد مکانیکی ها و لوازم یدکی ها از سوپرمارکت ها هم بیشتر شد
    نمیدونم چرا ایرانخودرو موتور این لامصب رو اصلاح نمیکنه، شاید باورتون نشه ولی پژو موتورش با چندتا رفع عیب جزیی بسیار عالی میشه، این ماشین از لحاظ مهندسی شاهکاری بوده برا خودش، و نبوغ مهندسی رو داخلش به کار بردن، ولی افسوس که نو اوری و کیفیت تو ایران هیچ وقت نبوده و نخواهد بود، فقط نمودار های قیمت مهمه، هنوز که هنوزه بعید می‌دونم سیستم تعلیق عقب پژو رقیبی داشته باشه، ۱۵ سال دوام میاره

  36. ..... می گوید

    دارید درباره۴۰۵حرف میزنید مراقب خودتون باشید

  37. ..... می گوید

    ۴۰۵ ماشینی که از بچگی میخواستم بخرم ومردم.شیره،شیمیایی

  38. سعید می گوید

    من ۹۳دارم ۲۳۰تاهم باهاش رفتم قبلا پراید ۹۴داشتم ۱۹۰تاباهش میرفتم چطور پژوصفر ۱۴۰تابیشتر نمیره؟ باموتور۱۴۰تارفتم با پیکان هم ۱۵۰تارفتم تعجب می‌کنم ازحرفت حتما تو یاپیرمردی یاماشینتومیدی دست بابات که نفسشو بریدید دیگه نمیره

    1. ناشناس می گوید

      ۴۰۵ کیلومترش ۲۰۰ تایی هست.

  39. حسین می گوید

    بنده یه سوال دارم از حضور تون در مورد پژو ۴۰۵GLX مدل ۸۶زمانی فقط با بنزین با این سلطان تخته گاز بری بیشترین فشار بر کدام قسمت از موتور این بزرگوار میاد سرسیلندر یا خود سیلندر ممنون می شم اگر لطف کنید و منو فنی راهنمای فرمایید

  40. مهدی می گوید

    سلام یه ۴۰۵ صفر مدل ۹۸ دارم، نگهش دارم یا با رانا عوض کنم؟؟

  41. شمس می گوید

    سلام یه سوال دارم
    یه پژو مدل ۹۰ دارم تازه واشرشو عوض کردم الان روی فول روغن موتور اشغال جمع شده و بهش چسبیده یا ممکنه زنگ داخل موتور باشه کسی میدونه دلیلش چی میتونه باشه ؟

  42. صادق می گوید

    سلام
    اقا من پژو مدل ۸۷ دارم .نع موتورش صدا داره نع لرزش تنها مشکلی که داره اینه که وقتی بعد از چند روز رادیاتور نگاه میکنم داخل رادیات حباب داره اطرافش داخل آب نع .کسی میدونه مشکلش چیه؟

  43. بهنام می گوید

    سلام خسته نباشید پژو ۴۰۵بهترین ماشینه خدایش فقط باید مراقب اب و روغنش باشی خیلی خوبه

  44. مجتبی می گوید

    سلام و وقت بخیر، علت ترکیدن پی در پی پیچ هواگیری پلاستیکی درب ترموستات چیه دوستان؟@، ب خاطر همین خدایی کلی خرج دستم گذشته ، ماشین پژو ۴۰۵ ۸۴هستش بیشتر چیزایی هم داره عوض کردم(واشر سرسیلندر، ترموستات، فن ها هم سالم، شلنگ ها همه عوض)

    1. داود می گوید

      من که نفهمید بلاخره سال ۱۹۹۶ طراحی شده یا سال ۱۹۸۸ جایزه بهترین خودرو غروپا رو گرفته اعداد باهم نمیخونه، فقط یک سایتی یک چرندی مینویسه و همه کپی میکنن

  45. ناشناس می گوید

    اونایی که میگن ۴۰۵ راه نمیره کافیه دور گاز رو بالا ببرین یعنی دور گاز که به ۵و۶ رسید دنده عوض کنید. اون موقع شاهد سرعت بالای ۲۰۰ تا میشید.

  46. ناشناس می گوید

    سلام من یه ۴۰۵ glxسال ۸۸ دارم با هاش ۱۷۰ .۱۸۰ رفتم ۱۰ سال این ماشین رو دارم و خیلی هم خوبه و خیلی

  47. Glx می گوید

    سلام پژو ۴۹۵ چراغ کیسه هوا روشن موقعی که سوییچ رو باز میکنم باید چراغ ایر بگ روشن شه و ۶ بار چشمک بزنه و بعد خاموش شه اما نمیزنه چیکار کنم

  48. من.ر می گوید

    ماشین ببر دیاگ بزن برطرف نشد مشکل از سیستم سنسور ایربکت هستش ‌

  49. ناشناس می گوید

    سلام من از پژو سر در نمی آوردم ولی از مطلب زیباتون استفاده کردم . با پولی که الان دادم سال ۹۷ می‌تونستم سه تا ماشین ۴۰۵ دوسال کار کرد بخرم ولی چه کنیم سیاست اشتباه آقایون باید تحمل کنیم .
    مدلی که خریدم جدیدا ۸۵ و موتورش صدا نداره . دیروز رفتم تسمه تایم و جلو بندی و دسته موتور و بلبرینگ لنتش عوض کردم بدون حساب چراغ جلو عقب حدودا ۱.۶۰۰ برام خرج برداشت . ولی در کل ماشین خوبیه و مثل موشک راه می‌ره .

  50. ناشناس می گوید

    سلام بنظرتون سمند ال ایکس بهتره یا ۴۰۵

  51. حسین ارمان می گوید

    من ۸۹ رو دارم همشو زانتیا انداختم پرواز میکنه

  52. امیرحسین می گوید

    سلام من یه پراید ۱۳۱ مدل ۹۴ دارم دو دلم نمیدونم بفروشم پژو ۴۰۵ مدل زیر ۹۰ تمیز بگیرم یا نه میگن خرجش ومصرفش زیاده بنظرتون بگیرم ؟؟ لطفاً راهنمایی کنید.

  53. آروین می گوید

    ما یم مدل ۹۵ داریم تا الان فقط مصرفی هاش رو عوض کردیم

  54. شاهین می گوید

    این ۴۰۵ که شما سوار میشین اشغال ایرانه من یه مدل ۸۸ فرانسوی دارم مرگ نداره همچیش مال فرانسه هست مخصوصا موتورش سواریش مثل بی ام وس از لحاظ ایمنی هم که فرانسه بدنه ضعیف نمیسازه باهاش برو تو جاده فرقشو میفهمی

  55. علی حسینی می گوید

    سلام،مادرسال ۱۳۹۲ اقدام به خرید پژو۴۰۵بنزینی صفرکیلومتر(کارکرد۷۸کیلومتر)از بازار آزادنمودیم،ازابتداموتور کشش و قدرت چندانی نداشت و صدای موتورعجیب بود،چندروز پیش خودروواشرسیلندر سوزاند و اقدام به تعمیر موتورکردیم،مکانیک متوجه شده که موتور قبلاتعمیراساسی شده سرسیلندر کف تراشی شده؛اظهاردارد خودروجوش آورده،سوال این است که درکیلومتر۷۸امکان چنین کاری وجوددارد یاکیلومتر خودروازecuکم شده است واینکه به چه دلیل جوش آورده درحالت کلی چه اتفاقاتی رخ داده است؟

  56. ماهان می گوید

    به نظرم ۴۰۵ خیلی ماشین خوبیه،در تصادفات بدنه ضربه میخوره ولی داخل کابین کمتر حس میشه اون ضربه،ماله ما ماله سال ۸۵ هست خیلی هم نو و سرحاله،شتابش هم هیچ مشکلی نداره،رخشم عالی،انقدر دربارهی ۴۰۵ بد نگید.

  57. ناشناس می گوید

    سلام لطفا یکی که خودش۴۰۵ داره راهنمایی کنه.من میخوام ۴۰۵ بگیرم ولی منو ترسوندن هی همش میگن واشر میزنه و از این داستان ها،نظر اساتید چیه؟؟

  58. امیر می گوید

    سلام دوستان کسی پژوجی ال ایکس مدل ۱۴۰۰ دوگانه داره ازش راضی هست یانه چجوری آب بندی کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

  59. امیر می گوید

    سلام دوستان خودروصفرراچجوری اب بندی کنم پژوجی ال ایکس دوگانه دارم

  60. امیر می گوید

    دوستان پژوجی ال ایکس ۹۹کیفیتشون خوبه وچجوری آب بندی کنم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.