مکمل بنزین
تماشاخانه

بررسی کراس‌اوور لکسوس RX مدل ۲۰۱۸ (ویدئوی اختصاصی)

برای اولین بار کراس‌اوور سایز متوسط لوکس لکسوس RX در سال ۱۹۹۸ میلادی رونمایی شد و تا به امروز این مدل توانسته با تغییرات کم و بیش در بازار جهانی باقی بماند. مدل ۲۰۱۸ این کراس‌اوور سال پیش در کشور کانادا ساخته و وارد بازار آمریکای شمالی شد.

طراحی لکسوس RX مدل ۲۰۱۸ پا را از حد انتظار فراتر نهاده و توانسته بسیار شیک و جذاب خودنمایی‌ کند. اولین چیزی که در ظاهر بیرونی این کراس‌اوور به چشم می‌آید بدنه عضلانی و خطوط بی‌نقص طراحی شده در سراسر خودرو است که شکل تهاجمی به آن داده است. امروزه در بازار جهانی بیش از ۶ نسخه از این کراس‌اوور تولید می‌شود.

در حالت استاندارد و پایه پیشرانه لکسوس RX مدل ۲۰۱۸ شش سیلندر ۳.۵ لیتری با قدرت خروجی ۲۹۵ اسب بخار است ولی نسخه پیشرفته‌تر آن یعنی لکسوس RX مدل F Sport  با پیشرانه ۶ سیلندر و رانندگی هیبریدی می‌تواند تا ۳۰۸ اسب بخار نیز خروجی تولید کند. در داخل این کابین صندلی‌های چرمی از بهترین کیفیت دوخته شده‌اند و صندلی‌ها مجهز به سیستم گرمایش و سرمایش هستند و می‌توانند به طور اتوماتیک‌وار در جهات مختلفی تنظیم شوند. حتی صندلی‌های ردیف عقب به صورت برقی جمع شده تا محفظه صندوق عقب چندین برابر شود.

از دیگر تجهیزات داخل کابین لکسوس RX مدل ۲۰۱۸ آینه‌های بغل تاشو، سیستم صوتی مارک لوینسون، مون روف پانارومیک، کروز کنترل تطابقی، سیستم هشدار دهنده خروج از لاین رانندگی، پارک خودکار اتومبیل، سیستم تشخیص نقاط کور، سیستم ترمز اضطراری برای جلوگیری از برخورد و… است.

یکی دیگر از ویژگیهای جالب این کراس‌اوور باز شدن درب صندوق عقب تنها با تماس دست بر روی لوگوی لکسوس است و دیگر احتیاجی نیست که بار خود را بر روی زمین بگذارید و به راحتی می‌توانید هر چه در دستان خود دارید را در صندوق عقب بگذارید. در حال حاضر بازه قیمت این کراس‌اوور حدود ۴۳ الی ۵۱ هزار دلار هست که با این ویژگیهای منحصر به فرد و عالی نسبت به دیگر رقبای خود کمی کمتر است.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا کراس‌اوور لکسوس RX مدل ۲۰۱۸  را بیشتر مورد بررسی قرار دهید.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا