مکمل بنزین
خبرداخلی

نرخ دیه سال 97 و تاثیری که بر روی بیمه خواهد گذاشت

به گزارش چرخان، یکی از اخباری که معمولا در روزهای پایانی هر سال نقل همه محافل خبری است، خبر اعلام نرخ دیه سال بعد است که در بسیاری از معادلات و هزینه‌های روزمره کشور تاثیر داشته و فاکتور مهمی برای مواردی مثل محاسبه بیمه شخص ثالث است. این نرخ که معمولا هر سال دارای حواشی زیادی است و بر اساس معیارهای مختلف تعیین می‌شود، مبنای محاسبه خسارات وارده جانی است.

طبق بخشنامه صادر شده توسط قوه قضائیه، رئیس این دستگاه نرخ دیه سال 97 را 231 میلیون تومان عنوان کرده و این مصوبه را از اولین روز فروردین لازم‌الاجرا نموده است.

نرخ دیه در سال جاری 210 میلیون تومان بود که با توجه به افزایش 21 میلیون تومانی آن انتظار می‌رود شرکتهای بیمه افزایش قیمت آنچنانی در محاسبات خود نداشته باشند و چیزی در حدود 5 درصد به هزینه بیمه شخص ثالث افزوده شود که البته سقف افزایش ممکن از نظر کارشناسان است.

البته این افزایش قیمت در حالی صورت خواهد گرفت که با تغییر قانون تخفیفات بیمه شخص ثالث، بسیاری از افراد منتظر نرخ‌هایی هستند که در سال 97 اعمال می‌شود و نگرانی‌هایی در زمینه مبلغ آن دارند که با توجه به توضیحات رئیس کل بیمه مرکزی کشور، این نگرانی‌ها بی پایه بوده و مشکلی در سال آتی نخواهد بود.شد.

بیشتر بخوانید:

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا