مکمل بنزین
گوناگونخبر

تولید خودروی افسانه‌ای فولکس واگن بیتل متوقف می‌شود

در صنعت خودروسازی محصولات زیادی وجود دارند که برای چندین سال با یک نام تولید می‌شوند ولی در گذر سال‌ها طراحی آن‌ها تغییر می‌کند. شاید بتوان گفت که یکی از بارزترین محصولات در این بخش فورد موستانگ است.

شرکت فورد برای چندین سال این محصول را تولید و روانه بازار کرده است ولی طراحی نمونه‌های جدید آن تفاوت فاحشی با نسخه اولیه دارد. این تفاوت طراحی به گونه‌ای بوده که شاید فردی که نسخه‌های اولیه این دستگاه را در یاد دارد، نتواند با مشاهده آخرین نسخه فورد موستانگ، آن را تشخیص دهد.

برخی محصولات دیگر وجود دارند که در چندین سال تولید شده‌اند و با وجود تغییر در طراحی همچنان می‌توان با مشاهده آخرین نسخه آن‌ها به نامشان پی برد. فولکس واگن بیتل یکی از این محصولات بوده که اگرچه طراحی آن نسبت به نسل‌های اولیه خود تغییر کرده است ولی همچنان اصالت خود را حفظ کرده و می‌توان در نگاه اول بیتل بودن آن را تشخیص داد.

فولکس واگن بیتل دارای طرفداران زیادی است و این شرکت در سال‌های اخیر برای توجه به این دسته از خریداران به تولید این محصول مشغول بوده است. متاسفانه شرکت آلمانی فولکس واگن اعلام کرده که دیگر قصد ندارد نسل آینده این محصول افسانه‌ای را توسعه دهد و تولید آن در آینده متوقف خواهد شد.

این موضوع توسط مدیر بخش تحقیق و توسعه این کمپانی، Frank Welsch، اعلام شده است. او در این رابطه گفته است:

ما می‌توانیم برای دو یا نسل این خودرو را توسعه دهیم و آن را تبدیل به خاطره‌ای ماندگار کنیم ولی تولید پنج نسل جدید از این خودرو برای ما امکان‌پذیر نیست. در حقیقت نمی‌توان یک خودرو را برای پنج نسل با طراحی مشابه ولی جدید تولید کرد.

با توجه به این گفته تقریبا می‌توان با اطمینان اعلام کرد که مشتریان نباید منتظر عرضه نسخه الکتریکی فولکس واگن بیتل به بازار باشند. این شرکت قصد دارد محصولاتی مانند I.D. Buzz را توسعه دهد. Welsch اعلام کرد:

توسط پلتفرم MEB که توسط گروه فولکس واگن برای خودروهای برقی توسعه یافته است می‌توان یک اتوبوس را طراحی کرد که یک وسیله نقلیه با طراحی شبیه به خودرو باشد. چنین کاری با قرار دادن موتور در بخش جلویی امکان‌پذیر نیست. طرحی که شما در این کانسپت می‌بینید واقعی است.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا