مکمل بنزین
گوناگونخبر

در حال حاضر لامبورگینی علاقه‌ای به تولید خودروی برقی ندارد

شاید برخی از تولیدکنندگان خودروهای اسپرت به دنبال توسعه محصولی کاملا الکتریکی باشند که برای مثال می‌توان به پورشه و خودرو Mission E اشاره کرد ولی در حال حاضر لامبورگینی چنین قصدی ندارد.

در نمایشگاه خودروی ژنو مدیر بخش فنی لامبورگینی، Maurizio Reggiani تایید کرد که این شرکت ایتالیایی پلتفرم الکتریکی پورشه را مورد بررسی قرار داده ولی به علت مشکلاتی که این پلتفرم دارد از آن استفاده نمی‌کند. او اضافه کرد:

در گروه فولکس واگن ما تمامی تکنولوژی‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا متوجه شویم که کدام فناوری بهتر و یا قابل استفاده است. در حال حاضر خودروی Mission E برای سازندگان محصولات سوپر اسپرت همانند لامبورگینی مناسب نیست چراکه این پلتفرم دارای مشکلات فراوانی است.

Reggiani در ادامه گفته است:

ارتفاع باتری‌های مورد استفاده در خودروها برای سوپر اسپرت‌ها زیاد است. این امر باعث افزایش مرکز ثقل خودرو می‌شود که مشکلاتی را در عملکرد نهایی خودرو به وجود می‌آورد. در حال حاضر استفاده از باتری بر روی سرعت نهایی خودرو تاثیر مناسبی ندارد و سرعت نهایی محصولات ما را بر روی 260 یا 270 کیلومتر بر ساعت محدود می‌کند.

یکی از استراتژی‌های ما برای خودروهای سوپر اسپرت تولیدی با برند لامبورگینی، کسب سرعتی بالاتر از 300 کیلومتر بر ساعت است. بنابر این دلایل، هم‌اکنون این پلتفرم برای محصولاتی که ما تولید می‌کنیم مناسب نیست.

با وجود این سخنان، Reggiani مخالف آینده روشن خودروهای برقی و استفاده از برق نیست. این شرکت با کمک دانشگاه MIT محصولی با نام Terzo Millenio را توسعه داده است که چالش‌هایی که سوپر اسپرت‌های برقی با آن مواجه هستند را به نمایش می‌گذارد.

او در رابطه با این خودرو گفته است:

ما مخالف خودروهای برقی نیستیم. به تازگی یک پروژه را با دانشگاه MIT راه‌اندازی کرده‌ایم. ما نه تنها به دنبال یافتن مواردی هستیم که در حال حاضر با آن‌ها مشکل داریم بلکه می‌خواهیم به بهترین راه حل برای خودروهای سوپر اسپرت دست پیدا کنیم.

ابتدا باید تکنولوژی موردنظر خود را بررسی کنیم تا ببینیم کارایی آن چگونه است. بعد از اطمینان از عملکرد مناسب، آن را وارد چرخه تولید می‌کنیم.

او در ادامه افزود:

در حال حاضر توسط پلتفرم‌های موجود در بازار نمی‌توان سوپر اسپرت کاملا برقی موردنظر لامبورگینی را تولید کرد. ما در آینده باید با این موضوع مواجه شویم و برای آن آماده باشیم. ما باید پلتفرمی را توسعه دهیم که با DNA محصولات لامبورگینی هماهنگی داشته باشد. تا به امروز شاهد پلتفرمی نبوده‌ایم که بتواند تمامی نیازهای ما از جمله عملکرد، فرمان پذیری و حداکثر صورت را پوشش دهد. با توجه به این موضوع و مشکلات هم‌اکنون امکان تولید سوپر اسپرتی کاملا برقی از سوی لامبورگینی وجود ندارد.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا