مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید بی‌وای‌دی Qin در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی می‌شود؛ یک سدان هیبریدی زیبا!

نسل جدید بی‌وای‌دی Qin یک خودرو سدان هیبریدی با طراحی اسپرت بوده که در ماه آوریل در نمایشگاه خودروی پکن در چین از آن رونمایی می‌شود. این خودرو مدت کوتاهی بعد از معرفی در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت.

نسل کنونی این خودرو از سال 2013 در بازار حضور دارد و قیمت آن در محدوده 185,900 یوان تا 252,900 یوان است. این خودرو در نسخه هیبریدی و برقی به فروش می‌رسد که نسخه هیبریدی به موتور 1.5 لیتری توربو مجهز است. این موتور قدرتی برابر با 154 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد. نسخه برقی این خودرو قدرتی برابر با 218 اسب بخار دارد.

نسل جدید بی‌وای‌دی Qin در ابتدا تنها در نسخه هیبریدی معرفی می‌شود و سپس نسخه کاملا برقی آن وارد خط تولید خواهد شد. این نمونه به موتور 1.5 لیتری توربوشارژر با قدرت 151 اسب بخار و یک موتور برقی مجهز می‌شود که در حال حاضر اطلاعاتی در رابطه با موتور برقی مورد استفاده در این خودرو در اختیار ما قرار نگرفته است.

نسل جدید بی‌وای‌دی Qin حداکثر سرعتی برابر با 200 کیلومتر بر ساعت خواهد داشت و شتابی برابر با 5.9 ثانیه را برای راننده به ارمغان می‌آورد. ابعاد این خودرو برابر با 4765 در 1837 در 1495 میلی‌متر بوده و فاصله دو محور آن به 2718 میلی‌متر می‌رسد.

در نسل جدید بی‌وای‌دی Qin از زبان طراحی جدید این شرکت چینی استفاده خواهد شد. از این زبان طراحی در خودرو Song Max MPV استفاده شده و خودروی شاسی بلند Tang که در آینده معرفی می‌شود نیز از این زبان طراحی بهره می‌برد.

طراحی بخش پشتی این خودرو کاملا ساده بوده و در سمت راست و زیر چراغ‌ها شاهد حضور عبارت 5.9S هستیم که نشان‌دهنده شتاب نسل جدید بی‌وای‌دی Qin  است. شاید بتوان از این خودرو به عنوان زیباترین سدان طراحی شده توسط بی‌وای‌دی تا به امروز یاد کرد. برای آشنایی کامل با این خودرو باید تا شروع نمایشگاه پکن در ماه آوریل صبر کنیم.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا