مکمل بنزین
گوناگونخبر

شاسی بلند جدید رنو را مشاهده کنید!

براساس تصاویر جاسوسی جدیدی که منتشر شده است به نظر می رسد خودروی شاسی بلند رنو در حال توسعه قرار دارد. این تصاویر نشان دهنده این موضوع بوده که محصول جدید رنو مراحل اولیه توسعه خود را طی می‌کند. خودرو موجود در این تصاویر Kadjar بوده که البته مهندسان این شرکت فرانسوی تغییراتی را در آن ایجاد کرده‌اند.

توسط این تصاویر می‌توان به این موضوع پی برد که در خودروی شاسی بلند جدید رنو از سیستم چهار چرخ متحرک استفاده شده است. نمونه مورد تست توسط رنو ارتفاع بلندتری نسبت به خودرو Kadjar (قاجار) دارد.

در حالی‌که به نظر می‌رسد که این خودرو همان رنو قاجار باشد ولی براساس طراحی آن با محصول سرسخت‌تری روبه‌رو هستیم. این احتمال وجود دارد که این خودرو قاجار RS باشد، محصولی که شایعات در گذشته به آن اشاره کرده بودند. براساس گزارشات این نسخه به سیستم تعلیق سفت‌تر، ترمزهای بزرگتر، دیفرانسیل با قابلیت لغزش محدود و موتور چهار سیلندر 1.8 لیتری توربوشارژر با قدرت 266 اسب بخار مجهز می‌شود.

در سال گذشته مدیر بخش رنو اسپرت، Patrice Ratti اعلام کرده بود که احتمال معرفی خودروهای شاسی بلند رنو با برند RS وجود دارد، البته Ratti در رابطه با توسعه چنین محصولی در آن زمان اظهار نظری نکرد. براساس اعلام مدیر بخش پرفورمنس این شرکت فرانسوی، این شرکت برای زنده نگه داشتن برند RS در کراس‌اوورهای اسپرت بر روی سیستم تعلیق و فرمان پذیری آن‌ها تمرکز خواهد کرد.

این احتمال وجود دارد که با خودروی شاسی بلند جدید رنو در این تصاویر روبه‌رو باشیم ولی با توجه به شواهد موجود، چنین امری تقریبا غیرممکن است. در حال حاضر این شرکت خودروهای زیادی برای فروش در بازار اروپا دارد بنابراین اضافه شدن یک SUV جدید به سبد محصولات این کمپانی مقداری دور از انتظار است.

به نظر می‌رسد رونمایی از نسخه جدیدی از رنو قاجار کار عاقلانه‌تری در حال حاضر باشد. از آن‌جایی‌که با یک خودرو ناشناس در این تصاویر مواجه هستیم نمی‌توانیم در رابطه با زمان عرضه آن اظهار نظر دقیقی کنیم. اگر این خودرو یک نسخه از رنو قاجار باشد، می‌توان گفت که در آینده نزدیک با آن ملاقات خواهیم کرد.

در نهایت باید گفت که اگر رنو به دنبال توسعه یک SUV جدید باشد، براساس تصاویر جاسوسی منتشر شده این محصول در مراحل اولیه توسعه خود قرار دارد و شاید برای آشنایی کامل با آن لازم باشد تا چند سال دیگر صبر کنیم.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا