مکمل بنزین
خبرداخلی

به‌زودی شاهد ۵ خودرو جدید در خیابان‌های کشور خواهیم بود

بر کسی پوشیده نیست که خودرو سازان یکی از بدترین شرایط ممکن را سپری می‌کنند و همین موضوع باعث شده است که همه نگاه‌ها با بد بینی به سمت این کمپانی‌ها خیره شوند. معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو به نام مجتبی استاد رحیمی نیز روز گذشته در شبکه خبر حضور یافت تا به برخی سوالات پاسخ داده و خبر از محصولات جدید در این کمپانی دهد. همراه چرخان باشید تا به این موضوع بپردازیم.

iran-khodro-dena

بر اساس گفته استاد رحیمی، صنایع بسیار زیادی نظیر آلیاژ، ورق، رنگ، پلیمر، بنزین و حدود ۶۰ صنعت دیگر وابسته به خودرو سازی هستند و باید رشد این صنایع نیز با رشد خودرو سازان هماهنگ باشد. دانش فنی و وسایل مورد استفاده نیز یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در کیفیت خودرو هستند که باید همیشه به‌روز باشند.

معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو نیز موضوع کاهش تولید این کمپانی را تایید کرد و مدعی شد که سال گذشته با وجود اینکه تحریم‌های بسیار ظالمانه‌ای برقرار بود، این شرکت توانست بیش از ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید کند اما این میزان در سال جاری ۲۸۳ هزار خودرو بوده که نسبت به برنامه ریزی‌ها حدود ۱۴ درصد انحراف منفی وجود دارد.

البته یکی دیگر از عوامل کاهش تولید نیز بی‌کیفیتی برخی از شرکت‌های وابسته بوده که استاندارد لازم را نداشتند و به همین دلیل اجازه داده نشد که قطعات تولید شده توسط آن‌ها در ایران خودرو مورد استفاده قرار گیرد. از سوی دیگر، چون تقاضا کافی در بازار وجود نداشت، ایران خودرو نیز برای اینکه دچار خواب سرمایه نشود و خودرو‌ها در پارکینگ‌ها نخوابند، اقدام به کاهش تولید کرد. یکی دیگر از عوامل کاهش تولید نیز عدم حق تولید خودرو با کسری بود. بدین معنی که تا پیش از سال ۹۳ کمپانی‌ها قادر بودند که خودرو‌های خود را حتی در صورت عدم وجود یک قطعه تولید کنند ولی امکان تحویل آن به مشتری وجود نداشت اما از سال ۹۳ این موضوع نیز ممنوع شد (حال اینکه این موضوع به سال ۱۳۹۳ مربوط می‌شود و اکنون چرا تاثیر خود را نشان داده کمی عجیب است).

وی در خصوص تهدید پژو نیز اظهار نظر کرد و افزود که این موضوع را مدیر منطقه‌ای پژو در خاورمیانه تکذیب کرده است.

استاد رحمی افزود که از سال گذشته در حال توسعه خودرو‌های جدیدی بوده‌اند که یکی از آن‌ها امسال با نام وانت آریسان به ثمر نشست و اکنون تولید می‌شود و انتظار داریم که از طریق مذاکراتی که با پژو، رنو و سوزوکی صورت گرفته است، در سال ۹۵ نیز محصولاتی نظیر پژو ۴۰۹، ۲۰۸، X301، X502 و ۲۰۰۸ وارد بازار کشور شوند.

از دیدگاه وی زمانی کیفیت یک خودرو به حد نصاب می‌رسد که مشتری بعد از خرید، نیازی به بازگشت به شبکه جهت تعمیر و مسائل مشابه نداشته باشد و ایران خودرو در صدد است تا مدت یا میزان کیلومتر گارانتی را افزایش دهد. تا پایان امسال نیز رانا با کیفیتی عرضه خواهد شد که تا ۱۰ هزار کیلومتر نیاز به مراجعه به نمایندگی نداشته باشد.

البته ایران خودرو بر روی یک موتور توربو نیز کار می‌کند که به‌زودی بر روی سمند سورن عرضه خواهد شد.

سعید میرزاپور

عشق به آی‌تی و خودرو باعث شده که بتوانم با تغییرات سریع دنیا همگام باشم؛ امیدوارم در کنار یکدیگر تجربه خوبی از نرمی تکنولوژی و غرش خودرو داشته باشیم!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا