مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

5 دلیل برای آنکه بورگوارد BX7 را بخریم!

یکی از جدیدترین مدل‌هایی که توانسته است وارد بازار خودرویی جذاب ایران شود، بورگوارد BX7 نام دارد. خودرویی با برندی جدید که قصد دارد سهم مناسبی از بازار را برای خود دست و پا کند!

این خودرو یک کراس اوور شهری بوده و در این مطلب ما قصد داریم یک بررسی جامع، راجع به دلایل خرید بورگوارد BX7 انجام دهیم تا یک راهنمایی مناسب را نسبت به ارزش انتخاب و خرید این مدل برای مشتریان آشکار سازیم.

با ما همراه باشید.

 

1-اصالت و کیفیت

شرکت خودروسازی بورگوارد را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان جهان نام نهاد. این شرکت فعالیت خود را از سال ۱۹۲۹ آغاز و تا سال ۱۹۶۱ ادامه داد، اما پس از این سال دچار ورشکستی و تعطیلی شد.

پس از ۴۷ سال و با سرمایه‌گذاری سنگین شرکت چینی فوتون، فعالیت این شرکت قدیمی آلمانی مجددا از سال ۲۰۰۸ آغاز شد و در سال ۲۰۱۵ اولین محصول خود را با نام BX7 معرفی کرد.

یکی از عوامل مهم در انتخاب این خودرو از سوی مشتریان اصالت و کیفیت این برند و خودرو بوده که با توجه به بررسی‌های انجام شده، کیفیت ساخت این مدل چه در زمینه طراحی بیرونی و چه در زمینه اتاق داخلی، در سطح بسیار خوبی بوده و جنس متریال استفاده شده در ساخت کابین و ادوات بورگوارد BX7 رضایت بخش است و می‌تواند نظر مشتریان به راحتی نسبت به خود جلب نماید.

2-پیشرانه و عملکرد

از دیگر دلایل خرید این خودرو توسط مشتریان و خریداران، می‌توان به پیشرانه و عملکرد این خودرو اشاره کرد. بورگوارد BX7 مجهز به یک پیشرانه ۲ لیتری و ۴ سیلندر توربوشارژر بوده که قادر به تولید قدرتی برابر با ۲۲۴ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۳۰۰ نیوتن متر در ۱۵۰۰ دور در دقیقه خواهد بود که توسط شرکت فوتون با همکاری شرکت میتسوبیشی طراحی و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

گیربکس این خودرو ۷ سرعته دوکلاچه اتوماتیک بوده که قدرت تولیدی را به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌کند. (در واقع این خودرو چهار چرخ محرک یا همان AWD است)

در رابطه با عملکرد این خودرو نیز باید این‌گونه گفت که بورگوارد BX7 در زمانی برابر با 9.6 الی 10 ثانیه به سرعت صدکیلومتر از صفر مطلق دست پیدا خواهد کرد و حداکثر سرعت آن در حدود 210 کیلومتر در اعلام شده است. همچنین، میزان مصرف سوخت این مدل در نمودار سیکل ترکیبی (شهر و اتوبان) در هر صد کیلومتر برابر با 9.4 الی 9.8 است.

3-امکانات رفاهی فراوان

یکی دیگر از عوامل مهم انتخاب این خودرو از سوی مشتریان، امکانات رفاهی فراوان بورگوارد BX7 است که اگر بخواهیم به بخشی از آن‌ها اشاره کنیم، می‌بایست مواردی همچون دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم اتو هلد (EPB)، سنسور فشار باد لاستیک‌ها (TPMS)، هدآپ دیسپلی، رادار نقطه کور و خطی، سقف شیشه‌ای پانورامیک، دوربین دید عقب، صندلی‌های چرمی، صندلی‌های برقی راننده و سرنشین جلو با حافظه، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک سه ناحیه‌ای، سیستم هوشمند ورود بدون کلید با دکمه استارت، آینه‌های داخلی الکتروکرومیک هوشمند، چراغ‌های اتوماتیک تطبیقی از جنس زنون در جلو (AUTOLIGHT)، آینه‌های جانبی تاشوی برقی با حافظه، فرمان چندکاره، صفحه نمایش لمسی به سایز ۱۲.۳ اینچ، سیستم صوتی با ۹ عدد بلندگو و درگاه USB/AUX و حساس به فرامین صوتی راننده، سیستم ارتباطی ۴G/WiFi،SOS، سیستم نویگیشن یا رهیاب ماهواره‌ای، سیستم نایت ویژن، سیستم روشنایی در روز (DAYLIGHT)، برف‌پاک‌کن‌های عقب با سنسور باران، سنسور جلو و عقب، رینگ‌های آلومینیمی ۱۸ اینچی، شش کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، سنسور نقاط کور، سیستم جلوگیری از تصادفات و کروز کنترل هوشمند را نام برد.

4-طراحی خاص و جذاب

بی شک، طراحی خاص و جذاب نمای بیرونی و داخلی این خودرو، یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب آن از سوی مشتریان خواهد بود. زیرا بورگوارد BX7 با دارا بودن نمای بیرونی خاص و نزدیک به دیگر برندهای مشهور آلمانی، سعی در جذب مخاطبان بیشتر را دارد و  مهندسان این شرکت با طراحی زیبا و چشم نواز نمای ظاهری این خودرو، سعی دارند تا نام این برند قدیمی را هرچه بهتر مابین علاقمندان مطرح کنند.

در رابطه با نمای داخلی بورگوارد BX7 نیز همانند نمای بیرونی، می‌توان گفت که طراحی کابین این خودرو مشابه دو برند آئودی و بی ام و است و اگر بخواهیم به صورت کلی پیرامون کابین این خودرو نظر، باید بگوییم که اتاق داخلی بورگوارد BX7 بسیار زیبا و باکیفیت است.

5-گارانتی

سرانجام، آخرین موردی که میتوانند در رابطه با جذب مشتریان بیشتر برای خرید بورگوارد BX7 مفید واقع شود، گارانتی این محصول است. زیرا طبق اعلام شرکت کیان موتور وارنا (نماینده رسمی محصولات بورگوارد در ایران)، این خودرو دارای 7 سال گارانتی بوده و این شرکت قصد دارد گارانتی آن را به 10 سال یا 300 هزار کیلومتر افزایش دهد که در صورت انجام این کار، بورگوارد BX7 دارای رکورد بیشترین مدت زمان گارانتی مابین محصولات موجود در ایران خواهد شد.

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا