مکمل بنزین
گوناگونخبر

با سریع‌ترین موتورسیکلت در دنیا آشنا شوید

برخی از افراد به سرعت بالا علاقه دارند و شرکت‌های مختلف برای رفع عطش سرعت این دسته از خریداران محصولات پرسرعتی را توسعه می‌دهند. اگر می‌خواهید با سریع‌ترین موتورسیکلت‌ در جهان آشنا شوید، در ادامه این مقاله با چرخان همراه باشید.

دو موتورسیکلت سریع دنیا توسط شرکت MTT توسعه یافته‌اند. این شرکت که در حقیقت Marine Turbine Technologies نام دارد، سازنده موتور جت بوده و مقر آن در ایالت لوئیزیانا واقع شده است.

سوپر موتورسیکلت MTT Turbine Y2K در سال 1998 معرفی شد و تولید آن تا سال 2005 ادامه داشت. موتور جت مورد استفاده در این محصول قادر به تولید 320 اسب بخار قدرت و 576 نیوتون متر گشتاور بود. حداکثر سرعت ثبت شده توسط این سوپر موتورسیکلت در باند فرودگاه برابر با 365 کیلومتر بر ساعت است.

محصول دوم این شرکت که در رده سریع‌ترین موتورسیکلت قرار می‌گیرد، Turbine Streetfighter است. موتور مورد استفاده در این محصول همان موتور MTT Turbine Y2K بوده با این تفاوت که تغییراتی برای بهبود عملکرد در آن اعمال شده است.

قدرت تولیدی این موتور برابر با 420 اسب بخار است و گشتاوری برابر با 610 نیوتون متر تولید می‌کند. حداکثر سرعت این موتور برابر با 376 کیلومتر بر ساعت است. در حالی‌که استفاده از این موتورسیکلت در جاده مجاز بود ولی روانه بازار نشد. علت عدم عرضه این موتورسیکلت به بازار، سرعت بالای آن برای افراد عادی اعلام شد.

یکی دیگر از محصولات که در رده سریع‌ترین موتورسیکلت قرار می‌گیرد، Electric Lightning LS-218 بوده که یک موتورسیکلت کاملا برقی است. در حالی‌که قدرت تولیدی این موتور و همچنین حداکثر سرعت آن کمتر از دو محصول MTT است، علاقه‌مندان به سرعت بالا می‌توانند آن را مورد خریداری قرار دهند.

سرعت این موتورسیکلت در مسیر صاف در طی 2 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که فوق‌العاده است. این محصول قدرتی برابر با 200 اسب بخار داشته و 227 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. حداکثر سرعت این محصول برابر با 350 کیلومتر بر ساعت اندازه‌گیری شده است که البته سازنده آن سعی داشت به سرعت بالاتری دست پیدا کند ولی موفق نشد.

Electric Lightning LS-218 از سیستم دایرکت درایو (direct-drive) استفاده می‌کند. این سیستم باعث می‌شود که شتاب LS-218 افزایش یابد و در هنگام شتاب‌گیری قدرت کمتری تلف شود.

در نهایت بد نیست به موتورسیکلت کاوازاکی نینجا H2 اشاره کنیم. براساس اعلام Gizmag این محصول سریع‌ترین شتاب را در دنیای موتورسیکلت‌ها دارد و بدون رقیب است. قدرتی که کاوازاکی نینجا H2 در اختیار راننده خود قرار می‌دهد برابر با 200 اسب بخار است.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا