مکمل بنزین
آموزشبرگزیده‌هاترفند

چگونه بوی حیوانات مرده را در خودرو از بین ببریم؟

شاید برایتان این اتفاق پیش آمده که درب اتومبیل خود را باز کنید و با بوی غیرقابل تحملی رو‌به‌رو شوید. این احتمال وجود دارد که بوی موردنظر به علت مردن یک حیوان در خودرو شما باشد. بعضی مواقع حیوانات کوچک در زمستان برای فرار از هوای سرد به گرمای موتور اتومبیل پناه می‌برند که البته اغلب این امر عاقبت خوشی را برای آن‌ها رقم نمی‌زند. در این هنگام برای از بین بردن بوی حیوانات مرده باید اقداماتی را انجام دهید.

برخی حیوانات همانند موش، موش صحرایی و سنجاب معمولا در زمستان وارد کاپوت خودروها و کامیون‌ها می‌شوند. علت چنین اقدامی را باید مربوط به گرمای موتور، محیط به ظاهر امن و سرگرمی‌های بی‌شمار برای آن‌ها دانست! منظور از سرگرمی جویدن سیم‌های برق خودرو و لوله‌های موجود در زیر کاپوت است چراکه این حیوانات دندان‌های تیزی برای انجام این کار دارند. باید گفت ورود این موجودات به کابوت خودروها در حدی معمول است که خسارت‌های وارده توسط این حیوانات در اکثر کشورها توسط بیمه‌ها پوشش داده می‌شود.

یکی از سناریوها این بوده که حیوان در خودرو زنده باقی می‌ماند و برای مدت کوتاهی زیر کاپوت خودرو شما زندگی می‌کند ولی فرض کنید که این حیوان بمیرد. در این صورت بوی بسیار نامناسبی سراسر کابین خودرو را احاطه می‌کند و باعث آزار سرنشینان می‌شود. برای آگاهی از نحوه رفع این مشکل در ادامه با چرخان همراه باشید.

حیوان مرده را پیدا کنید

در مرحله اول باید حیوان مرده را پیدا کرد که البته کار ساده‌ای نیست. قطعات موتور اکثر خودروها به صورت بسیار فشرده در کنار یکدیگر قرار گرفته‌‌اند. این موضوع مشکلاتی را برای پیدا کردن حیوان مرده ایجاد می‌کند چراکه نمی‌توان به راحتی به جستجو در موتور خودرو پرداخت. اگر این حیوان در موتور خودرو نباشد، در بخش‌های دیگر در زیر کاپوت شاید بتوان آن را پیدا کرد. متاسفانه برخی حیوانات توسط فن خودرو کشته می‌شوند که در این شرایط پیدا کردن تیکه‌های مختلف بدن حیوان بسیار سخت و رنج‌آور است.

اگر خودتان نتوانستید این حیوان مرده را در موتور خودرو پیدا کنید، به مکانیکی مراجعه کرده و از او درخواست کنید که چنین اقدامی را برای شما انجام دهد. با خروج حیوان مرده از خودرو شما، اول مرحله به پایان می‌رسد.

از بوی وحشتناک رهایی پیدا کنید

در حالی‌که خارج کردن حیوان مرده از اتومبیل اولین اقدام محسوب می‌شود ولی این امر مانع حذف بو از کابین خودرو نخواهد شد. در حقیقت با وجود حذف عامل ایجاد کننده بو، باکتری‌های لاشه حیوان تا مدتی در خودرو بوی ناخوشایندی را تولید می‌کنند. برای حذف این بو لازم است ابتدا توسط مواد شوینده تمامی بخش‌هایی را که با لاشه حیوان در تماس بوده، تمیز کنید.

اگر خوش شانس نباشید، حیوان نزدیک به فیلتر هوا و یا سیستم تهویه مطبوع خودرو شما می‌میرد! در این صورت باکتری‌ها می‌توانند بوی تولیدی را به سراسر کابین با شدت زیادی منتقل کنند. در این موقعیت حذف بو تبدیل به کاری سخت می‌شود و برای انجام آن نیاز به افراد حرفه‌ای دارید.

این افراد برای حذف بوی حیوانات مرده چندین اقدام را انجام می‌دهند. ابتدا باید توسط بخار خشک اشباع شده با دمای ۱۸۲ درجه سلسیوس تمامی مناطقی را که به باکتری آغشته هستند، مورد شستشو قرار دهند. در مرحله دوم باید بوی موجود در کابین را از بین برد و در نهایت از روش‌های ضد میکروبی برای حذف کامل بو استفاده کرد.

به بیمه مراجعه کنید

در بدترین شرایط ممکن این احتمال وجود دارد که با انجام تمامی اقدامات بالا همچنان بوی زننده‌ای در کابین خودرو به مشام برسد. این بو می‌تواند به‌گونه‌ای باشد که شما قادر به سوار شدن و رانندگی با خودرو خود نباشید. شاید اولین فکری که به ذهن شما خطور کند، فروش آن باشد ولی واقعا فردی این خودرو بدبو را خریداری می‌کند؟!

در این وضعیت باید به بیمه مراجعه کنید تا نامه‌ای برای شما با این عنوان بنویسد که خودروی شما دیگر قابل استفاده نیست. در این موقع بیمه باید پول خودرو را به صورت کامل به شما پرداخت کند. قبل از اینکه بیمه به شما پول پرداخت کند، تمامی اقدامات لازم را انجام می‌دهد تا بو از بین برود. زمانی‌که این اقدامات نتیجه ندهد، شما می‌توانید پول خودروی خود را از بیمه دریافت کنید.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا