مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

5 دلیل برای آنکه فولکس واگن تیگوان بخریم!

بی شک، کمپانی فولکس واگن را می‌توان به عنوان بزرگترین خودروساز آلمان نام نهاد.  فولکس واگن با دارا بودن 9 برند خودرویی در زیر مجموعه خود، به عنوان امپراطور این صنعت مهم و استراتژیک در جهان به شمار می‌رود و محصولات تولید توسط این برند همواره از میزان فروش بسیار بالایی برخوردار هستند.

در این مطلب قصد داریم به چند دلیل مهم برای خرید یکی از محصولات تولیدی این شرکت با نام تیگوان در بازار خودرویی توسط مشتریان اشاره کنیم و با نگاهی به این مشخصات و عوامل، برتری این مدل را نسبت به دیگر رقبا بیان کنیم. با ما همراه باشید.

1-اصالت و کیفیت

خریدارانی که به سراغ خرید محصولات فولکس واگن در سرتاسر جهان می‌روند، یکی از اولویت‌های خود را اصالت و کیفیت تولیدات این برند قرار می دهند. در همین رابطه، می‌توان گفت که تیگوان نیز همانند سایر خودروهای این شرکت، دارای کیفیت ساخت بالایی بوده و در رده خود، همواره جز برترین خودروها محسوب می‌شود و مشتریان با احتساب این مورد، خرید این خودرو را منتطقی ارزیابی کرده و آن را یک انتخاب مطمئن عنوان می‌کنند.

2-ارزش خرید بالا

یکی دیگر از مواردی که می‌توان به عنوان یک عامل مهم در خرید این محصول عنوان کرد، ارزش خرید بالا آن است. در همین رابطه، می‌بایست این‌گونه گفت که تیگوان به دلیل دارا بودن برندی مشهور و رده بالا، از سایر رقبا خود در این رده قیمتی بسیار بهتر بوده و ارزش خرید بیشتری را نسبت به محصولاتی که در این رده قیمتی همچون سانتافه، سورنتو، کلئوس، ایکس تریل و … قرار دارند، دارا است که همین امر باعث شده است که تا بدین لحظه شاهد استقبال خوب مشتریان از این خودرو که به تازگی وارد بازار این شده است، باشیم.

3-امکانات رفاهی و ایمنی فراوان

یکی دیگر از موارد مهم در رابطه با انتخاب تیگوان از سوی خریداران، امکانات رفاهی و ایمنی فراوان این خودر است. در همین رابطه، اگر بخواهیم به برخی از امکانات این مدل اشاره کنیم، می‌بایست مواردی همچون ESP، HDC، ABS و EBD، 9 کیسه هوا، مانیتور 9.2 اینچی لمسی مجهز به پورت‌های AUX و USB، دکمه استارت، سیستم ورود بدون کلید، سیستم اتوماتیک خاموش / روشن خودرو (Start / Stop)، امکان تعویض دنده از پشت فرمان، فرمان برقی با روکش چرم همراه با کنترل سیستم صوتی و بلوتوث، صندلی‌های اسپرت با کیفیت چرم مرغوب، صندلی‌های جلو برقی 12 حالته همراه با حافظه صندلی، صندلی‌های متحرک و تاشو ردیف عقب، گرم کن صندلی‌های جلو و عقب، میز پذیرایی تاشو در پشت صندلی‌های جلو، خروجی برق 12 ولت برای سرنشینان ردیف جلو/ عقب و فضای صندوق عقب، سیستم تهویه مطبوع سه گانه همراه با فیلتر ضدآلرژی قابلیت تنظیم جداگانه، آینه‌های جانبی تاشو و برقی همراه با حافظه و گرم کن، نورپردازی داخلی، چراغ‌هایLED جلو همراه با چراغ‌های روشن در روز به صورت مجزا، گرم کن اتوماتیک نازل آب پاش شیشه جلو، سنسور نمایشگر باد لاستیک (TPMS)، شیشه های سولار و دودی، چراغ مشایعت تا درب منزل، درایو مود، کروز کنترل، سیستم هشدار خستگی راننده و … را نام برد.

 

4-طراحی بیرونی و داخلی زیبا

همواره محصولات تولید شده توسط فولکس واگن، دارای طراحی بیرونی و داخلی ساده اما در عین حال شکیل هستند و تیگوان نیز از این موضوع بی بهره نیست. تیگوان دارای نمای بیرونی ساده در عین حال محافطه کار و همه پسند بوده تا بتواند تمامی رده‌های سنی را به خود علاقمند سازد.

همچنین، نمای داخلی و کابین این خودرو نیز بسیار زیبا و مدرن طراحی شده و هیچگاه راننده و سرنشینان را در مسافت‌های طولانی دچار خستگی و یکنواختی نخواهد کرد. لازم به یاداوریست که کیفیت متریال استفاده شده در اتاق این خودرو بسیار مرغوب و در سطح عالی بوده و امکانات و ادوات به کار رفته در آن از سطح بالایی قرار برخوردار هستند.

5-پیشرانه و عملکرد

یکی دیگر از موارد مهم در رابطه با خرید تیگوان از سوی خریداران، پیشرانه وعملکرد این خودرو است. تیگوان از یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ توربوشارژ با حجمی برابر با 2.0 لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 180 اسب بخار و گشتاوری برابر با 320 نیوتن متر است که این قدرت تولید توسط یک گیربکس 7 سرعته (دوکلاچه) اتوماتیک، به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود. (در واقع تیگوان یک خودرو چهار چرخ محرک یا همان AWD است)

در رابطه با عملکرد این خودرو نیز باید این‌گونه گفت که تیگوان در زمانی برابر با 7.7 الی 8.1 ثانیه به سرعت به سرعت صدکیلومتر در ساعت دست پیدا خواهد کرد وحداکثر سرعت آن در حدود 210 کیولمتر در ساعت اعلام شده است. همچنین، مصرف سوخت این مدل در نمودار سیکل ترکیبی (شهر و اتوبان) برابر با 7.4 لیتر بزنین بوده و استاندارد آلایندگی آن یورو 6 است (حجم باک تیگوان 63 لیتر است)

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا