Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

آشفته بازار خودروهای خارجی در شب عید؛ قیمت‌ها تا 60 میلیون زیر قیمت کارخانه!

به گزارش چرخان، در حالیکه بازار خودروهای خارجی در سه ماهه انتهایی سال منتظر رونق بود تا بتواند ضررهای 9 ماهه ابتدایی را جبران کند، بازار این خودروها در رکودی فرو رفته است که برای بسیاری از اهالی این بازار مشکلات فراوانی را ایجاد کرده و گزارش‌هایی از نهادهای مربوطه، نشان می‌دهد که این عدم ثبات بعضا منجر به ورشکستگی بسیاری از نمایشگاه‌دارها نیز شده است. در این بین گزارشاتی وجود دارد که نشان می‌دهد این رکود منجر به خرید و فروش‌هایی شده است که اوضاع وخیم بازار را بحرانی کرده است.

در این مورد سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در مصاحبه‌ای که با رسانه‌ها داشت گفت: در بازار خودروهای داخلی اوضاع خوب است و ثبات نسبی برقرار بوده و روند قیمتی نزولی است. این بازار نسبت به هفته‌های گذشه به تعادل رسیده و اوضاع خوبی را پشت سر می‌گذراند. اما هر مقدار که از تعادل در این بازار صحبت می‌کنیم، دو نرخی‌هایی که در بازار وجود دارد، حقیقتی است که نمی‌توان آن را انکار کرد. این دو نرخی‌ها معمولا به دلیل توقف در تولید یا عرضه رخ می‌دهد.

وی در ادامه افزود: در بازار خودروهای داخلی افزایش قیمتی را تجربه کردیم که به دلیل کاهش عرضه این خودروها از سوی شرکت و فروشندگان بوده است. در حال حاضر با تعدیل عرضه و تقاضا این افزایش قیمت از بین رفته است و کاهش قیمتها را در بازار شاهد هستیم.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد وضع بازار خودروهای خارجی گفت: بازار خودروهای خارجی بسیار آشفته است و تعادلی در این بازار وجود ندارد. بعضا دیده می‌شود فروشندگان، خودروهای خود را 50 تا 60 میلیون تومان زیر قیمت کارخانه می‌فروشند که این نشان از نبود ثبات در بازار دارد.

این مقام مسئول در مورد دلیل این اتفاق گفت: یکی از دلایلی که باعث شده است این تفاوت قیمتی عجیب در بازار وجود داشته باشد، خودروهای انبار شده‌ایست که در ماههای قبل خریداری شده و حالا با افزایش قیمت صورت گرفته در بازار، آنها به راحتی با احتساب سود خود نیز می‌توانند 50 میلیون تومان زیر قیمت، خودروی خود را بفروشند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو ادامه داد: این افراد که حالا خودروها را با این قیمتها در بازار می‌فروشند، خودرو را با دلار 3600 تومانی خریداری کرده‌اند و حالا به راحتی با قیمت دلار فعلی و همچنین تعرفه‌های افزایش یافته به بازار عرضه می‌کنند. آنها با دلار ارزان و تعرفه پایین خودروهایی را خریداری کرده‌اند که قیمتی بسیار کمتر از قیمت فروش فعلی آنها داشته است. آنها در حال حاضر با این کاهش قیمت نیز سود تا 80 میلیون تومان را دارند و بدون مشکل در بازار فعالیت می‌کنند.

وی در پایان گفت: در حال حاضر تقاضای زیادی در بازار وجود ندارد و از طرف دیگر عرضه نیز بسیار ضعیف است و موجودی بازار از واردات قبلی است.

3 دیدگاه
  1. maha می گوید

    قیمت کدام کارخانه؟؟؟؟منظورتان قیمت همون …..م….خودرو تو ایران است؟؟؟اگه دلار بره بالای ۶تومان بازم قیمت جهانی ارزانتر از داخل ایران است

    1. ذاکری می گوید

      سلام. سال نو مبارک.
      والا چی بگیم. بازار خودروهای خارجی سال ۹۶ واقعا داغون بوده

  2. Saeed می گوید

    سلام پس چرا با اینکه بازار خودروهای خارجی در رکود است. همواره قیمت ها را اافزایش میدهند؟؟؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.