مکمل بنزین
اخبار روز خودروخبر

در سال 1396، مشتریان ایرانی بیشتر کدام یک از خودروها را خریداری کرده‌اند؟

بی شک، خرید خودرو را می‌توان یکی از مهم ترین تصمیم‌ها در طول زندگی هر فرد محسوب کرد. پیرامون همین موضوع، مشتریان در سرتاسر جهان همواره به دنبال بهترین انتخاب در زمینه خرید اتومبیل مورد نظر خود هستند و این موضوع شامل خریداران خودرو در بازار داخلی کشور نیز می‌شود.

طی اخباری که به تازگی منتشر شده است، آماری از خودروهای خریداری شده از سوی مشتریان ایرانی به وسیله پلیس راهور ناجا از محل شماره گذاری وسایل نقلیه منتشر شده است که شما همراهان گرامی می‌توانید در ادامه این مطلب، نام این خودروها رو مشاهده کنید.

به گفته سرهنگ علی محمدی (رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا)، در طول 11 ماه  سال جاری (1396)، آمار شماره گذاری خودروهای داخلی و وارداتی بدین صورت بوده که اتومبیل‌های ساخت داخل نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدودا رشدی برابر با 13.4 درصد را در زمینه شماره گذاری تجربه کرده‌اند و خودروهای وارداتی نیز رشدی در حدود 0.6 درصد را این زمینه داشته‌اند.

این مقام مسئول در زمینه بیشترین خودروهای شماره‌گذاری شده در طول این مدت، این‌گونه گفت که به ترتیب مدل‌هایی همچون پراید 131، تیبا 2، پژو پارس، پژو 405 و پژو 206 دارای بالاترین آمار ثبت پلاک‌های جدید بوده‌اند.

همچنین، در مورد خودروهای وارداتی نیز آمار شماره گذاری‌ها بدین صورت بوده که رنو تالیسمان، رنو کولیوس، هیوندای سانتافه، سانگ یانگ تیوولی و هیوندای IX35 (توسان) دارای بیشترین ثبت پلاک‌های جدید بوده‌اند.

حال اگر نگاهی به این آمار منتشر شده بی‌اندازیم، متوجه خواهیم شد که پراید 131 همچنان به مانند سال‌های قبل، دارای بیشترین تقاضا برای خرید در میان محصولات تولید شده توسط کارخانجات داخلی بوده و این موضوع حقیقتی تلخ را آشکار می‌سازد که توان مالی مشتریان ایرانی برای خرید خودروهای صفر کیلومتر بسیار پایین است.‌

پیرامون خودروهای وارداتی نیز می‌بایست این‌گونه گفت که مطابق انتظار کارشناسان، رنو تلیسمان همچنان به عنوان پر فروش ترین خودرو وارداتی با توجه به آمار ثبت پلاک‌های جدید، محسوب می‌شود و برادر شاسی بلند آن یعنی کلئوس، در جایگاه بعدی قرار گرفته است.

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا