مکمل بنزین
تماشاخانه

بررسی شاسی‌بلند بی‌ام‌و X4 مدل ۲۰۱۸ (ویدئوی اختصاصی)

برای اولین بار شاسی‌بلند بی‌ام‌و X4 در سال ۲۰۱۴ میلادی وارد بازار جهانی شد. این خودروی شاسی‌بلند شباهت‌های بسیار زیادی به مدل X3 دارد، برای مثال پیشرانه‌های این خودرو همانند نسل قبلی خود در دو نوع ۴ و ۶ سیلندر بنزینی و دیزلی به ترتیب با قدرت خروجی ۳۲۶ و  ۳۶۰ اسب بخار قدرت تولید می‌شود. به علاوه تنها در ۵ ثانیه شتاب این خودروی لوکس اسپرت از ۰ به ۱۰۰ می‌رسد. از لحاظ ابعاد باید گفت که این مدل کمی از مدل X3 بزرگتر و کمی از مدل X5 کوچکتر است.

شاسی‌بلند بی‌ام‌و X4 مدل ۲۰۱۸ یکی از خودروهای لوکس اسپرت در بازار جهانی است که دارای تنوعی از پیشرانه‌های مختلف است و هندلینگ آن در میان رقبا حرف اول را می‌زند. از سوی دیگر نیروی خودرو برای روی دو محور جلو و عقب خودرو به طور استاندارد توزیع شده است. بسیاری از کارشناسان خودرو کار با سیستم اطلاعات و سرگرمی این شاسی‌بلند را بی‌نظیر دانسته‌‌اند.

در داخل کابین به صورت پیش‌فرض سیستم سرگرمی و اطلاعات با نمایشگر ۶.۵ اینچی تعبیه شده ولی با درخواست مشتریان می‌توان نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی را نیز نصب کرد. به علاوه اگر صندلی‌های ردیف عقب خودرو خوابانده شود، گنجایش صندوق عقب له ۱۴۳۰ لیتر می‌رسد که نسبت به مدل‌های قبلی حدود ۳۰ لیتر بیشتر است. البته بعضی از کارشناسان دو ویژگی فضای ناکافی صندوق عقب و فضای کوچک سرنشینان ردیف عقب خودرو را ضعف بی‌ام‌و X4 مدل ۲۰۱۸ دانسته‌اند. شاید بتوان گفت که مدل ۲۰۱۸ این خودرو نسبت به مدل‌های قبلی تفاوت زیادی پیدا نکرده؛ از این رو بسیاری از خریداران ترجیح می‌دهند تا مدل‌های قدیمی با قیمت پایین‌تر را خریداری کنند.

در بازار جهانی رقبای بی‌ام‌و X4 مدل ۲۰۱۸ خودروهایی شامل پورشه ماکان، بی‌ام‌و X3، مرسدس بنز GLS، آئودی Q5 و لندروور رنج‌روور جدید اسپرت هستند. این خودروی شاسی‌بلند قیمت پایه ۴۷ هزار و ۶۰۰ دلاری دارد و با اضافه کردن تجهیزات بیشتر یا نسخه‌های قوی‌تر قیمت آن می‌تواند به ۵۹ هزار دلار نیز برسد.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا شاسی‌بلند بی‌ام‌و X4 مدل ۲۰۱۸  را بیشتر مورد بررسی قرار دهید.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا