مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

4 دلیل برای آنکه بی‌ام‌و X4 را نخریم!

بی تردید، برند آلمانی بی‌ام‌و را می‌توان یکی از مشهور ترین و محبوب ترین خودروسازان جهان نامید. این کمپانی با تولید و عرضه انواع خودروها در کلاس‌های مختلف، سهم عظیمی از بازار فروش مدل‌های رده بالا و لوکس را در اغلب بازارهای بین المللی به خود اختصاص داده و از این رو، اتومبیل‌های تولید شده توسط این شرکت در رده خود دارای عملکرد فوق العاده‌ای هستند.

اما، اگر بخواهیم راجع به عدم خرید یکی از محصولات این شرکت آلمانی در بازار ایران با نام X4 صحبت کنیم، باید به نکات مهمی اشاره کرد که شما همراهان گرامی می‌توانید این موارد را در ادامه این مطلب مشاهده کنید.

 

1-قیمت

یکی از مهم ترین دلایلی که می‌توان در رابطه با عدم خرید بی ام و X4 از سوی برخی مشتریان عنوان کرد، قیمت بسیار نا معقول این مدل در بازار خودرویی ایران است. بر این اساس، می‌بایست گفت که با توجه به تصویب تعرفه جدید واردات خودرو که در آن ورود خودروهایی با ارزش قیمتی بیش از 40 هزار  دلار ممنوع شده است، بی ام و X4 در حال حاضر نمی‌تواند با مدل 2018 خود در ایران حضور یابد.

در این رابطه، باید گفت که بی ام و X4 در مدل صفرکیلومتر و 2017 خود به صورت فول آپشن و گارانتی شرکتی، دارای قیمتی برابر با 950 الی 990 میلیون تومان است که به اعتقاد کارشناسان، این قیمت‌های اعلامی از سوی فروشندگان، به دلیل حباب قیمتی به وجود آمده و آشفتگی بازار خودرویی کشور است و نمی‌توان به طور قطعی گفت که آيا ارزش قیمتی این مدل، به روال سابق باز خواهد گشت یا اینکه قیمت بی ام و X4، همچنان ثابت و گران باقی خواهد ماند.

2-فضای کم سرنشینان

از دیگر مواردی که می‌توان در رابطه با عدم خرید بی ام و X4 از سوی برخی خریداران عنوان کرد، فضای کم سرنشینان در این خودرو است. بر این اساس، می‌بایست گفت که با توجه به طراحی اتاق و ارگونومی بی ام و X4 که به صورت یک کراس اوور کوپه است، فضای سرنشینان در این مدل مخصوصا در عقب خودرو، بسیار محدود و تنگ بوده و سه فرد بالغ با میانگین قدی 180 سانتی متر و وزنی برابر با 80 کیلوگرم، به هیچ عنوان نمی‌توانند به راحتی سوار بر این مدل شوند و در صورت قرار گیری در ردیف عقب، با مشکلات عدیده‌ای رو به رو خواهند بود.

3-پیشرانه‌ای حساس

یکی دیگر مواردی که می‌توان در رابطه با عدم خرید بی ام و X4 از سوی برخی خریداران عنوان کرد، پیشرانه به شدت حساس این خودرو است. بر این اساس، می‌بایست گفت که این مدل دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ مجهز به مولد توان بخش یا همان توربوشارژ بوده که حجمی برابر با 2.0 لیتر را دارد و قادر به تولید قدرتی برابر با 245 اسب بخار و گشتاوری برابر با 350 نیوتن متر است.

اما این موتور، دارای حساسیت بسیار زیادی به واسطه استفاده از توربوشارژ است و در صورت عدم رسیدی مالک در مواردی همچون کیفیت سوخت، تاریخ بررسی و سرویس‌های دوره‌ای، دارای استهلاکی بالا بوده و دچار مشکلات اساسی خواهد شد.

4-طراحی بیش از حد اسپرت

سرانجام، نوبت به آخرین مورد در رابطه با عدم انتخاب بی ام و X4 از سوی برخی مشتریان می‌رسد که این نکته، طراحی بیش از حد اسپرت این خودرو است. بر این اساس، باید گفت که به اعتقاد برخی از خریداران مسن تر و میان سال، نمای بیرونی این مدل با سلایق همه مشتریان یکی نبوده و بیشتر برای افرادی که به دنبال ظاهری دلربا و اسپرت هستند، مناسب است و از این رو، این نکته را می‌توان به عنوان جزء مهمی از عدم خرید بی ام و X4 از سوی خریداران میان سال و مسن قلمداد کرد.

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا