مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

5 دلیل برای آنکه نیسان ماکسیما کارکرده بخریم!

کمپانی ژاپنی نیسان را می‌توان به عنوان یکی از شرکت‌های باکیفیت و با دوام در صنعت خودروسازی امروزی نام نهاد. این کمپانی در حال حاضر دارای منافعی مشترک با برند فرانسوی رنو بوده و خودروهای تولیدی توسط این دو شرکت، در اغلب اوقات دارای پلتفرم و موتوری مشترک هستند.

در بازار خودرویی ایران نیز، محصولات عرضه شده تحت نام برند تجاری نیسان، از محبوبیت و فروش بالایی برخوردار بوده و یکی از بهترین انتخاب‌ها در رده خود محسوب می‌شوند. بر این اساس، امروز قصد داریم به چندین نکته در رابطه با خرید یکی از اتومبیل‌های این شرکت ژاپنی با نام ماکسیما اشاره کنیم و با نگاهی کلی به این مدل، نکات مثبت آن را عنوان خواهیم کرد.

1-فضای کافی برای سرنشینان

یکی از موارد مهم در رابطه با خرید نیسان ماکسیما کارکرده از سوی برخی خریداران، فضای کافی سرنشینان ردیف جلو و عقب است.  با توجه به حضور این مدل در کلاس سدان های بزرگ خانوادگی، شاهد فضای بسیار مناسب اتاق داخلی برای سرنشینان هستیم و اگر دو صندلی جلو در حالت راحت برای راننده و شاگرد تنظیم شوند، با این حال سه فرد بالغ با میانگین قدی 180 سانتی متر و وزن 80 کیلوگرم، به راحتی داخل این خودرو سوار شده و احساس کمبود فضا و یا جای پا کم را حس نخواهند کرد. (لازم یه یاداوریست که صندلی‌های ماکسیما نیز بسیار نرم بوده و این نکته کمک شایانی در راحتی سرنشینان می‌کند)

2-موتور پر قدرت

از دیگر موارد مهم که می‌توان در رابطه با خرید نیسان ماکسیما کارکرده از سوی برخی خریداران عنوان کرد، موتور پر قدرت این مدل است. ماکسیما از یک پیشرانه شش سیلندر 24 سوپاپ با حجمی برابر با 3.0 لیتر بهره می‌برد که قدرت این موتور برابر با 227 اسب بخار و گشتاور آن برابر با 288 نیوتن متر است که این نیرو تولیدی توسط یک گیربکس 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک، به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

لازم به یاداوریست که این مدل در زمانی برابر با 8.1 الی 8.4 ثانیه به سرعت صدکیلومتر در ساعت از صفر مطلق دست پیدا خواهد کرد و حداکثر سرعت آن در حدود 250 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

3-خدمات پس از فروش نسبتا مناسب

یکی دیگر از مواردی که می‌توان به عنوان عاملی مثبت در رابطه با خرید نیسان ماکسیما کارکرده از سوی خریداران بیان کرد، خدمات پس از فروش نسبتا مناسب این خودرو است. بر این اساس، شرکت پارس خودرو که به عنوان مونتاژ کننده محصولات نیسان در سالیان گذشته شناخته می‌شد، وظیفه خدمات دهی به ماکسیما را بر عهده دارد و با توجه به گفته مالکان این خودرو در شهرهای بزرگی همچون تهران، مشهد، اصفهان، بابل، تبریز، شیراز و … سرویس دهی این شرکت مناسب و رضایت بخش اعلام شده است و این افراد کمتر با مواردی همچون کمبود قطعات رو به رو خواهند بود.

اما لازم به ذکر است که در شهرهای کوچک تر و کم جمعیت تر، مالکان این خودرو شرایط متفاوتی را تجربه می‌کنند و همواره از کمبود قطعات و عدم سرویس دهی مناسب پارس خودرو ناراضی هستند.

4-هندلینگ خوب و رانندگی لذت بخش

از دیگر موارد مهم که می‌توان در رابطه با خرید نیسان ماکسیما کارکرده از سوی مشتریان عنوان کرد، هندلینگ خوب و رانندگی لذت بخش با این خودرو است. با توجه به طراحی مناسب بدنه این خودرو و رعایت دیگر نکات، هندلینگ و فرمان پذیری این خودرو با اینکه محرک جلو است، نسبتا خوب بوده و می‌توان بر روی این خودرو در جاده‌هایی که دارای پیچ‌های متعدد هستند، حساب ویژه‌ای را باز کرد.

همچنین، به دلیل وجود موتوری پر قدرت و شش سیلندر که نرمی خاصی را در حرکت به خودرو می‌بخشد، رانندگی با نیسان ماکسیما در رده خود لذت بخش عنوان شده و کمتر شخصی را می‌توان یافت که بعد از رانندگی با این مدل، اعلام نارضایتی کند.

5-کیفیت خوب و دوام بالا

سرانجام، آخرین موردی که می‌توان در رابطه با خرید نیسان ماکیسما کارکرده از سوی مشتریان عنوان کرد، کیفیت خوب و دوام بالای این خودرو است. بر این اساس، به اعتقاد کارشناسان و فعالان حوزه اتومبیل در بازار خودرویی کشور، ماکسیما با توجه به استفاده از قطعات و الگوریتمی مناسب طراحی و ساخته شده و هدف از تولید این مدل، دوام طولانی مدت در کنار کیفیت خوب بوده که این موضوع به خودی خود باعث اعتماد اغلب خریداران به ماکسیما شده و به جرات می‌توان گفت که مهم ترین عامل در محبوبیت این مدل در سطح کشور است.

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. سلام.
    من یه ماکسیما مدل82 اتوماتیک با چند لکه نگ و کارکرد 175000 که البته موتور تازه تعویض شده و ماشین واقعا تمیزه دیدم.فروشنده قیمت 65000000 رو گذاشته اگه بخرم برام چند سال بدون خرج اضافی کار مینه؟؟؟ممنونم میشم جواب بدید

  2. سوار شدم انگار روی مبل نشسنه بودم صدای مونورشم داخل نمیومد نرم جادار امن زیبا قوی

  3. من تازه مدل ۹۰ خریدم، بسیار بسیار از آن راضی هستم قابل مقایسه با ماشین قبلی من که سراتو بود، نیست.
    بسیار نرم و راحت و پرقدرت است بسیار ایمن و راحت است .فقط مصرف سوخت آن کمی بالاست که آن هم طبیعی است به خاطر قدرت فوق‌العاده موتور.

  4. ماکسیما ماشین خیلی خوبیه و اصلا قابل مقایسه با سراتو نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا