مکمل بنزین
خبر

دوچرخه سه گانه آیرودینامیکی لامبورگینی معرفی شد

تکنولوژی خودرو و دوچرخه ممکن است بسیار با هم تفاوت داشته باشند اما هر دو یک وسیله با مشخصات خاص برای حمل و نقل محسوب می‌شوند. در گذشته از این وسیله بعنوان ابزار حمل و نقل انفرادی بسیار استفاده می‌شد اما کم‌کم با ورود وسایل حمل و نقل موتوری از محبوبیت دوچرخه‌ها کاسته شد. اکنون شرکت‌های مختلف برای رسیدن به وسیله‌ی دو چرخ منحصر به فرد با هم تیم تشکیل می‌دهند تا بتوانند مردم را به سمت استفاده از این وسیله سالم دعوت کنند. همکاری لامبورگینی با Cervélo Cycles باعث پدیدار شدن دوچرخه‌ای زیبا در نمایشگاه ژنو شد که در کنار شاسی‌بلند اوروس قرار داشت.

دوچرخه مذکور که تنها 25 عدد از آن تولید خواهد شد، به وسیله Centro Stile در مرکز شرکت سانتاگاتا بولونس ایتالیا طراحی شده. رنگ زرد و الگوی Y شکل براساس خودروهای سوپر اسپرت لامبورگینی انتخاب شده که نتیجه‌ای مثبت داشته. مهندسان طراح این دوچرخه معتقدند که با یک وسیله دوچرخ بسیار سری روبرو هستیم که می‌تواند برای علاقه‌مندان بسیار جذاب باشد. این نخستین همکاری خودروسازان برای ساخت دوچرخه نیست چراکه بیش از این خودروسازانی نظیر مک‌لارن بی‌ام‌و و فراری، همکاری مشابه داشته‌اند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا