مکمل بنزین
مقایسهبرگزیده‌ها

مقایسه سانگ یانگ رکسون G4 با فولکس واگن تیگوان، نبرد تازه واردها!

همواره در سرتاسر جهان، خودروهای گوناگونی در انواع کلاس‌ها ساخته و عرضه می‌شوند و خریداران مطابق سلیقه و نیاز خود، یک اتومبیل را انتخاب می‌کنند. بر این اساس، نیمی از خودروهایی که به تازگی در بازارهای بین المللی به فروش می‌رسند، کراس اوورها و شاسی بلندهای متوسط هستند و این موضوع باعث آن شده تا این دسته از محصولات، از طرفداران بی شماری برخوردار باشند.

در این مطلب قصد داریم به مقایسه دو خودرو تازه وارد به بازار داخلی ایران با نام‌های سانگ یانگ رکسون G4 و فولکس واگن تیگوان بپردازیم و با اشاره به نکات ضعف و قدرت هر مدل، برتری هر کدام را نسبت به دیگری بیان خواهیم کرد.

1-معرفی کلی

در رابطه با معرفی کلی این دو خودرو می‌توان گفت که تیگوان یکی از کراس اوورهای تولیدی توسط کمپانی آلمانی فولکس واگن بوده و از پر فروش ترین محصولات این برند به شمار می رود و همواره جز پر فروش ترین خودروها در این رده شناخته می‌شود.

در سوی دیگر این میدان، رکسون G4 نیز یکی از جدیدترین خودروهای وارد شده به بازار داخلی کشور بوده که توسط کمپانی کره‌ای سانگ یانگ تولید و طی بررسی‌های انجام شده توسط چندین مجله بین اللملی، به عنوان برترین خودرو شاسی بلند سال قلمداد میشود که به جرات می‌توان گفت که این جایزه برای  رکسون G4، نشان دهنده پیشرفت شگفت انگیز کمپانی سانگ یانگ است.

2-طراحی ظاهری

حال نوبت به مقایسه این خودرو در بخش طراحی ظاهری می‌رسد، اما همان‌گونه که می‌دانید، نمای ظاهری هر خودرو بسیار مطابق با نظر مشتریان است و هر کدام از این خودرو در نظر خریداران، هم می‌توانند زشت قلمداد شوند و هم زیبا و به طور کلی نمی‌توان با قاطعیت کامل درباره این موضوع سخن گفت.

اما با توجه به نظر کارشنایان و علاقمندان، سانگ یانگ رکسون G4 با توجه به ابعادی بزرگ تر و چهره‌ای پر ابهت تر، خودرویی بهتر از فولکس واگن تیگوان در این بخش به شمار می‌رود. (لازم به یاداوریست که تیگوان یک کراس اوور شهری بوده و رکسون G4 یک شاسی بلند متوسط (شاسی مستقل از بدنه) است.

3-طراحی داخلی

حال به سراغ بخش بعدی در این مقایسه با عنوان طراحی داخلی و کابین می‌رویم که در این قسمت، با قاطعیت کامل می‌توان گفت که فولکس واگن تیگوان دارای کابینی زیبا تر و چشم نواز تر از سانگ یانگ رکسون G4 بوده و به اعتقاد کارشناسان بین المللی، حس نشستن و رانندگی با تیگوان به دلیل الگوریتم طراحی بهتر، جنس متریال مرغوب تر و شکیل بودن ادوات، بهتر از رکسون G4 است و در این بخش می‌بایست تیگوان را به عنوان برنده انتخاب نماییم.

4-پیشرانه و عملکرد

در رابطه با پیشرانه و عملکرد این دور خودرو باید گفت که رکسون G4 دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ توربوشارژ با حجمی برابر با 2.0 لیتر بوده که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 223 اسب بخار و گشتاوری برابر با 350 نیوتن متر است که این نیرو تولیدی توسط یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، به هر چهار چرخ منتقل می‌شود (در واقع رکسون G4 یک خودرو چهار چرخ محرک یا همان AWD است)

پیرامون عملکرد این خودرو نیز می‌توان گفت که رکسون G4 در زمانی برابر با 9.8 الی 10 ثانیه، به سرعت صدکیلومتر در شاعت از صفر مطلق می‌رسد و حداکثر سرعت آن در حدود 185 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. همچنین، رکسون G4 در هر صدکیلومتر مسیر شهری و اتوبان به صورت ترکیبی مصرف سوختی برابر با 10.4 لیتر بنزین را دارا بوده و استاندارد آلایندگی آن یورو 6 است (گنجایش باک این مدل 70 لیتر است)

اما در سوی دیگر این میدان، فولکی واگن تیگوان دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ توربوشارژ با حجمی برابر با 2.0 بوده که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 180 اسب بخارو گشتاوری برابر با 320 نیوتن متر است که این نیرو تولیدی توسط یک گیربکس 7 سرعته (دوکلاچه) اتوماتیک، به هر چهار چرخ منتقل می‌شود (در واقع تیگوان یک خودرو چهار چرخ محرک یا همان AWD است)

در رابطه با عملکرد این مدل نیز می‌بایست گفت که تیگوان در زمانی برابر با 7.8 الی 8.1 ثانیه به سرعت صدکیلومتر در ساعت از صفر مطلق خواهد رسید و حداکثر سرعت آن در حدود 205 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. همچنین، تیگوان در هر صدکیلومتر مسیر شهری و اتوبان به صورت ترکیبی مصرف سوختی برابر با 7.5 الی 7.8 لیتر بنزین را دارا بوده و استاندارد آلایندگی آن یورو 6 است (گنجایش باک این مدل 63 لیتر است)

حال اگر بخواهیم در این بخش یکی از این دو خودرو را پیروز نهایی اعلام کنیم، فولکس واگن تیگوان با دارا بودن مزایایی همچون ابعادی کوچک تر، شتاب اولیه کمتر، سقف سرعت بیشتر و مصرف سوخت کمتر، برنده این بخش محسوب می‌شود. اما این نکته را نیز نباید فراموش کنیم که رکسون G4 با دارا بودن قابلیت‌های بیشتر در مسیرهای خارج شهری و جا دار تر بودن، خودرویی مناسب تر برای افراد دوس دار طبیعت گردی است.

5-امکانات رفاهی

در رابطه با امکانات رفاهی رفاهی می‌بایست هر دو خودرو را برابر اعلام کرد. زیرا هر یک از این دو مدل با دارا بودن امکانات رفاهی فراوان، می‌توانند به خوبی سرنشینان خود را راضی نگاه دارند. حالا اگر بخواهیم به بخشی از این امکانات در هر دو مدل اشاره کنیم، باید مواردی همچون 9 کیسه هوا، سانروف، بلوتوث، کروز کنترل هوشمند، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، صفحه نمایش لمسی و با کیفیت، فرمان برقی با روکش چرم همراه با کنترل سیستم صوتی، دوربین دید عقب، سنسور باران و سنسور روشنایی چراغ‌های جلو، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانهDual – Zone Control، تهویه مطبوع ردیف دوم، آینه‌های جانبی تاشو و برقی همراه با حافظه و گرم کن، سنسور نمایشگر باد لاستیک، دی لایت، سیستم کنترل سرعت در سراشیبی، سیستم ترمز ضد قبل و نگهدارنده، شیشه جلو مجهز به فیلتر صدا و نور مضر خورشید و … را نام برد.

6-قیمت در بازار

حال بهتر است نگاهی به قیمت این دو مدل در بازار داخلی کشور بی‌اندازیم که در این رابطه می‌توان گفت که تیگوان در فول ترین نمونه خود، دارای قیمتی برابر با 400 میلیون تومان بوده و در سوی دیگر، رکسون G4 در بازار خودرویی ایران تا بدین لحظه در بالاترین نمونه خود (آپشن‌های خاص)، دارای قیمتی برابر با 335 الی 350 میلیون است. (نمونه های شرکتی و نرمال آپشن این خودرو با تحویل فوری، دارای قیمتی برابر با 285 الی 300 میلیون تومان هستند)

(قیمت های منطقی و بدون حباب)

7-خدمات پس از فروش

در پایان این مقایسه، نوبت به بررسی خدمات پس از فروش و گارانتی این دو خودرو می‌رسد که در این رابطه می‌توان گفت، گروه صنعتی رامک خودرو عاملیت فروش و عرضه محصولات سانگ یانگ موتور کره جنوبی را در ایران دارا بوده و بر این اساس، ارائه دهنده خدمات به رکسون G4 در بازار داخلی کشور محسوب می‌شود و در سوی دیگر، شرکت ماموت خودرو به عنوان نماینده و شریک تجاری کمپانی فولکی واگن در ایران، ارائه دهنده خدمات به مالکان و خریداران تیگوان در بازار خودرویی کشور خواهد بود.

 

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا