مکمل بنزین
گوناگونخبر

تویوتا کمری ساخته شده از 500 هزار قطعه لگو

یکی از سرگرمی‌های موجود برای علاقه‌مندان خودرو ساخت آنها در اندازه‌های مختلف با استفاده از قطعات لگو (LEGO) است. البته درست کردن خودروها در ابعاد واقعی کاریی است بسیار جالب و سخت؛ برای مثال نوامبر سال گذشته بیش از ۶۰۰ هزار قطعه لگو به کار گرفته شد تا مدل رنو RS 17 F1 ساخته شد و در آگوست نیر مک‌لارن برای درست کردن خودروی اسپرت 720S بیش از ۲۶۷ هزار قطعه لگو را استفاده کرد. به تازگی نیز یکی از محبوب‌ترین خودروهای جهان، تویوتا کمری، نیز با قطعات لگو در ابعاد واقعی ساخته شده است.

در کشور استرالیا، مسئولان تویوتا برای شرکت در نمایشگاه Brickman Awesome در ملبورن بیش از ۵۰۰ هزار قطعه لگو را در کنار هم قرار دادند تا مدل هیبریدی کمری را بسازند. ساخت این سدان در بازه زمانی ۸ هفته با بیش از ۹۰۰ ساعت کاریی طول کشید. یکی از نکات جالب در این لگوی ساخته شده تعبیه کردن چراغ‌های ترمز، چراغ‌های جلو، لوگوی تویوتا و … است. به علاوه ظرافت خاصی برای درست کردن تویوتا کمری با لگو به کار رفته، چرا که سپرهای عقب و جلوی خودرو دقیقا شبیه به تویوتا کمری واقعی درآمده‌اند.

این شاهکار توسط The Brickman McNaught ساخته شده که تنها فرد حرفه‌ای باسابقه در نیم کره جنوبی است. جالب است بدانیم تنها ۱۴ نفر در دنیا قادر به ساختن این چنین شاهکارهایی وجود دارند. سازنده این تویوتا کمری با لگو در مصاحبه مطبوعاتی‌اش اعلام کرده که ساختن این ماشین بیش از دو ماه طول کشیده و حدود ۵۰۰ هزار قطعه لگو نیز به کار رفته است و از نتیجه کارش بسیار راضی و خوشحال هست و منتظر دیدن بازخورد بینندگان در این نمایشگاه است.

این نمایشگاه در ملبورن استرالیا از اول فروردین شروع شده و تا ۹ فروردین باز است و ۴۰ شاهکار هنری ساخته شده با لگو را در معرض بازدیدکنندگان قرار داده است. شاهکار تویوتا کمری یکی از بزرگترین مجسمه‌های ساخته شده است که توانسته تا به امروز توجه زیادی از افراد را به خود جلب کند.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا