مکمل بنزین
تحلیلیخبر

کدام رنگ‌ها در بازار از استقبال بالایی برخوردار است؟

یکی از میعارهای مهم برای خرید خودرو همیشه رنگ خودروها بوده است که جزو مهم‌ترین موارد ضروری برای معامله بوده که البته بعد از انتخاب نوع خودرو مطرح می‌شود. البته در مورد رنگ خودروها در بازار ایران باید گفت بیش از آنکه بحث انتخاب رنگ‌ها مطرح باشد، بازار به یک صفحه سیاه و سفیدی شبیه است که به ندرت رنگ‌های غیر سیاه و سفید در آن دیده می‌شود.

به گزارش چرخان، آمار مربوط به فروش خودروها در کشور در حالی کم و بیش منتشر می‌شود که نتیجه همگی آنها نشان می‌دهد که خودروهای صفر فروش رفته در بازار و شرکتهای خودروسازی از رنگ‌های سفید و سیاه بوده است و رنگ‌های دیگر از فروش بسیار پایین برخوردار هستند.

اما شاید بگوئید که در بازار خودروهای دیگر کشورها قصه متفاوت است ولی این‌گونه نیست و در سال‌های اخیر بازار خودروهای کشورهای دیگر نیز شاهد روی آوردن خریداران به رنگ‌های کلیشه ایست. این علاقه‌مندی به‌گونه ایست که طبق آمارهای شرکت Axalta که یکی از تامین کنندگان رنگ خودروهای معروف بین‌المللی است، نشان می‌دهد در یکسال اخیر بیش از 77 درصد خودروهای تولید شده با رنگ سفید، نقره‌ای و مشکی بوده است که این سه رنگ ترکیب تصویر سیاه و سفیدی است که معمولا در بازار خودروهای خارجی در کشورمان نیز شاهد هستیم.

 

تحلیلگران حوزه خودرو می‌گویند که این انتخاب رنگ‌ها از بی‌حوصلگی و تنبلی خریداران است که صرفا می‌خواهند خودرویی را خریداری کنند که وارد چالش انتخاب رنگ نشده و پاسخگوی انتخاب خود نباشند.

از دیگر جزئیات این آمار می‌توان به فروش 37 درصدی خودروهای سفید رنگ اشاره کرد که درصد بالایی از خودروهای تولیدی را تشکیل می‌دهند. پس از این رنگ، رنگ مشکی وجود دارد که با فروش 18 درصدی در رتبه بعدی قرار دارد. رنگ‌های نقره‌ای و خاکستری است که با فروش 11 درصدی توانستند رتبه‌های بعدی را در اختیار خود قرار دهند. این آمارها نشان دهنده سلیقه بسیار ساده خریداران در انتخاب رنگ‌های مختلف است که می‌توانست جای هر کدام از این رنگ‌ها موارد شادتری از جمله قرمز، آبی، سبز، نارنجی، بنفش و …. قرار بگیرد و رنگ و طراوت بهتری به خیابان‌های شهرها و کشورهای مختلف بدهد.

نکته اسف‌بارتر این است که سال گذشته ششمین سالی بود که رنگ سفید در بین خودروهای تولید شده در صدر قرار گرفته است و بیشترین فروش را در بین خودروهای فروخته شده، داشته است. البته قبل از این شش سال رنگ نقره‌ای در صدر خودروهای فروخته شده قرار داشت و با وجود اینکه رنگ شادی به نظر نمی‌رسید، ولی از سیاه و سفید شدن بیش از حد خودروها جلوگیری می‌کرد ولی ورود بیش از حد خودروهای سفید در 6 سال اخیر باعث شده است که تعداد خودروهای سفید رنگ در بازار خودروها بیش از پیش شود.

نکته امیدوارکننده در مورد بازار خودروهای کشورهای مختلف، بازار آمریکای شمالی است که رنگ‌های قرمز و آبی پس از رنگ‌های سفید و مشکی دارای سهم 20 درصدی هستند و آمار فروش بسیار بالایی را ثبت می‌کنند.

خرید خودرو برای نوروز 97 خودروسازی

با وجود توضیحات بالا شاید متوجه شده باشید که چرا در بازار خودروهای داخلی و همچنین خودروهای تولید شده در کشور، به رنگ‌های سفید و سیاه علاقه زیادی وجود دارد. البته کیفیت رنگ خودروهای داخلی نیز در این انتخاب‌ها موثر است. اما به صورت خلاصه باید گفت بازار خودروهای خارجی و داخلی بیش از اینکه به یک محیط رفاهی جذاب تبدیل شود، به یک فیلم سیاه و سفیدی تبدیل شده است که هر فردی را به خارج شدن از آن تشویق می‌نماید.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا