مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

آیا نیسان پاترول قدیمی ارزش خرید را دارد؟

بی شک، کمپانی ژاپنی نیسان را می‌توان به عنوان یکی از شرکت‌های باکیفیت و با دوام در صنعت خودروسازی امروزی نام نهاد. در این رابطه، می‌توان گفت که این کمپانی در حال حاضر دارای منافعی مشترک با برند فرانسوی رنو بوده و خودروهای تولیدی توسط این دو شرکت، در اغلب اوقات دارای پلتفرم و موتوری مشترک هستند.

در بازار خودرویی ایران نیز، محصولات عرضه شده تحت نام برند تجاری نیسان، از محبوبیت و فروش بالایی برخوردار بوده و یکی از بهترین انتخاب‌ها در رده خود محسوب می‌شوند. بر این اساس، امروز در این مطلب قصد داریم به نکات مثبت و منفی در رابطه با خرید نیسان پاترول قدیمی از سوی مشتریان اشاره کنیم و با نگاه کلی به این مدل، می‌خواهیم به این نکته پی ببریم که آیا نگهداری این خودرو صرفه اقتصادی را دارا است یا اینکه نمی‌توان به نیسان پاترول قدیمی اعتماد کرد.

 

دلایل خرید نیسان پاترول

1-موتورهای پر قدرت

یکی از مواردی که می‌توان در رابطه با خرید نیسان پاترول قدیمی از سوی برخی مشتریان عنوان کرد، دو نوع پیشرانه قدرتمند است که بر روی مدل‌های دو درب و چهار درب این خودرو قرار گرفته‌اند. در این رابطه، پاترول دو درب دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 8 سوپاپ با حجمی برابر با 2.4 لیتر است که این موتور در زمان تولید خود (نخسین بار این مدل در حدود 30 سال پیش وارد خط تولید شد و خودرویی بسیار پر قدرت محسوب می‌شد)، قادر به تولید 103 اسب بخار بود که این قدرت توسط یک گربکس 4 یا 5 سرعته دنده دستی، به دو محور جلو و عقب خودرو قابل انتقال بود. (لازم به یاداوریست که پاترول دو درب در سال‌های آخر تولید خود، مجهز به موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ رونیزی شد)

همچنین، نمونه چهار درب این خودرو که ظرفیت سرنشین بیشتری را نسبت به نمونه دو درب دارا است، دارای یک پیشرانه شش سیلندر 12 سوپاپ (P40) با حجمی برابر با 4.0 لیتر است که این موتور قادر به تولید قدرتی در حدود 145 اسب بخار و گشتاوری برابر با 290 نیوتن متر است که این نیرو تولیدی توسط یک گیربکس 4 یا 5 سرعته دستی، به هر دو محور جلو و عقب خودرو در صورن نیاز انتقال می‌یابد. (لازم به یاداوریست اکه این پیشرانه در دوران تولید پاترول چهار سری 160، موتوری بسیار پر قدرت و عظیم به شمار می‌رفت)

2-مناسب برای طبیعت گردی و افرود

یکی از مهم ترین مواردی که می‌توان در رابطه با خرید نیسان پاترول قدیمی از سوی برخی مشتریان عنوان کرد، قابلیت های مناسب افرود و طبیعت گردی این مدل است. در این رابطه، باید گفت که با توجه به استهلاک کم پاترول و مقاوم بودن آن و سیستم دو دیفرانسیل، این خودرو برای علاقمندان طبیعت گردی که دارای بودجه ای محدود هستند، بسیار مناسب محسوب شده و در این زمینه دارای ارزش خرید بالایی در صورت سالم بودن از نظر فنی و ظاهری است.

3-دوام بالا و اتاقی بزرگ

از دیگر مواردی که می‌توان در رابطه با خرید نیسان پاترول قدیمی از سوی برخی مشتتریان عنوان کرد، دوام الا و اتاق بزرگ (در نمونه چهار درب) این خودرو است. بر این اساس، می‌بایست گفت که پاترول به دلیل شیوه تولید و جنس مواد به کار رفته در ساخت اتاق و سایر اجزا، دارای دوام بالایی است و در اصطلاح به خودرویی جان سخت مشهور است. همچنین، به اعتقاد دارندگان این مدل، نمونه چهار درب این خودرو دارای فضای بسیار خوبی برای سرنشینان بوده و یک خودرو مناسب به شمار می‌رود.

4-شاسی مقاوم

یکی دیگر از مواردی که میتوان در رابطه با خرید نیسان پاترول قدیمی از سوی برخی مشتریان عنوان کرد، شاسی مقاوم این خودرو برای عبور از انواع سطوح است. در این رابطه، بادی گفت که شاسی این خودرو دارای مفاومتی بسیار بالا برای تحمل اتاق خودرو و عبور آن از تمامی مسیرها بوده و یکی از مهم ترین نقاط قوت پاترول‌های قدیمی به شمار می‌رود.

 

دلیل نخریدن نیسان پاترول

1-مصرف سوخت بیش از حد

پس از بررسی نکات مثبت در رابطه با خرید پاتروهای قدیمی، حال نوبت به بیان نکات منفی این خودرو می‌رسد که مهم ترین آن مصرف سوخت بسیار بالا این مدل است. بر این اساس، باید گفت که پاترول در نمونه دو درب خود با توجه به موتور Z24، دارای مصرفی برابر با 12.9 لی 13.6 لیتر بنزین در هر صد کیلومتر به صورت ترکیبی بوده و نمونه چهار درب این خودرو که دارای موتور P40 است، دارای مصرفی سوختی برابر با 15.8 الی 16.7 لیتر بنزین در هر صدکیلومتر به صورت ترکیبی بوده و با توجه به شرایط فعلی موجود و مسائل آلودگی هوا، این خودرو با توجه به قدیمی بودن، به هیچ عنوان اتومبیلی مناسب برای استفاده در شهرهای پرجمعیت و آلوده نیست.

2-کمبود قطعات یدکی و مصرفی در اغلب اوقات

از دیگر مواردی که می‌توان در رابطه با عدم خرید نیسان پاترول قدیمی از سوی برخی مشتریان عنوان کرد، کمبود قطعات یدکی و مصرفی در نمونه چهار درب است. بر این اساس، باید گفت که برخی از مالکان این خودرو که بیشتر دارای نمونه چهار درب این اتومبیل هستند، از کمبود قطعات این مدل در برخی از نقاط کشور ناراضی بوده و به اعتقاد این افراد، با توجه به قدیمی بودن خودرو و ریسک نگهداری، گاهی اوقات تهیه قطعات یدکی و مصرفی این خودرو بسیار سخت و کمیاب است و این موضوع باعث مخارج جانبی فراوان شده است.

3-عدم حضور در خطوط تولید و قدیمی بودن

یکی دیگر از مواردی که می‌توان در رابطه با عدم خرید نیسان پاترول قدیمی از سوی برخی خریداران عنوان کرد، عدم حضور نمونه جدید در خطوط تولید و قدیمی بودن است. در این رابطه، می‌بایست گفت که نمونه‌های موجود پاترول در کشور مربوط به سری‌های قدیمی 160 بوده که این اتومبیل‌ها در دهه اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 میلادی طراحی و ساخته شده‌اند و شرکت پارس خودرو پس از جنگ تحمیلی، اقدام به مونتاژ این مدل‌ها در داخل کشور کرد. بر این اساس، به اعقاد کارشناسان یکی از دلایلی که اغلب خریداران به سراغ خرید پاترول نمیروند، عدم حضور در خط تولید و قدیمی بودن است.

4-ایمنی ضعیف

سرانجام، به آخرین نکته در رابطه با عدم خرید نیسان پاترول قدیمی از سوی برخی مشتریان می‌رسیم و آن مورد ایمنی ضعیف این خودرو است. بر این اساس، باید گفت که به دلیل طراحی قدیمی و فقدان استانداردهای امروزی در این مدل، نیسان پاترول قدیمی چه در نمونه دو درب و چه در نمونه چهار درب، با توجه به بدنه‌ و شاسی آهنی، در هنگام تصادف‌های جاده‌ای، بسیار نا ایمن بوده و ضربه وارده را مستقیما به درون خودرو اتاق وارد می‌کنند و این موضوع باعث بروز تلفات زیاد خواهد شد.

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

‫175 دیدگاه ها

  1. به نظر من به خاطر ایمنی پایین و کمبود قطعات و طراحی ضعیف ارزش خریدن نداره

    1. چی میگی گل پسر قطعاتش همه جا هست من لندکروز fzj 80 داشتم در جا تو گل برف گیر میکرد قطعات هم کم ولی پیدا میشود اما قیمت خیلی بالا ولی نسل بعدی همین پاترول گرفته بودم سافاری y60 افرود هیولا از 50 ماشین امریکایی تو افرود بهتر بود دوام خیلی بالا خرابی نداشت اصلا تعمیر راحت قطعات ارزون همه جا هست حیف که نمیتونیم مدل جدیداشو پلاک ملی سوار شیم همه منطقه ازادن واقعا هیف افرود پاترول معمولی 2400 از تویوتا 4500 سره هیچ جا گیر نمیکنه ایمنی فوقولاده بالایی داره میگن پایینه تو امریکا از یه سری ماشین امریکایی پایین بود که از مدل y60 به این ور بطرف شد که الانم تو امریکا شورولت دوج زده جیب بغلش بعد امریکایی ژاپنی اون فقط نیسان واقعا دوم خیلی بالایی داره طول عمرش میتونی از پدر بزرگت بگیری بدی نتیجتم ماشینو سوار شه باز کار میکنه

    2. من ۲ سال داشتم الانم با اینکه یه سواری پر شتاب ویه کمپیر غول دارم بازم میخوام ۶ بخرم اینکه میگن مرده خودم تجربه کردم ۱_ دینام گیر پاچ کرد از تهران تاکرج تسمه رو آهن اومد آخ نگفت ۲_ چرخ جلو گیر پاچ کرد زدم رو لوک دود از چرخ در میومد ولی منو رسوند مکانیک ۳_ یه بارم تو ایستگاه مترو پشتم ماشین پارک بود از تو پارک وجدولای بزرگ مثل کره اومد وسط خیابون خلاصه مردی شو به من ثابت کرده

    3. چرت و پرت میگن این خودرو ایمنی بسیار بالایی داره هر ماشینی بزنی داغونش میکنه خودش ککشم نمیگزه
      من باعاش زدم به پزو پارس رفتیم بیمه
      بیمه قبول نمیکرد جلوی پژو داغون شده ولی خطی رو ماشین من نیست

      1. سلام.من حدوده پنج ساله که یه چهار درب چهار سیلندر شو دارم یه خودروی بینظیر از هرنظر. تمام لوازمش مثل نیسان وانت همه جا هستش و ایمنی بسیار بالایی داره اصلا این خودرو مصرف لاستیک نداره حدوده یازده سال هست که لاستیکاش روشه.اصلا دیفر و گیربکسش مرگ نداره خلاصه ماشین عجیب وبینظیری هست

        1. سلام حرف شما درست که هست ولی هر چیزی یه عمری داره اون لاستیک ها که میگی خطرناکه بابا خدایی ناکرده تو جاده ترکید اون وقت چی !
          باباجون حواست باشه دست کم نگیر

      2. دوست عزیز با محکم بودن بدنه خودرو انتقال ضربه به داخل خودرو و سرنشیناش بیشتر میشه و باعث صدمه بهشون میشه

    4. ایمنیش ک از ۲۰۶ هم بهتره از پراید از خیلی از ماشینای ایرانی ک

      1. امنیت که شما میگید شاید نداره
        ولی تو ایران فکر نکنم هیچ ماشینی امنیت پاترول داشته باشه

        1. پاترول موتور زد خدای ماشینہ من ۷۴نیسان شو دارم بار یہ خاور بھش میزنم ۴۸۰۰اخ نمیگہ سطانہ سلطان

    5. سلام من یه پاترول 4درب 6 سیلندر دارم انصافا قطعاتش هم نیسان موتور هم تایوان و هم چینی هر چی بخوای داره ایرانیم داره
      خیلی ازش راضیم
      پاترول فقط اتاقش پوسیده نباشه نسبت به قیمتش اصلا با هیچ ماشینی قابل مقایسه نیست
      الانم همه چیزش قابل ارتقاع هست موتور گیر بکس دفرنسیال داخل کابین با یه هزینه کم میشه تبدیلش کرد به یه ماشین روز
      کی میره 10میلیارد ماشین رو بزنه به دل کوه و صخره و جنگل
      اما با این برو و ازش لذت ببر

      1. داداش سلام من میخوتگام‌بخرم‌بین ۶سیلندر و ۴موندم کدومش بهتره

        1. نسخه دو در ۴ سیلندرش واقعا فوق العاده هس استهلاکش هم نسبت به شیش سیلندر خیلی کمتره

        2. سلام به نظر من چهار در چهار سیلندر بگیر من خودم از آهو و بلیزر بگیر تا 2 و4 اف همه رو داشتم پاترول از همه بهتره تنها بر تری اونها تو جاده بین شهری هست که تند تر میرن ولی برا کش وکوه جایی که پاترول میره هیچکدوم نمیتونن بیان

        3. داداش اگه میخوای دو‌در بگیری که چهار سیلندر عالی هست ولی اگه میخوای ۴ در بگیری ۶سیلندر بهتره چون ۴سیلندر ها یکم توانشون برای چهار در کمه
          از طرفی ۶سیلندر ها یکم از لحاظ مصرف سوخت بیشتر هستن

        4. داداش اگه میخوای دو‌در بگیری که چهار سیلندر عالی هست ولی اگه میخوای ۴ در بگیری ۶سیلندر بهتره چون ۴سیلندر ها یکم توانشون برای چهار در کمه
          از طرفی ۶سیلندر ها یکم از لحاظ مصرف سوخت بیشتر هستن
          در نهایت به نظر من شیش سیلندر واقعا ارزشش رو داره

        5. عشقی ۷۷دودرب موتور رومیزی دارم گیر اتومات زیر بالن،فیس سافاری تو ایران تکه،توهم دودر ۴سیلندر بگیر اگه تونستی انژکتوری کن مصرف صدی ۹/۵ حالشوببر

  2. برای طبیعت گردی و آفرود بهترین ماشینه، بدرد شهر نمیخوره

  3. ماشین خیلی خوبیه هم قطعات داره هم ارزون هم امنیت داره نسبت به قیمتش پراید میدن پژو جفتشونم امنیت ندارن
    مصرف سوختشم خیلی کمه چرا
    پراید حجم موتورش ۱۳۰۰ و وزنش ۷۰۰ کیلو مصرفش ۶ تا ۷ لیتره در صد کیلومتر
    پاترول حجم موتورش ۴۰۰۰ وزنش ۲ تن مصرفش ۱۶ لیتره
    حالا هم ۳ برابر پراید وزن داره هم ۳ برابر پراید حجم موتور داره پس اگه پراید جای پاترول بود صدی ۲۲ مصرف داشت
    به نسبت ماشین خوبی پاترول اگه ال پی جی کنیم مصرفش میشه صدی کیلومتر ۱۰ هزار تومن
    تازه اینجا ایرانه …..

    1. سلام ما خودمون یک پاترول دو درب داریم مصرف سوختش خیلی پایینه موتورش موتور Z
      اصل ژاپنه هیچ قطعه ایرانی توش نیست همهچیزش ژاپنیه تو کاتالوگشم ژاپنی نوشته مدل ۷۷ خیلی دوستش دارم این پاترول ها از سال ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۹ تو ژاپن تولید شدند ولی پاترول ها تا سال ۱۳۷۷ کاملا ژاپنی ساخته می شدند تو سال ۱۳۷۸ پارس خودرو موتورشو کرد موتور همین نیسان وانت های مسخره و از آن سال ایمنی کم برای پاترول شروع شد

      1. لازم نیست واسه تعریف کردن گوسفند ، شیر رو تحقیر کنی!!!

      2. عزیز موتور نیسان از اول تا اخر همون z24 که بوده بوده فقط سال 80 الی 81 یه سری رو موتور رونیز زد ولی بقیه همه ش z24 هست یه سری بلوک سیلندر قرمز و بعضی مشکیه اونا تسمه تایمشون جفت زنجیره و یه سری بلوکشون ابی رنگه اونا تک زنجیره و مال تولید مگا موتوره

      3. گلم منم یهععدارم مشکی نقره ای موتور اصلیش گذاشتم زمین موتور رونیز با گیربکس ۶سرعته اتومات بستم ،برا خشکیش هم آنرا برداشتم بالن کردم لاستیک ۱۷ودف جلو هم واسه نیسان پیکاپ بستم آخرت ماشینه هم شهری هم افرود،لنکروز دنبالش تعظیم می‌کنه مصرفش هم درحد پژو بالون موتورگنده،لوازم هم که تا دلت بخواد خلاصه اگه نیسان باز نباشی توخریدش دل میزنی

  4. ماشین خیلی خوبیه هم قطعات داره هم ارزون هم امنیت داره نسبت به قیمتش پراید میدن پژو جفتشونم امنیت ندارن
    مصرف سوختشم خیلی کمه چرا
    پراید حجم موتورش ۱۳۰۰ و وزنش ۷۰۰ کیلو مصرفش ۶ تا ۷ لیتره در صد کیلومتر
    پاترول حجم موتورش ۴۰۰۰ وزنش ۲ تن مصرفش ۱۶ لیتره
    حالا هم ۳ برابر پراید وزن داره هم ۳ برابر پراید حجم موتور داره پس اگه پراید جای پاترول بود صدی ۲۲ مصرف داشت
    به نسبت ماشین خوبی پاترول اگه ال پی جی کنیم مصرفش میشه صدی کیلومتر ۱۰ هزار تومن
    تازه اینجا ایرانه …..

  5. آقای ایرجی لطفآ بفرمایید مصرف سوخت پاترول دو درب با موتور 16 سوپاپ رونیز چقدر است

    1. سلام داداش. بستگی داره به شیوه رانندگی اگه فشار بهش نیاد به صورت ترکیبی حدودا صدی 11.7 الی 12.3 ولی اگه فشار بیاد همش افرود بره و بقیه موارد می تونه تا صدی 15.5 الی 16 هم افزایش پیدا کنه

    2. ناشناس عزیز پاترول های موتور رونیزی بعد از سال ۸۲ تولید شدن دوما اینکه تا جایی که میدونم روی ۴ در ب ها هستند نه اینکه دودرب
      من دودرب داشتم بین شهری ۱۲ تا مصرفش بود
      ولی شهری از ۱۵ تا ۲۰ لیتر مصرف داشت بستگی به چگونه روندن داشت

    3. پاترول چهار در مدل های ۷۹ موتور زد بیست و چهار انداختن و یک تعداد کم چهر در با فلاپ بدنه به اسم سافاری تولید کردن که موتور رونیز هست و مدلشون ۸۰ و ۸۰ و چیزی که فرمودن دودر موتور رونیز هیچوقت تولید نشده مگر اینکه شخصی خودش اقدام به تعویض موتور کرده باشه

      1. داره داداش تعداد خیلی کمی ۲در با موتور رونیز ساخته شده

    4. بستگی به قدرت پای شما آره دورگاز از ۲۵هزار بالا نیاد درحد توشهری پراید،،من هم پیکاپ دارم موتورش رونیز هست هم پاترول موتورź24،هم پراید،پراید هم فشار بیاری تو۱۰۰کیلومتر ۲۵لیترروروهوامیسوزونه این تجربه خودمه

  6. به نظر من قسمت اخر نقطه ضعفش که مربوط به تصادف و انتقال ضربه به سرنشین ، مذخرفه و شرم اوره در مقابل خودروهای امروزی یا به عبارتی دیگر خودروهای پلاستیکی و …. پ

    1. اتفاقا مزخرف نیست بحث علمی هست. منتها تو تصادفهای بسیار سخت و سرعت بالا. چون از فولاد مقاوم ساخته شده و فولاد یا مقاومت میکنه یا خم میشه مث مواد جدید میست که فشرده بشه یا خرد بشه. ولز همبن که تو شهر و جاده همه ازت دو متر فاصله میگیرن کلی حال میده.

    2. منظورش اینه که با قطار تصادف کنه وگرنه کامیون حریفش نی خیلی محکمه من با پاترول زدن به دنا،خط روماشینم نیفتاد،دنا روبردن نمایندگی اتاقش عوض کردن،دیکع خودت حسابش روبکن

  7. من همه نوع ماشین داشتم از رنو 5 تا الان که پاترول دارم ، اینکه میگن پاترول ایمنیش پایینه تصادف خودم رو بگم ، پژو از پشت با 80 تا زد بهم ماشین من هیچیش نشد اما از پژو یه قطع نخاعی و خسارتی که به پژو وارد شد باور نکردنی بود پس اینکه میگین ایمنی ضعیف واقعا مزخرفه

    1. نه دوست عزیز
      درمورد ایمنی ماشینهای قدیمی طوری طراحی میشد که هنگام تصادف ماشین کمتر آسیب ببینه(
      سپرها فولادی بودن) واین باعث میشد ماشین جمع نشه و ضربه تماما به سرنشین منتقل بشه
      ولی در طراحی های جدیدتر سپرها رو پلاستیکی گذاشتند و کلا ماشین رو طوری ساختند که هنگام تصادف ماشین جمع بشه (البته تا کابین)و کابین رو محکم درست کردن تا جمع نشه بنابراین هنگام تصادف (شبیه افتادن از ارتفاع بر روی تشک نرم و فرو رفتن تشک)خودرو جمع بشه تا زمان برخورد افزایش یافته و آسیب کمتری به سر نشین وارد بشه
      حالا شما اگر باسرعت زیاد به مانعی با پاترول برخورد کنید احتمال آسیب رسیدن به خودتان بیشتر از ماشینتان هست

      1. با سلام من پاترول ندارم ولی تو خدمت خیلی دستم بوده هم پاترول و هم تیوتا 3F ,
        در مورد ایمنی و نظر شما در مورد پاترول , باید بگم که این نقطه ضعفی که شما میگین با 2 تا ایربگ رو فرمون و داشتبرد , این مشکل حل میشه و مشکل حاد و لاینحلی نیست عزیزم

    2. ًدقیقا..اشتباه ترین مطلبش همین بود..مثلا پراید یل پژو که بدنه کاغذی دارن از پاترول ایمن تر هستن؟

    1. سلام آقا مرتضی.
      بیشتر مصرف سوخت پاترول بخاطر گیربکس و دیفرانسیل قویه.
      اگر دیده باشین دنده یک و دو ..فشار به موتور زیاد میاد و سنگین حرکت می‌کنه.یعنی دور موتور زیاد بالا می‌ره ولی سرعتش کمه.این بخاطر قدرتی بودن این ماشینه.
      واگر بخواهیم تغیر بدیم سیستم رو ،از قدرتش خیلی کم میشه .
      ممنون

    2. سلام .خیلی خوبم میشه .شما موتورشو انژکتور کن .تقریبا 5 یا 6 میلیون خرج داره ولی سوخت یه پاترول 4 سیلندر از صدی 12-13 میاد روی صدی 9

    3. ماشین پاترول دوگانه الپیجی بکن من پاترول چهار در چهار سیلندر دارم دوگانه کردم صدبیست کیلومتر ده هزار تومان گاز مصرف می‌کنه سال

    4. سلام دوست عزیز چقدر هزینه کردی هنوز پاترول خودتونو دارید

      1. سلام آیا میشه رویه پاترول دو در موتور دیزل انداخت؟

    5. اصلا می‌گفته مصرفش زیاده صدی ۱۰توجاده بیشتر نمیسوزونه،که اونم اگه موتورش انژکتوری بشه هنوزم کمتر میشه البته توپور موتور زیرثحهزار رفتی بالا به بنزین فکر نکن فقط حالشوببر مثل خود من

  8. به نظر من قیمت الانش نصبت به سن و سال و لوازم یدکیش که داره کم میشه،اصلا به صرف نیست.قیمت بنزین هم که آینده نزدیک می‌ره بالا.

    1. من بنزین ده تک تومنی هم توپاترول زدم الآنم ۳هزار تومنی میزنم اتفاقی هم نیفتاده بشه لیتری ۵۰هزار تومنم میزنم،این به دل آدم ربط داره نیسان عشقه حتی میخام بهت بگم ازتویوتا هم سربه راه تر ومطمیین تره باورمند ما کلن سواری وباری فامیلامون نیسانه خرابی نداره فقط مواظب آب وروغنش باش وتماملبته تووانتا پیکاپ تک کابین خدای ماشینه

  9. سلام آقا مرتضی.
    بیشتر مصرف سوخت پاترول بخاطر گیربکس و دیفرانسیل قویه.
    اگر دیده باشین دنده یک و دو ..فشار به موتور زیاد میاد و سنگین حرکت می‌کنه.یعنی دور موتور زیاد بالا می‌ره ولی سرعتش کمه.این بخاطر قدرتی بودن این ماشینه.
    واگر بخواهیم تغیر بدیم سیستم رو ،از قدرتش خیلی کم میشه .
    ممنون

  10. پاترول بهترین ماشینه به قول استاد ماشین مرده هرکسی نمی تونه سوار شه آدم را هیچ جا شرمنده نمیکنه..پاترول.کت شلوار.وینستون هیچ وقت از مد نمی افته

  11. پاترول ایمنیش حرف نداره حتی در مقابل خود رو های وارداتی فقط نباید چپ کنه اونم با رول بار درست میشه این حرف که ایمنی نداره چرته من خودم تصادف کردم و دیدم

  12. با سلام و ادب
    بنده از 35سال پیش به دوتا ماشین علاقه داشتم
    پاترول .بی ام دبلیو.همین
    چون واقعا نابغه خودروسلزی هستن از هرحیس
    پاترول هرچی که بنزین گرون بشه باز عشقبازای خودش رو داره ترکش نمیکن
    عاشقتم پاترول

    1. تووضعیت الان بنزین و گرون بودن لوازمدیدکی دیگه پاترول سوار شدن نمی ارزه وگرنه ماشین خوبیه

      1. داداش میعانات گازی با مکمل میریزیم از بنزینم بهتره فقط کافیه شهرتون پالایشگاه توش باشه تا از ولو های تعبیه شده در مسیر انتقال میعانات به پایانه های صادراتی بریزیمش تو گالن وبعدشم باک واستارت،فوقالعاده است من سه تا چهارباک میعانات میزنم یه باک هم بنزین میعانات از بنزین خیلی قوی تر واکتانش هم بالا تره فقط عیبش اینه که بوی تیزی داره واسه آفرود عالیه

  13. سلام ..من قبلا پاترول شش سیلندر داشتم الان سمند دارم…تنها مزیت سمند نسبت به پاترول مصرف بنزینش هست که به خاطر حجم موتور کمتر از نصف و سبکتر بودن اتاق هست والا از نظر کیفیت و ایمنی و حتی احساس ایمنی سمندبا پاترول قابل مقایسه نیست کافیه یه نگاه به شاسی و ستون این دو ماشین بندازین..از لحاظ هزینه هم سمند از سال دوم مصرف به بعد متوسط سالیانه 2 تا 4 میلیون هزینه نگهداری داره…مثل استهلاک کمک فنر و جعبه فرمان و انحراف میزان فرمان و جلو بندی ومشکلاتی مثل سنسور کیلومتر و خرابی سنسور اکسیژن و ….که تو پاترول با خیلی از این مشکلات بیگانه بودم

    1. دقیقا من هم‌تجربه شما رو دارم…تا پاترول داشتم فکر میکردم ماشین پرخرج هست الان که سمند دارم از استهلاک داغون شدم..سال دوم واشر میزنه..گیربکس خراب..میل فرمان خراب..جلوبندی ضعیف!!

  14. خودم یه پاترول 2 در دارم که با هیچ ماشینی عوضش نمیکنم .از نظر ایمنی نسبت به گاری های ایرانی خیلی عالیه .ماشینیه که هیچ جا تورو نمیذاره .به هیچ بیراهه ای نه نمیگه .مصرفش هم با انژکتور کردن میاد روی صدی 9 شایدم کمتر .تنها عیبش خشکی فنر بندیشه

    1. سلام خوبی ببخشید منم می خوام دودرب بخرم بدجورب عاشق پاترول شدم. اگه پاترول تمیز باشه اذیتش هم زیاد نکنم سالی چقدر خرج داره .واینکه پاترولهای ساخت چه سالی خوبه بخرم

    2. من سال ۷۷به خشکش از شرکت تحویل گرفتم موتورش اصلاح کردمبعدا رومیزی گذاشتم زیربندش همان آش رو برداشتم بالن گذاشتم گیربکس ۶دنده با دفتر جلو پیکاپ سوار که میشه انگار تو کادیلاک سواری مثل گهواره بچه میمونه هرگز هم اسم فروش روش نزاشتم الان تا ۱۵ملیارد مشتری داره بهش میگم آدم ناموسش نمیفرو،شهالبته من زیاد خرج کردم ام خوب ارزشش داره. وقتی آره یه تپه خاکی ۴۰۰متری که بر نمیتونه بالا بره مثل باد بالا میری میفهمی که هرچه خرجش کنی ارزشش داره

  15. سلام .خیلی خوبم میشه .شما موتورشو انژکتور کن .تقریبا 5 یا 6 میلیون خرج داره ولی سوخت یه پاترول 4 سیلندر از صدی 12-13 میاد روی صدی 9

  16. سلام دوستان پاترول عشقه .یه تفکر خاصه .لامثب چی ساخته خدا .شکرت

    1. آقا من دوروزه چهار در ۶ سیلندر خریدم موقع رانندگی احساس امنیت میکنم خودشم دوگانه سی ان جی هست خیلی ماشین نرم است واقع عالیه ، مثل بولدوزر همه جا میره هرچی هم بخوره داغون میکنه ، هروقت پاترول دیدین کمی اونورتر برید،

    1. عالییییییییییییییییییییی من 14 ساله مدل70 دارم عالییییییییییییی دودر دوگانه cng

  17. سلام دوستان بوستان بنظرتون چهارشنبه چهارسیلندر پاترول خوبیها مدل 80

  18. دوستان سلام به نظر شما ميخوام پاترول بخرم 2درب بهتره يا 4درب

    1. چهار در یک غول چراغ جادو هست هرچی ازش بخوای نه نمیگه.چهار در بخر

    2. چهاردر بخر شیش سیلندره قدرتش بیشتره وسوختش یکم بیشتره ولی سواریش حال میده داداش چهار درب بخر پاترول ی ماشینیه ک نظیر نداره

  19. ایمنیش هرچقدرم پایین باشه از محصولات تولید داخل الان 1000 برار بالاتر و بهتره

  20. سلام ایمنی زمانی که سوار خودرو ۲/۴ تنی هستید واقعا بالاست چرا که اگر با خودرو ۷۰۰ کیلویی تصادف کند در اولین لحظه ضربه وارده یکسوم میشود که خودش اندازه ۵ ستاره امنیت برابر هست اما وقتی با کامیون یا دیوار بتنی برخورد کند مسلما حتی لندکروز بروز هم با ان همه اپشن امنیت چندانی نخواهد داشت ولی در کل نسبت به سواری دارای امنیت بسیار بالاتری هست

  21. سلام
    من یه پاترول 6سیلندر ویه پیکان و یه اچ سی کراس دارم
    خودم بیشتر پاترول رو سوار میشم
    بنظر من پاترول یه عیب خیلی بزرگ داره و اون اینه که یه مدت که سوارمیشی دیگه حاضر نیستی ماشین دیگه ای سوار شی
    هرچی هم بنزین بخوره نوش جونش

  22. خیلی دوست دارم یکیشو داشته باشم، بیشتر برای شهری،
    لامصب مصرفش واویلانه، قطعاتشم که میگن کم گیر میاد،
    البته قیمتشم توی بازار همچین ارزون نیست، 40 تا 60 میلیون پولشه!
    محکم، جادار، خوش استیل،
    ما که ماشین نداریم ولی بازم خدایا شکرت….

    1. چی میگی من توی شیپور یک پاترول چهار درب سافاری دیدم قیمت بود سیصد و شصت میلیون تومان

  23. پاترول واقعا عالی است. کسی که پاترول سوار شده نمیتواند ماشین دیگری سوار شود مگر پرادو بخرد.

    من تا حالا هیچ جایی چه باتلاق، چه برف، چه سنگ لاخ و … با پاترول گیر نکرده ام. پاترول یک اراده آست. یک عشق است. قدرتمند است. قلدر و دیوانه است. وقتی از بالا نگاه نی کنی… وقتی در برف که همه می پیچند تو راحت راه میری. وقتی یک نیسان در گل و لای فرو رفته با وینج آن را در میری. وقتی سربالایی آفرود را در جنگل و کوه جلو میری …. و …. بدون پاترول هرگز.

    1. چمن بابام دوتا پرادو یه انرود یه آفرود با دوتا پاترول یه وارد ۶سبلندر یه دودرزد۲ق توپارکینگ خونش پارچه همیشه پاترول سواره میگه نیسان یه چیز دیگری البته مرد ۶۸یاله تمام درآمدش رو صرف آفرود وخرید لاستیک می‌کنه رودی نداره

  24. با سلام بعد از سی سال خدمت به دولت پنج ساله پاترول چهار درب سوار میشم مصرفش معمولیه قطعاتشم زیاده ولی دوام دار درکل عالیه با هیچ ماشینی عوضش نمیکنم …بقول استاد میگه پاترول اولین ماشینته تا اخر با هیچی عوضش نمیکنی …ممنونم دوستداران پاترول

  25. دوستان سلام
    یکی از پاترول سواران میگفت با این ماشین مسافت طولانی جاده ای و اوتوبان رو نمیشه رفت ،خسته کننده است ؛ایا اینطوره ؟؟؟
    خ

    1. من با ماشین خودم که مدل ۷۸ و چهار در و چهار سیلندره از مازندران قائمشهر تا قشم رفتم . دو تا راننده بودیم و کلا ۵ سرنشین . صندلی عقبشو خوابوندم ‌و تو حرکت یه راننده استراحت میکرد . چون زمستون بود حتی پشتش سفره پهن میکردیم و شام و ناهار رو هم تو ماشین میخوردیم . خلاصه از بهترین سفرهام بود و هیچ کدوم چیزی از خستگی متوجه نشدیم .

  26. اشرفی
    پاترول عشقه جونه
    نگاه کردنش دل میخواد چه برسه به سوار شدنش
    ایمنی عالی ،مخصوصا تو زمستون

  27. بازار فروش پاترول چهار در چه طوره (سوال من فروردین ۹۸)

    1. ماشین محکم وقدرتمندی هستش ولی مصرف سوختش کمر شکنه که اگه گاز سوز cng یا LpG هم بکنی بعد دوسال قدرت وکیفیت موتور ضعیف وخراب میشه وبه خرج میفته .برای کسی که پول بنزین براش مهم نیست عالیه .لامصب مثل شلنگ آب بنزین میخوره

  28. سلام میخواستم بدونم پاترول میتونه ماشین روزمره باشه ؟؟!؟ البته شهر ما ترافیک و این چیزا رو نداره ؟؟!؟ و اینکه برای جاده اونم دو سه هفته ای یکبار مناسبه !؟!؟؟

  29. سلام،هر کسی یه جور حال میکنه,اونی که عشق اسبه،مگه کجا می‌تونه سواری کنه،فقط جاهای خاص یا محدود،ماهیانه کلی خرج نگهداری با خوراکش میکنه،ولی حال میکنه،عشق پاترول ها هم همینن دیگه،فقط حال می‌کنیم،تازه برخلاف اسب همه جاهم میره تو شهر یا کوهستان،… خلاصه سوار شین حال کنین……

  30. ایمنیشم از هر ماشین دیگه که تو اینجا تولید میشه بیشتره خیالتون راحت نویسنده یه چی گفته اون عکسم از زیر بلدز برداشت من بیش از صد تا تصادف شدید پاترول دیدم طرف حتی کوچیکت ترین چیزیش نشده بود فقط سپر فابریک ماشین جمع شده بود اما مقابلش انجیل شده بود یارو تصلا پیدا نمیشد

  31. خسته نباشید عاقا من چند وقته بدجور تو فکر خرید یک پاترول افتادم ولی بهم میگن رانندگی باهاش خسته کننده است و خیلی خشکه میخواسم‌ببینم همینجوره !؟تو مسافرت های طولانی خسته کننده است !؟

  32. سلام. من از بچگی عشق ماشین بودم هنوز م هستم اما اونا نه پاترول چهار در سلطان قلب الان 15سالمه منتظرم برم تو 16 سال یه پاترول بگیرم ..راستی اگه کسی پاترول مشتی ارزون داشت تو این سایت بزاید دمتون گرم یا علی

  33. برای معاینه فنی گیر نمیدن ماشین قدیمیه و پرمصرف؟ اگه گیر ندن به درد مسافرت میخوره ولی توی شهر مثل تهران بلا نسبت همگی، استفاده ازش احمقانه است.

    خدایی این از اون حرفاست که در تصادفات ایمنیش کمه!!!!!! کافیه دو تا گارد سپر هم براش بذاری. واقعا ایمنیش کمه؟! شاید د تصادف با تریلی…

  34. من پاترول دارم موتور دیزل رونیز روش گذاشتن هم تو آب بری خاموش نمیشه هم قدرت داره

    1. سلام دوست عزیز چقدر هزینه کردی هنوز پاترول خودتونو دارید

  35. پاترول سوار شدن عشق میخواد مثل شغل آتش نشانی میمونه مامگه چه قدر عمر میکنیم که عشق و حال نکنیم خودمون روگول نزنیم اگه پول داری بده ماشین چهارصد میلیونی سوارشواگه نداری پاترول عشقه.

  36. فوق العاده ماشین عالی ای هست.نه تنها خراب نمیشه بلکا وقتی هم خراب شد هم قابلیت تعمیر داره هم تقویت.همه جاشو میشه دستکاری کرد.موتور گیربکس تعلیق ترمز فرمون و……ایمنی بسیار عالی.فقط هنگام تعویض لاستیک اگه بخواید لاستیک پهن سایز ۳۳ بندازید یه کم پیاده میشید

  37. بابا این چه حرفیه که میزنید پاترول توی تصادف خوب نیست!!!!! من مدل67 دارم تصادف کردم از پشت پراید بهم زد باصد تا سرعت وماشین من هیچیش نشد واون 3و700خرج کرد این فقط یه نمونه بود و…..

  38. پاترول بگیرم یا۲۰۶
    دنباله چیزیم که بتونم باش همه کار کنم.
    اولین ماشینمه سنمم21

  39. اقایانی که میگن مسافرت طولانی خوب نیست خشکه یه کیت ارتفاع با یه فنر پالابولیک ۳ لا ژاپنی بنداز میشه سانتافه یا برو فنر لول استاندار بزار میشه لندکروز یه موتور ۶ وی قانونی بزاری روش از نوع بنزینی نفس کش میخواد
    خودم گیربکس ۶ دنده فنر ۳ لا کیت گذاشتم با موتور فابریک چراغ میدم به این سوسولا
    زیادم برات شاخ شدن برو جلوشون ترمز کن تا کاپوت جمع میشن
    بعد میای پایین خورد تلق عقب ماشین خوتو از روی صندلی عقب طرف برمیداری
    نیسانه شوخی نداره
    یه تصادف کردم خاک سپرم رفت ۲ نیم میلیون خسارت دادم جلب مامور بیمه قبل نمیکنه تو زدی

    1. هر چقدر هم که تو مسافرت خستت کنه بازم میشه تو کابینش غذا خورد خودش ازت پذیرایی می کنه.

  40. ماشین محکم وقدرتمندی هستش ولی مصرف سوختش کمر شکنه که اگه گاز سوز cng یا LpG هم بکنی بعد دوسال قدرت وکیفیت موتور ضعیف وخراب میشه وبه خرج میفته .برای کسی که پول بنزین براش مهم نیست عالیه .لامصب مثل شلنگ آب بنزین میخوره

    1. سلام
      من یه 6 سیلندر 4 در دارم تقریبا 3 سال است که رنگ بنزین رو ندیده و مثل ساعت هم کار میکنه .گوش شیطون کر تا حالا فقط گاز میزنم هیچ مشکلی هم پیش نیومده

  41. سلام دوستان یه پاترول ۴در ۴سیلند درحدخشک دیدم خیلی خیلی تمیزه فروشنده میگه ۱۵۰ملیون تومن ..باتجربه ها راهنمایی کنند که خوبه بخرم یانه.به نظرتون موتور ۴سیلند قدرت اتاق ۴در روداره یانه.ممنون میشم راهنمایی کنید دوستان

    1. با درود
      عزیزم پاترول 4در در حد صفر هم که باشه ارزش خرید 150 تومنی نداره با نصف این پول میتونی یه 4 در 6 سیلندر مامانی یا موتور فابریک یا با موتور تویوتا3F پیدا کنی مثل شیر در ضمن اوناییکه میگن گاز سوز عمر ماشینو میاره پایین یه چیزی شنیدن و نباید جمع ببندن , چون گاز سوز ها 2 سیستم کاملا متفاوت هستن , اگر سیستم گاز موتورت , گاز مایع یا همون LPGباشه هیچ مشکلی از لحاظ تخریب موتور و بالا رفتن اصطهلاک موتور پیش نمیاد حتی تفاوتی هم تو کشش و شتاب با بنزین نداره ولی CNGلامصب هم شتاب ماشینو میگیره و هم قدرت و کشش ماشینو و از نظر اصطهلاک هم که نگو ولی گاز مایه هیچ مشکلی نداره ..
      بنظر من بگرد یه 4 درب 6 سیلندر با موتور فابریک یا موتور دیزل نیسان سافاری پیدا کن واونوقت رانندگی با قدرت رو تجربه کن ..
      پایدار باشی و برقرار ..

      1. چند مدتی هست که عاشقش شدم.ولی افسوس که دسام بهش نمیرسه.روزها خیلی سخت میگذرن.فقط کسایی حرفم رو میفهمن که عاشقن

  42. باسلام،بنده دو ساله كه پاترول دو در مدل ٧٧ دارم،بايد عرض كنم اين ماشين واقعا دوست داشتني و بي آزار و كم خرجه،تو اين گرونيا هنوز كه هنوزه به جرأت ميگم قطعاتش واقعا ارزون و فراوونه نسبت به خيلي از ماشيناي همين ايرانخودرو و سايپاي مسخره.اين ماشين اصلا خرابي تو كارش نيست بخدا،معمولا از پاترول براي مصارف آفرود و رانندگياي سنگ لاخي و بيابوني استفاده ميكنن ولي با اينحال واقعا با دووم و استواره،الان بعد ٢٢ سال از توليدش يه نگاه ميندازم به اتاق و موتورش كيف ميكنم وجدانن،٩٥ درصد قطعاتش هنوز فابريكه،باورتون ميشه،حدود ٣٥٠ هزار كيلومتر هم راه رفته،عيب هم داره مثلا اينكه بدنش اگر در شرايط مناسب نگهداري نباشه ميپوسه،كه اينم با يه صافكاري و رنگ حله.سواري خشكي داره كه واسه يه ماشين آفرود طبيعيه،من فنر پارابوليك انداختم و لاستيك HT,كه واقعا نرمتر شده و خودم راضي ام،خلاصه بگم بنده اين ماشينو تو رنج قيمتي تا١٥٠ ميليون تومن با هيچ ماشين آفرودي ديگري عوض نميكنم.يكي از دوستام با پاترولش با يه ليفان ٨٢٠ شاخ به شاخ كردن تو جاده،پاترولش گارد جلو نداشت،ولي ضربه حتي به جلو پنجره هم نرسيد و فقط سپرش داغون شد،ولي ليفانه تا فرمون جمع شد،جفت شاسياش شكست،ضربه جز موتورش همه جاشو داغون كرده بود،حتي اينطور بگم كه داشبوردش ترك برداشت.و وقتي شما به پاترول نگاه ميكردي خندت ميگرفت چون واقعا هيچيش نشده بود.اينم از ايمنيش.واقعا به دور از هرگونه تعصب و اغراق بايد گفت زنده باد پاترول.كسي كه قصد خريدشو داره شك نكنه و بخره.

  43. پاترول یکی از بهترین ماشینا هست هم وسایلش پیدا میشن بنزین گرونم مهم نیست اصل اینه عشق پاترول باشی من خودم 14 ساله یک پاترول مدل 70 دارم به خودم قول دادم تا اخر عمرم نفروشمش پاترول=عشق

  44. من خودم یه 4در4سیلندر دارم مدل 79 یه باربند تاشو زدم که چادر 12 نفری روش جا میشه مث هتل هست برام هر جا هم ک اراده کنم میره فقط اخر هفته ها ازش استفاده میکنم برا داخل شهر مناسب نیست اما جون میده برا مسافرت و طبیعت گردی جاهایی ک ماشین های دیگه نمیتونن برن میری حالش به همینه نسبت به هیکل ووزنش مصفش خوبه قطعات به وفور پیدا میشه در کل ماشین عشق وحال هستش به شرطی که ماشین دوم باشه برات ن اینکه تو این ترافیک هر روز بخای ازش کار بکشی و اواره خیابون بکنیش الانهم با این گرونی میشه تمیزشو با 70تا80 خرید البته یه ایراد خیلی خیلی بزرررررررگ داره که پاترول سوار بشی دیگه نمیتونی ازش دل بکنی به حدی ک من برا پسرم دادم یه ماکت چوبیشو ساختن

  45. سلام
    موتورهای دیزل که رو پاترول سوار میکنن چطوره کسی پاترول دیزل داشته

  46. سلام
    موتورهای دیزل که رو پاترول سوار میکنن چطوره کسی پاترول دیزل داشته

  47. تو نمیخاد نظر بدی برامون . هرکی سوار شده میدونه چ ماشینیه . فقط اینو بدون هیچ جا نمیمونه یجوری خودشو میرسونه . پاترول مرده مردددددد

  48. سلام ما پاترول چهار سیلندر داریم خیلی پرقدرت و خوش قیافس هیچ وقت از قیافه نمییوفته گیربکس و دفرانسیل بسیار قدرت مندی داره به طوریکه نمونه ۲۴۰۰ش تویوتا ۴۵۰۰ و تو افرود میزنه. خیلی عشقه هرجا اراده اراده کنی میره اگرم تویه کمک نباشه عشقه.

  49. سلام من میخوام پاترول بخرم دو در بعد اولین ماشینمم هست میخواستم ببینم کسایی که تجربه دارن به نطرشون منی که جوونم پاترول بخرم خوبه یا نه؟

  50. درباره پاترول فقط میشه گفت لکسوس قشر ضعیف هست.همونقدر عشق میکنی پشتش بشینی و باهاش بیابون و خیابون رو بگردی

  51. واقعا هیچ حرفی نمیشه زد در مورد پاترول هرچقدر نگاهش میکنی لذت میبری هرجا هم دوست داری باهاش برو مخصوصا ۴در ۶سیلندرش امنیتش هم فوقالعاده اصلا قابل قیاس با این ماشینهای شاسی حسرتیهای چینی نیست شاسی بلند واقعی یعنی پاترول یا پاژن بعدش هزینه هاش هم خیلی کمه مردم فقط مصرف بنزینشو نگاه میکنن میرن ۲۰۶یا ال نود سوار میسن که خرجش به مراتب بیشتر از پاتروله که ۱۰۰برابر بنزینشو جبران میکنه واقعا دم اونایی که این ماشینو وارد کردن گرم

  52. بابا دمت گم ژاپن که ما رو از دست لگن های وارداتی راحت کردی عشق پاترول

  53. باسلام
    میشه در مورد پاترول های 4 در که گاهی اوقات سه ردیف صندلی میزارن یه راهنمایی کنید.
    یعنی اینکه فرم صندلی های عقب درست درمیاد؟
    باتوجه به اینکه کف اتاق در انتهای اتومبیل یه مقدار از سطح جلوی اتومبیل بالاتر است
    و اگه که بخواهیم پشت ردیف آخر کپسول نصب کنیم باید صندلی های ردیف دوم دوتا بشوند جهت عبور و مرور راحت سرنشینان

  54. سلام
    من یه 6 سیلندر 4 در دارم تقریبا 3 سال است که رنگ بنزین رو ندیده و مثل ساعت هم کار میکنه .گوش شیطون کر تا حالا فقط گاز میزنم هیچ مشکلی هم پیش نیومده

  55. ۲۴ شهریور ۹۹
    سلام دوستان من مشهد هستم
    از پاترول دو درب به عنوان یک ماشین تو شهری میخوام استفاده کنم، حالا گاهی اوقات پنجشنبه و جمعه با دوستان و خانواده بربم کوه و طبیعت گردی، نظرتون چیه؟؟ الان هم که توی مشهد گاز LPG کم پیدا میشه، چجوری مصرف سوختشو کم‌ کنم؟؟

  56. سلام، پاترول داشتن و پاترول سوار بودن یه سبک زندگیه خاصه که باهمه ماشینها فرق میکنه پاترول باهات ارتباط برقرار میکنه واگه بهش حال بدی کارهایی برات میکنه که باور کردنی نیست هم دو در وداشتم ام چهار در الان هم دارم اینقدر باهم حال میکنیم که قابل توصیف نیست ماشین دیگه هم دارم ولی کل اعضا خانواده پاترول منو که به خرسی معروفه دوست دارن

  57. برادارات گلم من خيلى وقته دنيال پاترول دو درتميزم اما ميترسم كلاه سرم بزارن.ميشه راهنمايى بفرمايين سلامت كدوم قسمت روبيشتر چك كنم ؟

  58. سلام من ارزوم داشتن پاترول 4 دربه عاشقشششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششممممممممممممم زندگییییییییییییییییییییییییییممممممممممممممهههههههههههههههه دعا کنین بتونم بخرم در ضمن هرکی از پاترول بد بگه خیلی نامرده

  59. سال ۸۶ جاده کناره به سمت آمل پیکان داشت دور میزد پاترول زد از وسط دو نصفش کرد پاترولش سپر گاوی بود . هر چی به پاترول نگاه کردم خط ندیدم

  60. سلام . به نظر شما الان ک اخرای سال ۹۹ هستیم خرید این ماشین ارزش داره؟ البته بیشتر مد نظر من دو در هست و بیشتر هم داخل شهر و مسافرت میخام برم باهاش . البته تصمیم دارم ال پی جی بگیرم کپسول بزرگ . و اینکه قطعاتش پیدا میشه ؟ در حال حاضر هم سمند دارم . ممنون میشم کسایی ک داشتن این ماشینو نظر بدن .

    1. به نظرم کمی بیشتر فکر کنید! ماشینی که این همه سال کار کرده! دیگه ماشین نیست اینا الان جسد هستند!

  61. از قدیم عاشقشم هنوز هم عشقم پابرجاست مخصوصا رنگ مشکی
    ولی هیچوقت پولشو نداشتم
    کسایی که دارین حالتونو بکنین

  62. سلام قطعات پاترول خوب تقریبا همون قطعات نیسان آبی هست
    و به خاطر بدنه آهنی قوی تلفات خیلی خیلی کم داره

  63. من ۱۵ سالیه دو در مدل ۱۳۶۶ دارم مرگ نداره این ماشین، صد در صد قطعات ژاپنی و موتور هم از مدل بالاهاش کم صداتره

  64. درود به پاترول سواران و پاترول دوستان
    عزیزان اگر برای صدکیلومتر ۵ لیتر بنزین اضافه تر یخته برای شما ،پراید بخرید
    پاترول ماشین مردان کوه و جنگل و کتل و کویر و برف و باتلاق هست
    پاترول هنوز در خیابان هم داماد هست
    باید با احترام کنارش عبور کنید
    عشق است ،مثل کفتر، مثل قناری

  65. اگه پاترول رو میخواهید نگهدارید توصیه میکنم کاربراتور لندکروز قدیمی نصب کنید تا ببینید تفاوتش با کاربرات خودش چقدره ، تو تصادف فقط سپر های پاترول ازتون مخافظت میکنن ولی ضربه از بالای سپر زیاد محکم نیست ،ولی بخاطر فاصله زیاد رادیاتور و فن با بلوک سیلندر تو تصادف شدید موتور اسیب نمیبینه ،من یه ۶ سیلندر های روف دارم که مقطعی تولید شد و سقف عقبش بلندتره و موقع روشن بودن ماشین اصلا موتور صدا نمیده و صداش از لخاظ نرمی مثل ماشین هیبیرد هست و اونم بخاطر کاربرات لندکروزشه ، ماشین مردیه و من شنیدم اگه بنزین دسترس نبود با نصف نصف نفت و بنزین هم ماشین کار میکنه ، یکبار خودم واشر سرسیلند سوزوندم و موتور به حدی داغ شد که رنگ بلوک سیلندر سرخ شد ولی فقط با تعویض واشر درست شد و به رینگ پیستون ایرادی وارد نشد ، بخربد خیالتون راحت. لوازمش هست نگران نباشید

  66. سلام دوستان
    من یه71 دودرب دارم اسمشو گذاشتم دلبرآهنی بخدا با لامبورگینی هم عوضش نمیکنم کوه وبیابون روباهاش شخم زدم نشد یکبار منو جایی بذاره صدی بیست هم بخوره نوش جونش دست سازندش درد نکنه هنوزم 30 ساله دیگه برام ماشینه اگر عمرم کفاف بده
    بقول دوستمون مثل کفتر وانگشتر وموتور عشقه

  67. نه بریم لک چینی بخریم امیکو ۱۶ لیتر مصرف سوخت داره امنیت از اینکه خود ةو از ۳۰۰ متری پرت كنی زنده بمانی کمتره اغلب قطعات پاترول ها تو بازی ریخت و افرویدی ها همش دارن آدم امیكوؤؤ و ‌‌T8می بینه حالش به هم می خوره اسم افرویدی هم که همش رو شونه هست

  68. سلام ببخشید میشه دو درب یا چهار درب رو دیزلی کرد و اگه میشه هزینه و چه موتوری رو میشه انداخت روش ممنون

  69. سلام دوستان
    پاترول چهار در
    شیش سیلندر بهتره یا چهار سیلندر چه مدلیش بهتره
    برا خانواده و مسافرت چطوره

  70. دوستان کسی اطلاع داره که پاترول 6 سیلندر روی ال پی جی مخزن کوچیک چقد راه میره بین شهری ؟

  71. آیا این بعضی ازپاترول سوارا می گند ماپاترول هامون گازوئیلی کردیم هم براموتور خوبه هم قدرتش بهتره راسته من یه دو درمیخام بخرم اگه راست باشه گازوئیلیش کنم لطفا راهنمای کنید

  72. به امید خدافردا یک ۷۲ خونگیشو که چند سال تونخشم از یک خانواده اصیل ونگهدار میخرم ماشینو دیدم دیوانش شدم….کاپوتو زدم بالا واااااایییی
    شاسی و اتاق بکر خداااااا

  73. سلام
    من یه پاترول دو در مدل 77 موتور z داشتم تا یکم بهش فشار میومد سریع رینگ میزد سرویسم کرده بود
    پاترول دو در از تجربیاتم دوتا عیب بزرگ داره اول ضعیف بودن موتور و دوم پوسیدگی اتاقه که درست بشو نیست
    ولی خدایی گیربکس و دیفرانسیل و جلوبندی و عقب بندیش و هندلینگش عالی بود

  74. اول تحقیق کن ببین گازوئیل میتونی بگیری
    من با چنتا راننده تریلی صحبت کردم میگفتم کارت سوختمون تموم میشه خودمون یا اصن پیدا نمیکنیم یا به سختی پیدا میشه…

  75. سلام دوستان پاترول های قدیمی تا چه مدلی و سنی میتونند تو شهر تردد کنند

  76. بخدا سگش ارزش داره به این ماشین های چینی و داخلی من خیلی ماشین داشتم ولی این یچیز دیگس البته باید یکم خرجش کنی بشه یه سواری برای عشق بازی

  77. سلام من یک پاترول وانت ۶سیلندر میخوام واسه کار مزرعه
    کسی داشت یا در نظر داشت یک خبر بده
    ۰۹۳۳۹۹۰۷۵۷۸

  78. باسلام. من هم پاترول 4 در 6 سیلندر داشتم هم 2 در 4 سیلندر. الان یه پژو پارس دارم ولی همیشه دلتنگ پاترول هام هستم. اولا بگم پاترول بدرد کسی که میخواد استفاده روزمره بکنه نمیخوره و باید کنارش یه سواری حتی شده پراید داشته باشی. برای اونایی که مسافرت برون شهری زیاد میرن و نفراتشون زیاده باید برن سراغ 4 در و ترجیحا 6 سیلندر؛ مصرفش بالاست ولی سواری بینهایت لذت بخشی داره و در پیچها و سربالاییها کمتر اذیت میکنه. برای استفاده داخل شهری 2 در خیلی بهتره؛ اونهایی که دنبال کشف طبیعت هستن توصیه میکنم یه پاترول 4در بخرن با موتور تویوتا 3f که یه وحشی زیبا برای تمام عمرشون خواهد بود. مشکل اصلی پاترول سیستم فنر بندی خشک و مصرف بالاست. البته مشکلات کاربراتور رو هم باید درنظر گرفت که با یه تنظیم کاربرات توسط یک استاد ماهر 3 تا 4 سال بهتون حال میده؛ خشکی پاترول رو با فنر پارابولیک میشه تاحد زیادی حل کرد و در مورد مصرف بالا باید بگم نوش جونش؛ سراغ سی ان جی هم نرید که گاز مال آشپزخونست. در نهایت پاترول ماشینی که عاشقش میشی بشرطی که کمی دست به آچار باشی و مثل پاترول حس مردونگی بالایی داشته باشی. در ضمن به پاترول در اروپا لقب اسب باری دادن بخاطر قدرت تموم نشدنیش. پاترول رو باید درک کنی تا اونهم تو رو درک کنه.

  79. قدرپاترول .پاترول سوار میدونه .پاترول اگه بهش رسیدگی کنی .بهترین ومردترین ماشین روی کره زمینه پاترول فقط به پاترول سوار سواری میده وفقط یک پاترول سوارمیتونه پاترول روهرجایی که بخواد ببره من تمام ماشینهای ایرانی رورداشتم ولی الان پاترول ششسیلندر دارم که با هیچ ماشینی تو دنیا عوض نمیکنم کلا باهاش عشق میکنم .پرچم تمام پاترول سوارا بالاست

  80. مگه از پاترول بی آزارتر و ایمن تر ماشین داریم؟؟؟؟؟؟ لوازمش مکانیکش از پراید هم بیشتره آقای محقق اول برو تحقیق کن ببین موتور این ماشین چیه بعد بیا بگو لوازمش نیست

    1. سلام به همه دوستان، من ۱۴ سال یه پاترول دو در چهار سیلندر داشتم که از ۷۰۰۰ کار دست خودم بود (تغریبا صفر) و امسال بلاخره تصمیم گرفتم که بفروشمش بيشترين عاملی که سبب‌ شد بفروشمش این موضوع بود که تو آخرین مسافرتم باهاش تو جاده چالوس بعلت سنگینی ماشین و قدیمی بودن تکنولوژی واقعا هر کاری میکردم نمیتونستم همپای ماشینای جدید باهاش برم و پشت سر قطار ماشین منتظر بودن که من به ماشین جلوییم برسم خیلی حس بدی داشت اونجا بود که واقعا حس کردم این ماشین با تمام مردانگیش و لذتی که این همه سال از داشتنش بردم دیگه جاش تو خیابون نیست و با تمام علاقه و خاطرات شیرین که باهاش داشتم ازش دل کندم به نظر من دیگه ولش کنید این مرد پیر رو بزارید بازنشسته شه

  81. هر کس پاترول سوار شده میدونه که ایمنی این ماشین از تمام ماشین های تولید داخل بیشتر هست ….
    توی تصادف جاده ای هم فقط ماشین سنگین حریف پاترول هست …
    من ۲۰ سال هست پاترول سوارم

    1. سلام بزرگوار پاترول دو در چه مدل های خوبه وبرای جاده خوبه مسافت ۱۰۰۰کیلو متر وگیربکسشون ۴دنده هستش

  82. آقای نویسنه تو خودت گفتی که اتاقش بادوامه بعد پایین میای میگی امنیتش ضعیفه

    تازه موتورش خیلی قویه من خودم تو اینستاگرام دیدم 4 در 6 سیلندر می تونه ماک باری دهچرخ رو که 40.50 تن وزنشه می تونه بکشه

  83. پوسته سیلندرم ۱خال جوش داره مشکلی آیا پیش میاد؟ یا نه مشکلی نداره؟

  84. سلام با نظرتون کاملا مخالفم من خودم 10 ساله با مدل 4 درب این ماشین اشنا شدم بغیر از این ماشین هیچ ماشینی خوب نیست زنده باد سامورایی پیر

  85. سلام به همه دوستان پاترول سوار. یه سوال دارم . پاترول دو درب چهار سیلندر، چه مدلیش اصلی تره.و بهتره.؟ البته می‌دونم که همه مدلهای پاترول خوبه ولی قطعات اصلی بیشتر روی چه مدل سالی نصب هستش؟ ممنون میشم مشاوره بدین؛

  86. سلام،
    من ۷ سال است که یک دو درب مدل ۸۰ دارم. اوایل کمی اذیت می شدم علت آن هم از کمبود دانش فنی خودم بود. مثلا آب رادیات و یا روغن موتور را بررسی نمی کردم. و از طرفی در هوای سرد تبریز با سختی استارت می خورد. ملی ۳ سال است عالی شده چون انژکتور کردم و تعمیر کلی هم دادم. پاترول در هر فصلی عشق خودش را دارد. عاشق طبیعت گردی با پاترول هستم. جاهایی می توانی بری که کمتر کسی رفته است. اصلا گیر ندارد. استهلاک هم ندارد. پاترول مثل شیر ژیان نه تنها با تو است بلکه به راحتی نی توانی به دیگران هم کمک کنی. از جنگل های ارسباران یک پراید را تا ورزقان یدک کردم. سه نفر در برف کوههای پیرسقا ورزقان گیر کرده بودند برای زنگ زدند از تبریز رفتم با چار چرخ زنجیر و در برف بالاید۵۰ سانت پاترول رسید و جان آنها را نجات دادیم. هیچ ماشینی نمی توانست.

    پاترول = عشق = مردانگی = استقامت و شجاعت

  87. این پاترول لامصب یه شاسی و اتاقه که هرکاری بخوای باهاش میتونی بکنی ، موتور 3uz , 1gr , 1fz بندازی روش که سلطان همه‌ی آفرودر ها موتور 3uz هستش که قدرت ۲۸۰ اسبی و گشتاور ۴۵۰ نیوتون متری میده لامصب و 1gr هم رو FJ و سری ۲۰۰ هم هست و 1fz هم که سلطان دوومه ، همه رو میتونین رو پاترول بندازین باذکر در سند ماشین .
    در مورد استهلاک ماشین هم میتونین گیربکس پنج سرعته بندازین و موتور فابریک رو انژکتور کنین یا دلکو مگنتی ، شمع ایریدیوم و کیت مکش با یه هدرز و کیت اگزوز ریموت‌دار فوق‌العاده میشه .
    میتونی گیربکس اتومات بزاری ، صندلی‌های لکسوسی بزاری ، تودوزی فوق‌العاده براش اوکی کنی ،
    میتونی ویل‌بیسش رو زیاد کنی ، میتونی زیربندی رو فنر لول کنی یا زیربندی اف‌جی80 بزاری یا برای سافاری رو که بزاری دنبه میشه یا کمک‌ها رو گازی کنی یا کیت بزاری ، لاستیک تا ۳۲ خوبه و فشار به دیفرانسیل نمیاره At باشه خوبه با رینگ 10 اینج افست منفی ، یا فنر رو دف کمی ماشین رو بیاری بالا با طبیعت گردی ، فرمون رو برقی کنی و فرمون آلتیما بزاری روش ، گارد کشی کنی ، سپر فایبرگلاس بزاری سبک و محکم با وینچ ، میتونی دمپینگ و موم‌پاشی کنی با عایق حرارتی و صوتی ، سیستم خفن بزاری با مانیتور ، لامصب همه کار میشه باهاش کرد با پول امروز اگه بشه یه اتاق بدون پوسیدگی تا ۲۵۰ خرید میتونی بسته به دلخواه خودت تا ۱۰۰ خرجش کنی که برا اون موارد اولیه که شامل استهلاک کمتر و نرمی و مصرف پایینه .
    همه‌ی مشکلات این ماشین رو میشه حل کرد یا میتونی یه اسب زین شده تا ۴۰۰/۴۵۰ بخری حالشو ببری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا