مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

تویوتا راو4 مدل 2019 در نمایشگاه نیویورک رونمایی شد + تصاویر

به گزارش چرخان، شرکت تویوتا یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه معرفی مدل‌های جدید خودرو است، در نمایشگاه نیویورک 2018 اقدام به رونمایی از مدل جدید تویوتا راو4 کرد که یکی از خودروهای پرفروش از نوع کراس‌اوور است که دارای ظاهر و نمای اسپرت بوده و در مدل‌های مختلف به بازار عرضه می‌شود که از جمله آن نوع هیبریدی تویوتا راو4 مدل 2019 است.

از جمله پیش بینی‌هایی که تویوتا برای فروش مدل جدید راو4 داشته است، پیشی گرفتن فروش این کراس‌اوور از سدان‌های پرفروش فعلی خود یعنی کمری و کرولا است. فروش بیش از 400 هزار دستگاه از مدل‌های مختلف راو4 در آمریکا نشان‌دهنده افزایش 15 درصدی فروش این شرکت بوده است که این روند در حال افزایش بوده و به زودی به اعداد بالاتری خواهد رسید.

گذشت بیش از 22 سال از نسل اول این خودرو نشان می‌دهد تویوتا با ارائه نسل پنجم از راو4 به دنبال چالشی است که بتواند یک خودروی جدید را جایگزین خودروی پرفروش قبلی خود بکند که البته در سابقه این برند، موارد این‌چنینی بسیار زیاد بوده است.

تویوتا در طراحی راو4 مدل 2019 از نوع طراحی TNGA استفاده کرده است که قبل از این در پریوس و CH-R از آن استفاده نموده است. کراس‌اوور جدید و محبوب تویوتا از یک طراحی بدون خمیدگی‌های معمول در چراغ‌ها بهره برده است که همگی دارای طراحی تیز هستند و شکل و شمایل خاصی به چراغ این محصول جدید بخشیده‌اند.

این مدل از راو4 یک تفاوت بزرگ با مدل‌های موجود در کشورمان دارد و آن کم بودن طول خودرو نسبت به مدل‌های فعلی و بلندتر بودن عرض آن است که به طور کلی سایز خودرو در مدل جدید و قدیم را متفاوت می‌نماید. طبق گفته تویوتا مشتری می‌تواند رنگ سقف متفاوت از بدنه خودرو را سفارش داده و تحویل بگیرد.

به طور کلی سایز خودرو به گونه‌ایست که از روبرو همانند یک خودروی کاملا اختصاصی برای آفرود نشان می‌دهد و حس خوبی به راننده و مسافرین برای سفرها و استفاده‌های روزمره خواهد داشت. کم شدن فاصله محورها در راو4 مدل 2019 موید این است که فرمان‌پذیری در مدل جدید این خودرو ارتقا یافته است.

در بحث فنی نیز تغییراتی در مدل جدید راو4 وجود دارد که از جمله آن امکان انتخاب سیستم تقسیم هوشمند برای گشتاور خودرو بوده که قابلیت تقسیم 50 درصدی قوای محرکه خودرو بین چرخ‌های عقب و چرخ‌های جلو است که تماما به صورت مساوی انجام می‌شود. البته این فناوری به گونه‌ای طراحی شده است که در سرعت ثابت قطع شده و با کاهش مصرف سوخت به صورت تک دیفرانسل فعالیت می‌کند.

از دیگر ویژگی‌هایی که تویوتا برای راو4 مدل 2019 بیان کرده است ارائه سه نوع سیستم دو دیفرانسیل است که طبق خواسه و انتخاب مشتری قابل ارائه خواهد بود. به طور مثال در مدل هیبرید مشتری می‌تواند از سیستم چهارچرخ محرک که به صورت اختصاصی توسط تویوتا طراحی شده است، انتخاب نماید. تویوتا نام آن را AWD-i اعلام کرده است که 30 درصد قوای محرک خودرو را افزایش و بهبود می‌دهد.

تویوتا تغییر خاصی در پیشرانه مدل جدید راو4 نداده است ولی طبق قولی که مسئولین فنی این شرکت در معارفه و رونمایی راو4 مدل 2019 دادند، مصرف سوخت و هزینه‌هایی که معمولا برای خودروهای این‌چنینی وجود دارد، کاهش خواهد یافت. تویوتا این خودرو را در ارزان‌ترین مدل آن در مدل 8 سرعته گیربکس اتوماتیک ارائه خواهد کرد و نمونه هیبریدی راو4 مدل 2019 دارای گیربکس CVT است.

از دیگر مشخصات خودروی تازه وارد تویوتا به بازار خودروهای کراس‌اوور استفاده از موتور 2.5 لیتری است که قدرت 176 اسب بخار و 233 نیوتون متر گشتاور در مدل پایه، در اختیار راننده قرار خواهد داد. در مدل هیبرید که از قیمت بالاتری برخوردار است قدرت 194 اسب بخار و همچنین 206 نیوتون متر گشتاوری است که برای راننده قابل استفاده خواهد بود. گفتنی است که قدرت اضافه تولیدی در مدل هیبریدی توسط موتور الکتریکی خواهد بود که روی محورهای جلو و عقب فعالیت خواهند کرد.

از مشخصات داخلی این خودرو نیز می‌توان به ساده‌تر شدن فضای آن اشاره کرد که زیبایی خاصی به آن بخشیده است. تویوتا در این مدل سعی کرده است از کلیدهای کمتری استفاده کند و فضای مینیمالی را به راننده و سرنشینان القا نماید. در مدل پایه این خودرو استفاده از نمایشگر 7 اینچی و در مدل گرانتر نمایشگر 8 اینچی وجود دارد که در کنار آپشن‌هایی مانند ناوبری ماهواره‌ای، دوربین عقب و ارتباط با بلوتوث برای همه مدل‌ها و قابلیت انتخاب آپشن‌های بیشتر با پرداخت هزینه، یک خودروی ایده‌ال برای قشر طرفدار این برند در بازار خواهد بود.

از جمله تغییراتی که راو4 مدل 2019 با نسخه قدیمی آن داشته است، ارتقا در سیستم ایمنی آن است که با ارائه آپشن‌های مختلف ایمنی مانند سیستم جلوگیری از برخورد، هشدار خروج از خط، تشخیص عابر پیاده، ترمز اضطراری خودکار و تنظیم خودکار روشنایی اصلی توسط تویوتا همراه شده است. مدل‌های گرانتر این خودرو دارای سیستم خودران نوع 2  خواهند بود که با استفاده از ابزارهای جانبی مانند کروز کنترل، کنترل کننده خودرو در بین خطوط و سیستم شناسایی علائم جاده کیفیت خوبی را برای استفاده در مواقع نیاز برای راننده را فراهم می‌کنند.

راو4 مدل 2019

قیمت این مدل از راو4 مشخص نشده است و اعلام جزئیات بیشتر از قیمت‌گذاری مدل 2019 این خودرو به پیش‌فروش زمستان موکول شده است ولی ارزان‌ترین مدل این خودرو در حال حاضر با قیمتی در حدود 25 هزار دلار در بازارهای جهانی فروخته می‌شود.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا