مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

هر آنچه باید راجع به سمند LX EF7 بدانید را از چرخان بپرسید!

همان گونه که می‌دانید، یکی از بخش‌های مهم در وب سایت خبری تحلیلی چرخان، سرویس مشاوره و راهنمایی خرید خودروهای موجود در بازار ایران است و این قسمت محوریت خود را بر روی بررسی اختصاصی تمام خودروهای موجود در بازار داخلی کشور قرار داده و یکی از بهترین موارد برای تحقیق خریداران در رابطه با انتخاب خودرو مورد نظر است.

ایران خودرو با تولید بیش از 700 هزار دستگاه خودرو در انواع کلاس‌ها و قیمت‌ها، بی شک نقش مهمی را در صعنت حمل و نقل و خودروسازی کشور را ایفا می‌کند. در این رابطه، یکی از تولیدات گروه صنعتی ایران خودرو که در حدود 7 سال از ساخت آن می‌گذرد، سمند LX EF7 نام دارد.

حال در این مطلب قصد داریم با نگاهی دقیق بر روی این خودرو، تمامی مشخصات و مخارج جانبی آن را در نمونه بنزین سوز بیان کنیم.

با ما همراه باشید.

1-تاریخچه و معرفی کلی سمند LX EF7

به طور کلی، سمند را می‌توان یکی از بهترنی تولیدات ایران خودرو در رده خودروهای اقتصادی محسوب کرد. این خودرو با نام اختصاصی EF7 که در واقع نام موتور ملی این مدل بود، در اواخل سال 1389 و اوایل سال 1390 شمسی وارد بازار داخلی کشور شد و تا امروز جز پر فروش ترین تولیدات این گروه صنعتی به شمار می‌رود.

2-نمای ظاهری این خودرو چگونه است؟

در واقع، نمای ظاهری سمند LX EF7 دارای طراحی ساده ای است، اما همین طرح ساده و متوسط، حس نسبتا خوبی را به خریداران در هنگام خرید این خودرو منتقل می‌سازد. در این رابطه، می‌توان گفت که سمند LX EF7 مابین سایر رقبا هم رده و هم قیمت خود، از محبوبیت بیشتری از لحاظ ظاهری برخوردار است.

3-نمای داخلی و کابین این خودرو چگونه است؟

پس از نمای ظاهری، حال نوبت به بررسی نمای داخلی و کابین این خودرو میرسد که در این رابطه، می‌توان گفت که سمند LX EF7 با توجه به جنس متریال معمولی که در ساخت کابین این خودرو به کار رفته و طراحی داشبورد و ادوات متوسط، دارای نمای داخلی بسیار سطحی بوده و با توجه به اقتصادی و ارزان بودن این خودرو، انتظار نمی‌رود که طراحی کابین آن همانند مدل‌های گران قیمت تر باشد. به طور کلی، به اعتقاد کارشناسان، طراحی کابین این خودرو با توجه به امکانات و قیمت اعلامی، رضایت بخش محسوب می‌شود.

4-مشخصات فنی و عملکرد این خودرو به چه صورت است؟

در رابطه با مشخصات فنی سمند LX EF7، می‌توان گفت که این خودرو دارای یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 1.7 لیتر است که این موتور با نام اختصاصی EF7 بر روی این مدل قرار گرفته و قادر به تولید قدرتی برابر با 113 اسب بخار و گشتاوری برابر با 155 نیوتن متر خواهد بود که این نیرو تولیدی، توسط یک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو (FWD) منتقل می‌شود.

بر این اساس، حال اگر بخواهیم به علمکرد این خودرو نیز اشاره کنیم، بدین صورت باید گفت که سمند LX EF7 برای رسیدن به سرعت صدکیلومتر در ساعت از صفر مطلق، نیازمند زمانی برابر با 12.9 الی 13.4 ثانیه خواهد بود و حداکثر سرعت آن در حدود 200 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. همچنین، مصرف سوخت این خودرو در هر صدکیلومتر مسیر شهری و اتوبان، به صورت ترکیبی برابر با 7.9 الی 8.2 لیتر بنزین است و استاندارد آلایندگی آن یورو 4 است. (لازم به یاداوریست که گنجایش باک این مدل 70 لیتر است)

6-امکانات رفاهی این خودرو به چه صورت است؟

در رابطه با امکانات رفاهی این مدل می‌توان گفت که سمند LX EF7 دارای مواردی همچون 2 کیسه هوا، ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک‌کاری و ترمز عقب کاسه‌ای (ABS – EBD)، رایدو پخش سی دی خور، همراه با بلوتوث و USB، چهار شیشه برقی، ایموبلایزر، فرمان هیدرولیک، سیستم تهویه مطبوع، پر كن گودي كمر ، دسترسي به صندوق از داخل اتاق، بازکن درب صندوق عقب از داخل اتاق و روي سوييچ، كارت طلايي سه ستاره و …. است.

5-استهلاک و هزینه‌های جانبی این خودرو چگونه است؟

این خودرو در هر 5950 الی 6600 کیلومتر، برای بررسی و سرویس‌های دوره‌ای خود دارای هزینه در حدود 90 الی 125 هزار تومان بوده و از این رو یکی از خودروهای متوسط در این بخش به شمار می‌رود. همچنین، اگر دیگر مخارجی همچون تعویض لاستیک نیز برای این خودرو رخ دهد، قیمت هر جفت لاستیک سمند LX EF7 که به صورت استاندارد دارای سایزی برابر با 185 (15) هستند، طبق اعلام شرکت‌های تایر ساز ایرانی، بین 295 الی 350 هزار تومان خواهد بود.

در رابطه با نرخ بیمه شخص ثالث این مدل نیز باید گفت، در صورتی که مشتری این مدل را به صورت صفر کیلومتر تهیه نماید، می‌بایست هزینه‌ای در حدود 1 میلیون 680 الی 1 میلیون و 720 هزار تومان را پرداخت کند.

6-معایب این خودرو چیست؟

با توجه به نظرات برخی از دارندگان، سمند LX EF7 دارای مشکلاتی همچون عدم کیفیت رنگ بدنه و پوسته شدن آن در قسمت سپرها، مصرف بالای سوخت در صورت استفاده از بنزین معمولی و نامرغوب، کمبود برخی از لوازم یدکی در بعضی از شهرها، سنگینی بیش از حد شاسی و اتاق و در نتیجه از رخ افتادن خودرو بعد از چند سال استفاده و … است.

7-قیمت سمند LX EF7 در بازار چقدر است؟

پیرامون قیمت این مدل باید گفت که سمند LX EF7 در حال حاضر در بازار خودرویی ایران با مدل ساختاری 1397 ( سال جاری)، برچسب قیمتی برابر با 33 میلیون و 600 الی 34 میلیون و 300 هزار تومان را به خود اختصاص داده است.

حال اگر شخصی بخواهد با بودجه‌ای کمتر از 26 میلیون تومان، این خودرو را در نمونه دسته دوم تهیه نماید، می‌بایست به سراغ کدام مدل برود؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت که با بودجه معین شده، می‌توان یک دستگاه سمند LX EF7 را با مدل ساخت 1393 و کارکردی کمتر از 80 هزار کیلومتر در بهترین شرایط موتوری، ظاهری و جانبی (همانند بیمه نامه مدت دار، لوازم اضافی و …) تهیه نمود.

8-شرکت خدمات دهنده آن چگونه عمل می‌کند؟

سرانجام، نوبت به آخرین بخش و بررسی شرکت خدمات دهنده به این خودرو می‌رسد که در این رابطه می‌توان گفت که سمند LX EF7 همانگونه که گفته شد، یکی از تولیدات پر تقاضا گروه صنعتی ایران خودرو در سطح کشور بوده و این شرکت دولتی با توجه به وجود نمایندگی‌های گستره خود در سرتاسر کشور، در اکثر موارد به خوبی موفق به خدمات دهی و انجام سروبس‌ها و بررسی‌های لازم بر روی این خودرو شده است.

در پایان لازم به یاداوریست که در صورت بروز هرگونه سوال در رابطه با این خودرو، می‌توانید سوال خود را در بخش نظرات همین مطلب بیان نموده و منتظر پاسخ کارشناس مورد نظر باشید.

 

برای دست یابی به اطلاعات بیشتر راجع به این خودرو، می‌توانید مقالات زیر را نیز مطالعه نمایید

5 دلیل برای آنکه سمند LX را بخریم!

تفاوت سمند LX با EF7 LX در چیست؟

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

‫126 دیدگاه ها

    1. باید بهتون بگم بین ماشینهای ایران خودرو و سایپا نسبت به قیمتش بهترین هستش.به دلیل اتاق زیبا و جادار سوپرسالن به همراه وزن سنگین باعث می شود در سفر احساس راحتی و امنیت کرد.شما یک درصد کوچک شیشه ها رو دودی کنید(نه در اون حدی که خارج از عرف و مجوزات پلیس باشه)در حدود 15 درصد مجاز است.چهار حلقه لاستیک خوب خارجی سایز 205 بندازید و یک روکش زیبا و پس از آن از این خودرو لذتی در سواری میبرید که از هیچ خودرو دیگه ایرانخودرو و سایپا نخواهید برد.من خودم یه ارتفاع جزیی هم زدم نه در اون حدی که به ماشین آسیب بزنه و نه با برش فنر بلکه با تعویض فنر جلو ماشین من فنر فابریک اصلی 206 تیپ 2 و از ایرانخودرو تهیه کردک انداختم زیر ماشین و ارتفاع عقب هم ریگلاژی هست اونم تنظیم کنید و ببینید چه ماشین زیبایی دارید سوار میشید و سوای زیبایی نرمی و قرص شدن ماشین را در جاده هایی که خیلی پیچ در پیچ هستند و ببینید. واقعا عالیه

    2. سلام
      من EF7 سمند سال 92 دارم … در حد ماشین ایرانی عالیه

      چرا کسانی که ال 90 و پرشیا دارن جوگیر میشن و فقط ماشین خودشونو میبینن ؟؟؟

      بخدا در اتوبان قم به اصفهان ال 90 و پرشیا پای EF7 نرسیدن

    3. نه ال۹۰ انی خوبه که ادم باهاش چپ کنهنه ال ۹۰ انی خوبه ادم باهاش چپ کنه این حداقل هرچی باشه از رو زمین بلند نمیشی خیلیم نرم تر از ال۹۰

    1. سمند هر چی باشه بهترین ال نود و رانا هست که هیچ ندارن وقتی تصادف میکنن عین کاغذ مچاله میشن سمند عالیه تازه خیلی شتاب و ایمنی و جا زیادی داره رانا و آل نود آشغالن

      1. مقایسه با ال 90 در نقدی منصفانه:

        سمند:
        + سواری خوب
        + جادار برای افراد هیکلی
        + داشبورد با طراحی مناسب
        + چسبندگی عالی به جاده و مناسب برای حرکت با سرعت های بسیار زیاد بعلت وزن بالا

        – جا گذاشتن شما در مسافرت ها و جاده ها، شایان ذکر جز دانگ فنگ و MVM 110 هیچ خودروی حتی از نوع چینی هم چنین مشکلات خودروهای داخلی را ندارد.
        – پرمصرف
        – شتاب متوسط در سربالایی با توجه به حجم بالا و استفاده از یک موتور معمولی
        – نیاز به تعمیرات موتور در هر 50 تا نهایتاً 100 هزار کیلومتر و روزی رسان تعمیرکارن و خودروساز
        – مصرفی بودن کلیه قطعات و نیاز به تعمیرات مکرر روزانه، ماهانه و سالیانه از بدو تولید از گیربکس تا کوچکترین قطعات
        – هزینه بر بودن نگهداری خودروی مصرفی در شرایط گران شدن شدید قطعات
        – احتمال آسیب دیدگی زیاد بعلت مچاله نشدن و نقص در طراحی و عدم جذب ضربه حاصل از تصادف و انتقال مستقیم ضربات به سرنشین بنابر اعتراف دارنده خودرو
        – قیافه خز و خیل و خسته کننده بعلت تیراژ بالا مشابه کلیه تولیدات معمول

        ال 90:
        L90 داچیا چون در NCAP امتیاز خوبی هم کسب کرد تو اروپا مجوز فروش داره این در حالیست که هیچکدام از تولیدات داخلی که هیچ بلکه اکثر خودروهای چینی که 10 سال بدون خرج کار می کنند و مصرفی هم نیستند بدلیل نا امن بودن و در نتیجه عدم امکان شرکت در تست ایمنی اروپا مجوز فروش در کشوهای توسعه یافته را ندارند. در ضمن جزو معدود خودروهایی بود که با سخت ترین نظارت رنو تا قبل از خروج از ایران تولید می شد.

        + ایمنی بالا در تصادفات و آسیب دیدگی کمتر بدلیل طراحی اصولی
        + سپر بسیار قوی در برخوردهای خفیف، جلوبندی بسیار قوی و عدم نیاز به حساس بودن به چاله چوله ها و در نتیجه امکان حرکت با بالاترین سرعت در خیابان های فرعی سطح شهر و امکان کمی آفرود بدلیل ارتفاع مناسب و جلوندی خوب
        + مصرف سوخت مناسب در شهر و جاده
        + هماهنگی خوب گیربکس و موتور در کنار وزن کم و در نتیجه شتاب گیری عالی در سربالایی و کفی و برآورده شدن نیازهای سرعتی افراد جوان تر با جود ظاهر خز و خیل و پیرمردی
        + عدم مصرفی بودن قطعات، دوام بالای قطعات، امکان کارکرد طولانی تر حتی در صورت داشتن نقص فنی
        + عدم خرابی موتور تا زمان پاره نشدن تسمه تایم و نیاز به باز نشدن موتور در هر 500 هزار کیلومتر بجای باز شدن در هر 50 هزار کیلومتر و عدم نیاز به تعمیر جلوبندی، گیربکس و … در طول عمر خودرو با رانندگی اصولی
        + به صرفه بودن نگهداری خودرو بدلیل عدم نیاز به تعمیرات با رانندگی اصولی و اگرچه گرانتر می خرید موقع فروش هم گرانتر می فروشید.

        – داشبورد تعطیل و شکایت خانم ها از ظاهر داغون خودرو
        – خز و خیل مثل تمام خودروها داخلی با تیراژ بالا
        – سواری ضعیف برای سرنیشن عقب (حالت تهوع بدلیل تکان های نامناسب در داخل شهر، نامناسب بودن صندلی برای سفرهای طولانی)
        – عدم چسبندگی مناسب به جاده در سرعت های غیر مجاز و حس ناپایداری در راننده در سرعت بالا و نیازمند رعایت احتیاط هنگام دور زدن در پیچ های شدید با سرعت بالا که در صورت تمایل به سرعت زیاد باید دست کم سایز لاستیک را عویض کنید.

        1. این چیزایی که نوشتی یا کپی کردی از کجا اوردی خودت خوندی خوب معلومه ال نود داری تاحالا سوار سمند شدی این کجاش منصفانس هرچی دلت خواسته نوشتی

        2. علی جون
          اصلا اصلا مقایسه ات منصفانه نیست چون اطلاعات نداری
          مخصوصا اونجایی که گفتی سمند نیاز به تعمیر موتور در 50 هزار کیلومتر کلا اشتباهه
          علی جان باید ببینی کی ماشین سوار میشه
          اگه ماشین سوار نباشی بنز هم سوار شی موتور ماشین رو منفجر میکنی

          در موردی گفتی قیافه سمند خسته کنندس
          من هر وقت رخ عقب ال 90 رو میبینم به یاد خرچنگ در کارتون پاپ اسفنجی می افتم

          کلا این کاره نیستی

        3. سمند با سرعت 180 که میرم اصلا احساس نگرانی و ترس نمیکنم ولی با ال 90 رفتم انگار میخواد از فرودگاه بپره به آسمان . خودم پراید دارم

      2. داش بیخیال شو.رانا.ال نود هم شد ماشین.ماشینی که عرض کم باشه اون ماشین نیست.فقط فقط سالار جاده ها.سالار بیابان فقط فقط سمندفرقی نمیکنه.از کدوم نوعش باشه خلاصه سالار.

        1. ای اف سون مدل نود یک دارم خدا شاهده نزدیک دویست هزار کار کرده کوچکترین مشکلی نداشته مگه لوازمی که طبیعه عوض کردنش مثل لاستیک لنت یا امسال اینها مصرف کم پرشتاب البته بستگی به نو رانندگی نفر هم داره قابل مقایسه با پژو وال نود نیست چون قبلش داشتم

      3. بنده الان 2 ساله ef7 دوگانه سوز دارم و دراین دو سال فقط و فقط با گاز رفتم.. هیچ مشکلی هم نداره.

    2. آخه رانا چیش ازسمندبهتره فکرکن L90
      ال نودو باید بدی بچه هاباهاش بازی کنن

  1. سلام تشکر از نوشتن این مقاله ولی حداقل به احترام مخاطبین سایت عکس موتور رو درست میذاشتید. عکس موتور تی یو۵ رو گذاشتین.

    1. داداش از کی تا حالا سمند ال ایکس موتور تیو فایو داره؟ این کچاش تیو فایوه برادر من؟؟

      1. دقیقا موتور تی یو فایوه. مدلهای صادراتی به ترکیه و بلغارستان دارای موتور تی یو فایو بودند. تعدادی هم تا سال 1390 به بازار داخلی فروحته شدند. من یک دستگاه مدل 88 داشتم که اشتباه کردم و فروختم

        1. والا داداش من مدل های صادراتیشو ندیدم من هرچی که باید راجع به مدل ای اف سون نوشته می شد گفتم به عنوان یک راهنمایی حالا اون عکس هم انچنان موردی نداره مهم نوشته هست. چون این مدل از بقه پر فروش تره باید طبق این مدل نوشت حالا اون عکسو عوض میکنم

        2. سلام خسته نباشید من یه سمند تیو فایو مدل ۹۷ خریدم جلو جمیر جدیده دلی مال همه دیجیتالیه ولی مال من سیستم سنگو صفحه کیلومتر مثل همین قدیمیه تو عکسه یعنی مشکل از کجا میتونه باشه لطفا جوابمو بدین زود مرسی

        3. داداش هرکی ریش داشت،بابا میشه؟؟؟؟؟؟؟

  2. سلام .من برا سمند ای اف سون ثبت نآم کردم تحویل ۱۰ / ۲ بوده ولی تا الان هیچ خبری نیست بی زحمت همراهی کنید .با تشکر

    1. سلام کاکو به امید خدا ماشینت میاد وهر چیزی انتظارش قشنگه .فقط فکر این کن که یه ماشین خوبی خریدی .مبارکت باشه .حق نگهدار

      1. ولله از نظر من بدترین ماشین است بااینکه ادم خودشو میکشه تایه ماشینی اشغال مثل سمند بخره برادران ایرانی یکم گنده تر فکر کنید دنبال ماشین خارجی باشید حداقل توان خود را به هیوندای اکسنت برسونید وازکیفیت وراحت در رانندگی لذت ببرید

        1. حاجی آخه من همون قدر اختلاف قیمتی که بین هیوندااکسنت و سمند هست رو خرج سمند کنم از هیوندا هم بهتر میشه
          بعدشم ما فکرمون باید به اندازه پول تو جیبمون بستگی داشته باشه

    2. سلام نگران نباش منم حدو ۵ماه شد که تازه تحویل گرفتم .هر چیزی انتظارش قشنگه
      .من با مشورت زیاد که همکارام داشتن خریداری کردم .داخل ماشینای ایرانی خوبه .ولی همه باید بدونن ماشینای ما بنزو بی ام و نیستن که هر کسی اومد کارشناسی کنه ‌.همین که داری شکر خدا کن .در آخر مبارکت باشه سالار

  3. سلام من ۶ ساله این ماشینو دارم .در صمن از دست فامیل خریدم اون موقع ۴۴تا هم کار کرده بود ولی الان هر کی میبینه میگه عالی نگهش داشتی .چون خیلی سر حاله.میخوام بفروشمش جکs3 یا چانگان بگیرم .تطرتون چیه؟ در ضمن فقط یه ایراد داره وقتی کولر میگیری شتاب ماشین خیلی میاد پایین وتو دنده سنگین ازار دهنده اس .یعنی انگار موتور داره جون میده تا راه بره.

  4. سلام ب همه دوستان .سمند ef7عالیه حرف نداره هرکی هم میگه سنگیه چرت میگه من خودم 7 ساله ef7دارم و خیلی هم ازش راضی ام حرف نداره مدل 90 داشتم دادم به داداشم برج 2 یه خشک خریدم اینم عالیه

      1. برو بابا چی میگی اخه پژو پارس ELX کجا سالار جاده هاست تا ۲۱۰ باهاش میری میرینه تازه نهایت سرعتش ۲۱۰ ولی سمند
        ۲۲۰ تا میره اونم EF7

  5. باسلام خدمت شما …خودرو سمند ای اف سون بهترین نمونه سمند است ک در چند سال اخیر با بررسی بهترین مهندسان ایرانخودرو ساخته شده است ..من خودم از ماشین سمند ای اف سون استفاده میکنم .ودر حال حاضر بسیار راضی هستم شتاب اولیه مصرف بنزین ..قدرت بدنه ..و نرمی این خودرو بسیار ستودنی است ..وقتی ک کولر میگیرید انگار در بی ام دبلیو نشسته اید ..بسیار امکان رفاهی خوبی دارد با تشکر از همه دست اندر کاران عزیز …

    1. ای جان.bmwرو باسمند مقایسه میکنی داداش.!پیاده شو باهم بریم

  6. سلام به شما دوستان گرامی بنده ای اف سون مدل نود دارم که در حالت بنزین خوب کار میکنه ولی وقتی با گاز کار میکنه بعد از طی مسافتی افت فشار روغن پیدا میکند لطفا راهنمایی کنید مشکل میتواند از کجا باشد قابل ذکر است که چراغ استپ هم روشن میشون وماشین خاموش میشود

    1. سلام احتمال زياد از سيمكشي باشه زير سوزنهاى گاز دقت كن كه سيم ها روى اگزوز ول نباشن

  7. سلام دوستان سمن اف سون مدل ۹۳ دارم .شتاب ماشین خیلی ضعیف شده دلیلشو میدونید لطفا بگین

    1. سلام شمع ها رو تمیز کن دور وایرهاشم چسب برق بپیچ .اگر بازم رفع نشد صافی بنزینه.ولی احتمال زیاد شمع و وایره

  8. خوش به حل شما دیروز رفتم دم نمایندگی یه سیگار هم گرفته بودم داشتم می کشیدم می گفتم کاش میشد منم یه دونه ای اف سون بخرم اییییییی روزگار

    1. سلام اگه خدا صلاح بدونه مطمئن باش از اینا بهتر گیرت میاد .سالار مبادا از درگاه خدا نا امید بشی .درست میشه

  9. داداش های گلم خسته نباشید و اینکه سمند ef7 مشکلی نداره توش حرفی نیس و خیلی از ال ۹۰ و ۴۰۵ و پارس بهتره و این رو هم میگم چون همه رو امتحان کردم

  10. داداش های گلم خسته نباشید و اینکه سمند ef7 مشکلی نداره توش حرفی نیس و خیلی از ال ۹۰ و ۴۰۵ و پارس بهتره و این رو هم میگم چون همه رو امتحان کردم

    1. با سلام به دوستان گرامی کسی میدونه چرا انتن اتوماتیک که روی سمندهای مدل قبل نصب میشد الان حذف شده

  11. سلام خدمت دوستان من دو روزه این ماشینو خریدم قبلشم ال نود داشتم ولی خداییش این خیلی سواریش بهتره حالا شاید من اشتباه میکنم ولی جدا خیلی راضیم

    1. سلام من اف سون مدل 92 خریدم عالیه به خدا هیچ ماشیینی به پاش نمیاد راهنمای کنید منو دزد ماشین هیچ صدای نداره حتی در با کلید باز کنید راهنمای کنید

  12. سلام خدمت دوستان….من یه سمندای ای اف سون ندا ۹۶رو۳ماهه خریدم….صدای موتورخیلی زیاده توماشین……سربالایی هم کم میاره….میخاستم ببینم برای بقیه دوستانم همینطوره

    1. نه داداش ef7 ماشین سر بالاییه اگه نمیکشه حتما مشکلی داره.البته به مقدار سر بالایی و توقع شما از ماشین نباید بیتوجه بود

  13. سلام با تشکر از شما لطفا بفرمائید بیمه بدنه داره یا همان ارت سه ستاره کافیه . ممنونم جواب بدید

    1. سلام
      برادر چی رو با چی مقایسه میکنی؟
      رقیب تیبا۲پژو۲۰۶ هستش اونم تیپ۲!
      رقیب سمند هم ۴۰۵وپژو پارس هستن
      هیچ رقمه تیبا و سمند قابل مقایسه نیستن که بخوایم بگیم این بهتره یا اون

  14. سلام‌سمند‌ماشینه‌بدی‌هرکی‌میگیره‌میگه‌ارزششو‌نداره‌سمند‌ماشین‌پر‌خرج‌هست‌همه‌از‌اینجاش‌نارازی‌اند‌اگه‌یه‌پراید‌مدل‌۸۰الی۸۳بخری‌بهتر‌از‌سمنده

    1. سلام
      من حرفتونو رد میکنم من مدل ۹۲ رو به مدت ۶ سال داشتم عالی بود

  15. سلام دوستان من تازه خریدم دست دوم الان روز دوم هست سرعتش خیلی خوبه راحت فقط یکم بزرگ احساس آش بودن به آدم دست میده ولی واقعا عالیه من اولش بدم نیامد ولی الان میگم خدارو شکر خوبه فقط یکم کلاچش سفت چیکار کنم ؟

  16. سلام دوستان من تازه خریدم دست دوم الان روز دوم هست سرعتش خیلی خوبه راحت فقط یکم بزرگ احساس آش بودن به آدم دست میده ولی واقعا عالیه من اولش بدم نیامد ولی الان میگم خدارو شکر خوبه فقط یکم کلاچش سفت چیکار کنم ؟

  17. سلام به همه عزیزان یک راهنمای داشتم از دوستان با مرام. سمند ای اف سون دوگانه مدل ۹۳ دارم ولی خیلی صدا داره منظورم داخل اطاق ..ممنون میشم علتشو بدونم ایا مشکل حل شدنی هست یا نه.

  18. دوستان درموردخدمات پس از فروش ef7توضیح بدین ..قطعاتش گیرمیاد یانه

  19. سلام خدمت کاربران و ادمین سایت سمند ef7 نوخریداری شده اما موقع قفل با ریموت رو حالت دزدگیر میره و بعد از چند ثانیه اعلان خطر میکنه و فلاشر میزنه با باز کردن ریموت قفل باز میشه ولی اعلان خطر از رو نمایشگر نمیره و ماشین استارت نمیخوره
    ممنون میشم اگه کسی اطلاعاتی داره بهم بگه

    1. سلام منم 4 روزه مدل 91 گرفتم 89000 کار کرده همین مشکلو داره.اعصابمو خرد کرده

      1. سمند ef7خیلی بهتر از پژو هست هم سواری آن و شتاب سرعت قدرت و موتور مقاومی که ۲۲۰ km.h پر می کنه

  20. سلام من مدل 90رو با 140000کارکرد خریدم و خیلی ازش راضی هستم قدرت بسیار خوب در هر دوحالت گاز وبنزین بصورتی که اصلا متوجه تغییر سوخت نمیشم

  21. سلام خدمت دوستان
    منم سمند ای آف سون دوگانه دارم مدل 96که از لحاظ شتاب با گاز و بنزین فرقی نداره حتی سربالایی رو خوب جواب میده فقط صدای موتور زیاده. من مدل 92تک سوز داشتم مصرف سوختش تو جاده6.5و صدای موتور خیلی نرم مبلمان داخلی راحته نسبت به همه خودروهای داخلی هم رده خودش
    ال ایکس مدل 89هم داشتم خیلی راضی بودم 4سال داشتم بدون هیچ مشکلی

  22. شتاب‌اولیش‌درسال اول خوبه،ولی‌بعدیکسال‌مثل‌نعش‌گاو‌ می‌مونه
    تو‌جاده‌هم‌صدای‌موتورش‌اعصاب‌خورد‌ کنه

    1. داداش به هر ماشینی رسیدگی نکنی اونطوری میشه ولی صداشو قبول دارم

  23. خداییش منو راهنمایی کنید چرا وقتی سرعتم از 120 بالاتر بره صدای غمبه گاز طوریه ک سر ادم گیج میکنه
    سمند مدل 95 دارم وجدانی اگه کسی علتش میدونه بهم بگه

  24. خداییش منو راهنمایی کنید چرا وقتی سرعتم از 120 بالاتر بره صدای غمبه گاز طوریه ک سر ادم گیج میکنه
    سمند مدل 95 دارم وجدانی اگه کسی علتش میدونه بهم بگه09160969428 اینم شمارمه کسی میتونه راهنماییم کنه

  25. سمند ef7 کلا چندتا ایربگ داره؟
    چرا مدل سال 90 یکی داره؟از چه سالی دو ایربگ شده؟

  26. سلام. من سمند اف سون مدل ۹۴ دارم‌ .خودم صفر خریدم مصرف سوخت عالی خصوصا با گاز. شتاب عالی بطوریکه تو جاده بقیه هم رده ها رو سوسک میکنه. نرم و فرمانپذیری خیلی خوب. از ایراداتش تنها ایرادی که به نظر رسید اینکه پیچ کارتر روغن زود خراب میشه که باید قلاویز کرد.

  27. سلام
    من ۴ سال سمند ef7 داشتم و تو این چهارسال نه یک قطره روغن کم کرد و نه یک قطره آب،فقط باید روغن ماشین رو هر ۷۰۰۰ کیلومتر عوض کنید و تمامی فیلترهارو هم همون ۷۰۰۰ تا ، حسابی هم ازش کار کشیدم و تو بدترین جاده های ایران باهاش مسافرت کردم ، سمند ماشینی هست که ابهت خاصی داره و صندلی هاش برای کسانی که مشکل کمر درد دارند عالیه، خواهشا برید با تحقیق جنس ایرانی خوب بخرید نه چینی مینی بخرید و نه از محصولات دیگه خارجی حمایت کنید، اونی هم که مال داره مرد باشه و ایرانی بخره! الان هم به فضل خدا سورن توربوشارژ دارم و واقعا راضیم
    تا حالا هر ماشینی رو بگید تست کردم و مسافت بین شهری باهاش داشتم از جمله ۲۰۶ ، ۴۰۵ ، ماکسیما، زانتیا، پارس،ریو،آزرا،تیگو شاسی بلند،ال نود و…
    اما سمند بدون تعصب میگم نسخه ef7 واقعا معرکست و ای ول داره، فقط ای کاش ایران خودرو ی کروز کنترل و دنده اتومات روش میگذاشت با موتور توربو ، دیگه هیچی و هیچی کم نداشت.

  28. سلام بنده تاکسیران هستم و میخوام ماشینمو تحويل بدم بنظر شما سمند بگیرم یا پژو 405 یا هر ماشین دیگه ای در این بازه قیمتی.
    ممنون از راهنمایتون

    1. سمند ef7خیلی بهتر از پژو هست هم سواری آن و شتاب سرعت قدرت و موتور مقاومی که ۲۲۰ km.h پر می کنه

  29. با سلام اف سون ۹۳دو گانه کلاس ۱۶دارم صدا داخل اطاق زیاد هست مخصوصن.دور موتور از ۳رد بشه انگار که یک دنده دیگه لازم دارد.لطفا راهنمای دسته موتور نوع گزاشتم هیچ فرقی نکرده

  30. سلام دوستان میخوام سمند ای‌اف‌سون بخرم.راست میگن صدای موتور تو کابین زیاده؟

  31. سلام
    من EF7 مدل 92 دارم …. صفر خریدم تا حالا راضیم.

    ولی در شرح مدل توضیح دادید ….

    یک سئوال :
    در مدل EF7 و LX غیر از موتور ماشین و سر دنده که فرق داره ….
    کجای این دو مدل فرق داره که در بالا 10 خط توضیح دادید و از فرق اتاق EF7 تعریف کردید ؟

    جلل الخالق !!!!!!!! … عین هم هستند … بیخیال

    1. آره داداش زیاد فرقی ندارن فقط:
      ۱.طرح چوب کمی فرق میکنه
      ۲.شبکه جلو
      ۳.اگه مالتی پلکس باشه آمپر و سخنگو فرق میکنه
      ۴.دیگه هیچی

  32. تنها ماشینی بود ک پا به پای زانتیا رفتم باهاش
    البته بستگی به این داره ک چجوری گاز خور کرده باشیش
    در کل ازش راضیم
    نسبت به ماشینای هم سطح خودش فوق العادست
    ولی اینکه ماشینی چجوری بکشی مهمه تو شتابش
    موفق باشید

  33. سلام سمندef7 مدل ۹۱ دارم روی گاز کار نمیکنه لطفاً راهنمایی فرمایید باتشکر

  34. سلام و خسته نباشید به کارشناسان محترم
    چرا شاسی سمند ضعیف بدنه سنگین می‌سازند
    بعد از گذشت دوره ای ایکسل کج میشود

    1. سلام دوستان من مدل ۸۹اولین ساخت شو دارم واقعا خیلی عالیه هنوز براش گاز بنزین فرقی ندار.هیچیش دست نخورده با اینکه توی جاده خاکی هم خیلی میرم .فقط یه چیزی وقتی کولر میزنم چراغ چکش روشن میشه لطفا. راهنمای کنید

  35. مدل ۹۵ صفر گرفتم الان سه ساله مثل مرد برام کار کرده فقط بنزبن زدم و روغن عوض کردم ، پارس tu5 و ال ۹۰ راحت میخوره ، تو‌جاده خیلی خوبی داره

  36. سلام. من هیچ نظری ندارم چون تا حالا ماشین نداشتم
    فقط آرزو دارم یکی بخرم. شما هم برام از خدا طلب کنید
    شاید دوعای یکی تون برآورده شد.
    سپاس گذارتان هستم

    1. منم ندارم داداش اینجوری نگو سلطان به جاش سلامتی داری ایشالا ب حق آقا امام زمان بهترین ماشین و خدا بهت بده گوربابای مال دنیا همشو باید بزاریم بریم فقط خودتو خانوادتو سلامتیتون مهمه

    1. سیلندر یک محفظه هستش که به هیچ عنوان نمیشه تغییرش داد اگه منظورتون سرسیلندر برای موتور ملی هیچ کدوم برای موتور عادی سرسیلندر ۴۰۵ و پارس و زانتیا ۱۸۰۰ و پارس elx ۱۸۰۰ می خوره.

  37. سلام
    من یه سمند ef7مدل ۹۶ دارم در تابستان وقتی ساعات گرم روز مثلا بین ساعات ۲ تا ۵ توی جاده باشم امپر زیر خط وسط است وقتی برسم مقصد خاموش کنم شروع به اژیر زدن میکنه و برق توی صفحه کیلومتر قطع میشه و دیگه استارت نمیخوره باید اژیر و ببندم و موتور کاملا سرد بشه بعد بست های باطری یه بار قطع و وصل کنم تا درست بشه دوستان هر کس میدونه ایراد از چیه راهنمایی کنه ممنون.

  38. سلام مدل ۸۹ساخت اولشو دارم واقعا عالیه هیچیش دست نخورده گاز و بنزین هم براش فرقی نداره خیلی هم ازش راضیم البته الان سه ساله دستمنه شتابش که انصافاحرف نداره .فقط نمی دونم چرا کولر میزنم چراغ چک روشن میشه لطفا کسی علتشو میدونه راهنمایی کنید

  39. سلام دوستان بنده سمند ایکس سون گرفتم مدل ۹۰ اما ماشین دست آدم چتر بازی بوده و ماشین تعمیر اساس شده دوباره..میگن ایکس سون یه بار که موتورش باز بشه دیگه هیچ وقت مث ثابق نمیشه..نمیدونم اشتباه کردم گرفتمش یا نه!!!؟؟؟

    1. دوست عزیز موتور xu7 اگر واشر سر سیلندرش بسوزه باید هر سال یکی عوض کنی ولی اگر کلا موتور داغون شه مثلا شاتون بزنه یا سرسیلندر ترک برداره هر موتوری هم باشه باز جور در نمیاد.
      البته اصلی ترین مشکل موتور xu7 همین سوختن واشر سرسیلندر که خیلی آدمو اذیت میکنه به نظر من برو و یکی ef7 موتور ملی اش رو بگیر که اصلا واشر سرسیلندرش به این زودیا نمیسوزه.

  40. خب دوستان ال 90 هم ماشین خوبیه اما سمند یه چیز دیگه ست مثل اینکه سمند ماشین ملی هم هست با این حال من خودم ازش راضی هستم

  41. سلام ماسمند ef7مدل 97صفر کیلومتر گرفتیم اصلا کیفیت نداره بعد 2ماه 2تا از محرک های درش خراب شد رفتیم نمایندگی جواب نداد شکایت کردیم گفتن قطعه سفارش دادیم فعلا که یک ماه منتظر قطعه هستیم هنوز نیومده ماشین شتاب خوبی داره کسانی که میگن شتاب نداره رانا شتاب با سمندef7 پژو پارس و405slxبرابر هست نهایتا 1الی2ثانیه کمتر یابیشتر باشه میتونید برید نگاه کنید وزنش زیاد هست سمند ولی روی شتابش تاثیر نداره مقایسه کنید شتابش رو ماشین هایی که نوشتم کولرش هم خوبه قدرت زیادی در مقابل کولر ماشین های ایرانی داره در مجموع ماشین خوبی هست

  42. با سلام… بنده ماشین های زیادی رو تجربه کردم(داشتم) .. توی رنج قیمتی خودش بهترینه …. اینو بدون هیچ طرفداری میگم… قابل مقایسه با پژو 4۰۵ ٬ پرشیا ، 206 ، ال 90 ، رانا ، اچ سی کراس نیست. البته فقط EF7 … سمند معمولی رو قبول ندارم….

  43. اشغاله برید نو گوگل بزنید دوج‌چلنجر اون‌ماشینه نه سمند

  44. عشق است EF7 جون میده بار قاچاق بزنی به خدا زانتیا و ELX هم بهش نمیرسه

  45. من که تازه خریدم ولی چند روزه تو پارکینک هست حیفم میاد بیارمش بیرون

  46. سلام،من در حال حاضر سمند efدوگانه مخزن بزرگ دارم ،قصد تخریب ندارم ولی راضی نیستم.چون مدلهای ۸۹‌صفر ومدل ۹۰ دوسال کارکردش‌رو داشتم ویکی از طرفدارای پروپا قرص ای‌اف بودم اما از خرید این‌یکی که الان دارمش و مدل ۹۶ هستش فوقالعاده ناراضیم.دلیلشم موتور پر‌سروصدا و بی کیفیت و ضعیف
    شتاب افتضاح ،سیستم مولتی پلکس مسخره و ای‌سی‌یو ساخت فرانسه، حالا اگه کسی مخالف حرفامه جواب این سئوالمو فقط بده من تسلیمم؛من با سمند ۸۹ بوش سخن‌گو ک مخزن ۱۰۰ لیتری گاز داشت ،با یه مخزن پر ۳۹۹ کیلومتر مسافت طی کردم که ۱۰۰ کیلومترش رو داخل شهر تهران رانندگی کردم تو ترافیک.،
    حالا با سمند ۹۶ کلاس ۱۶ مخزن صد لیتری ریگلاتور ب اصطلاح بوش نمیتونم از سرازیری اردبیل تا رشت خودمو برسونم،حداکثر مسافت با مخزن پر ۲۲۰ ب زور میره.این واسم شده معما که رو دفترچه آشنایی با موتور ملی اونموقع نوشته بود حداکثر پیمایش مسافت با مخزن پر ۳۵۰ کیلومتر در جاده،حالا رو شیشه جلو برچسب پر افتخاری چسبوندن که حداکثر پیمایش مسافت با مخزن پر ۲۵۴ کیلومتر در جاده…
    اون ماشین ۳۵۰ رو میرفت ۴۰۰ این‌یکی ۲۵۴ رو میره ۲۲۰
    اون ۲۲۰ رو پر میکرد این ۱۷۰ رو بعد از ۵ کیلومتر راه رفتن اونم بزور.اون دنده ۳ رو ،رو دور موتور ۶۵۰۰؛ ۱۳۷ تا پر میکرد تا کاتآف
    این ۱۲۰ رو تو دور ۶۴۰۰
    واقعا چی شده چیکارش کردن
    دارن با صنعت خودروسازی کشورمون چیکار میکنن
    چرا جلوی چشممون جیبمونو میزنن آشغال تحویلمون میدن
    ما چمون شده ،خوابیم ؟!؟!!

  47. سلام
    تا حالا کسی سمند ۸۹ ای‌اف رو با ۷-۹۶ ،جفتشونم مخزن بزرگ؛
    مقایسه کرده؟؟
    از هردو تست گرفتین؟

  48. ef7 موتور خوبی است تووو جاده متوجه میشید باور کنید از سمند متنفر بودم ولی الان با این موتور بهترینه شتاب اولیه خوبی نداره ولی شتاب ثانویه عالی داره که شتاب ثانویه مخصوص جاده است بدنه مطمین تری نسبت به پارس و 405 داره تعادل خوبی داره ماشین خانواده است باهش میتونید اسپرتی هم رانندگی کنید اون دوستانی که مشکل برا خودروشون میاد دست هر کسی ندید هر کسی از ef7 سر در نمیآره

  49. سلام اقا لطفا منو راهنمای کنید شاستی داخل موتور تا جلو ماشین چه اندازی هست با تشکر

  50. سلام ، درود بر همه و خوشا به حال ماشین دارها هر ماشینی که دارن تنشون سلامت.. ی وسپا سفید ۷۱ دارم ۴۰۵ رو تا تعمیر گاه بگسل کردم دمش گرم.. یکی میمرد از درد بی نوایی…یکی میگفت خانم زردک میخایی.. خوش باشید…

  51. سلام، من 2ساله سمند ef7 دارم هیچ مشکلی باهاش نداشتم فقط تابستون امسال وقتی کولر روشن میکردم دور موتور میومد پایین و ماشین گاز نمیخورد هرجا رفتم سر در نمی آوردن . توی خوزستان موتور خوب کار میکنه ولی تابستون که رفتم اصفهان و شیراز موتور خاموش میکرد. کسی از عزیزان میدونه مشکل از کجاست ؟

  52. منظر من بهترین ماشین ایران خودرو سمنده اونم ef7 نه چیزه دیگه من خودم با (دند۱) ای اف سون ۷۰ تا پرکردم (دنده۲) ۱۳۰ تا پرکردن (دنده۴)۲۰۰ تا و (دنده۵)۲۵۰ تا پرکردم [(فابریک فابریک)] سلطان جاده ها سمند ef7 با پژو پارس elx موتور زانتیا کورس گذاشتم با دنده ۳ گذاشتمش جا با ۴۰۵ و ال ۹۰ زانتیا هم کورس گذاشتم بازم بردم البته با زانتیا با دنده ۴ جاش گذاشتم

  53. خدا شاهده من رانا داشتم پدرمو در آورد ..‌از موتور بگیر تا کیفت بد قطعات …اخر مجبوز شدم بفروشم باضرر ۲ میلیونی و ۴۰۵ صفر خریدم…بخدا الان سمند دارم …سمند سگش شرف داره به رانا

  54. سلام من ای اف سون 88 دارم 1 ساله خریدم تو ایی سال دوبار واشر زده سر سیلندر رو عوض کرم رینگ و پیستون هم همینطور.. حالا اول صب ک روشن میکنم ی کم اگزوز آب چکه میکنه مشکل چیه هنوز 5 ماهه تعمیر کردم

  55. سلام سمندef7و LXنقاط قوت این است که چوب با طرح بنز از این این رو به آلمانی ها شبیه میکنه البته که منهدسی ماشین آلمانی است

  56. شمایی که میگی موتور تی یو ۷
    وقتی چیزی بلد نیستی مجبوری حرف بزنی
    این موتور ای اف سون هستش احمق اعظم

  57. آشغال ترین به درد نخور ترین ماشین دنیا ال 90 و رانا پراید ولا از ال نود و رانا بهتره از سال 96 ای اف سون دارم سلطان جادست سرعتش که بالای 220 هم میتونه بره سربالایی هارو که انگار میخواد پرواز کنه ال نود و پارس گوه ترین ماشین هایی هستن که تو عمرم دیدم اگه قصد خرید ماشین ایرانی دارید حتما سمند EF7 یا سورن یا دنا بخرید

  58. بهترین ماشین جاده سمند از هر چی ماشین ایرانی هست بهتره از نظر کیفیت بدنه راحتی جادار و شتاب و سرعت فوق العاده سمند سالار و سلطان جاده ها

  59. سلام ماشینم ای اف سون دوگانه شرکتی ۹۱هستش دوتای کویل سمت چپ جرقه میزنن ولی روی موتورتاثیری ندارن ولی دوتای سمت راست وقتی موتورروشنه وکویلاروجداکنیم موتورتاخاموشی هم میره پیش برقکارهم بردمش ولی نتونس درستش کنه کویل وشمع راهم جابجاکردم بازم هم همونطوره میشه راهنمایی بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا