مکمل بنزین
مقایسهمشاوره خریدبرگزیده‌ها

مقایسه پژو پارس اتوماتیک با پژو 207 صندوق دار؛ هر ایرانی یک TU5!

همان گونه که می‌دانید، گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان بزرگ ترین و قدیمی ترین خودروساز در کشور محسوب می‌شود و با تولید انواع خودروها در کلاس‌های مختلف، نقش مهمی را در بازار داخلی کشور در زمینه عرضه و فروش اتومبیل ایفا می‌کند.

در این مطلب به مقایسه دو محصول این شرکت خودروسازی با نام های پژو پارس اتوماتیک و پژو 207 صندوق دار بپردازیم و با نگاهی کلی به این دو محصول، برتری هر یک را نسبت به دیگری بیان خواهیم کرد.

1-معرفی کلی

پژو پارس خودرویی آشنا برای مشتریان ایرانی است. زیرا این مدل در سال‌های گذشته (سال 1391) نیز بر روی خط تولید حضور داشته و در مجموع از استقبال خوبی از سوی خریداران رو به رو شد. حال پس از گذشت وقفه‌ای چند ساله، ایران خودرو در اواسط سال گذشته، اقدام به معرفی مجدد پژو پارس اتوماتیک برای بازار داخلی کشور گرفت.

اما در سوی دیگر این میدان، پژو 207 صندوق دار را می‌توان به عنوان فیس لیفت 206 صندوق دار عنوان کرد، این خودرو نیز همانند پارس اتوماتیک، در سال گذشته معرفی و طبق برنامه ریزی اعلامی از سوی ایران خودرو، فروش انبوه آن در سال جاری صورت خواهد گرفت.

2-طراحی ظاهری

طبیعتا نمای بیرونی هر خودرو با توجه به سلیقه مشتری هم می‌تواند زیبا باشد و هم زشت و نمی‌توان به صورت دقیق معین کرد که کدام خودرو زیبا تر است. اما با توجه به نظر کارشناسان و علاقمندان، پژو 207 صندوق دار با توجه به نمای زیبا تر چراغ‌ها و الگوریتم بدنه، خودرویی بهتر در این بخش به شمار می‌رود.

3-طراحی داخلی

پس از نمای ظاهری، حال نوبت به بررسی نمای داخلی و کابین این دو خودرو می‌رسد که با توجه به نظر مشتریان و کیفیت ساخت و متریال به کار رفته، در مجموعه باید 207 صندوق دار را خودرویی بهتر از پژو پارس اتوماتیک دانست. اما برخی از مالکان پژو پارس در نمونه دستی (داشبورد جدید) معتقد هستند که این خودرو از نظر زیبایی اتاق، خودرویی بهتر از 207 صندوق دار بوده و کابین آن دلنشین تر است.

البته یکی از مهمترین ویژگی‌ها و برتری های پارس نسبت به 207 صندوق دار، فضای داخلی بزرگ و جا دار آن است که خب برای خانواده‌های پرجمعیت انتخاب را راحت تر و البته منطقی تر می‌کند.

4-پیشرانه و عملکرد

در پژو پارس اتوماتیک، یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 1.6 لیتر با نام TU5 تعبیه شده که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 105 اسب بخار و گشتاوری برابر با 142 نیوتن متر است که این قدرت تولید توسط یک گیربکس اتوماتیک 4 سرعته، به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

پارس اتوماتیک برای رسیدن به سرعت صدکیلومتر در ساعت از صفر مطلق، به زمانی برابر با 14.1 الی 14.5 ثانیه نیاز دارد و حداکثر سرعت آن در حدود 195 کیلومتر در ساعت خواهد بود. همچنین، مصرف سوخت این مدل در هر صدکیلومتر مسیر شهری و اتوبان، به صورت مجموع برابر با 8.3 لیتر بنزین اعلام شده و استاندارد آلایندگی آن یورو4 است (گنجایش باک پارس اتوماتیک، برابر با 70 لیتر است)

در سوی دیگر این میدان، پژو 207 صندوق دار اتوماتیک نیز دقیقا از همان پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ TU5 بهره مند است!

207 صندوق دار برای رسیدن به سرعت صدکیلومتر در ساعت از صفر مطلق، به زمانی برابر با 12.6 الی 13 ثانیه احتیاج دارد و حداکثر سرعت آن در حدود 190 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. همچنین، مصرف سوخت این مدل در هر صدکیلومتر مسیر شهری و اتوبان، به صورت مجموع برابر با 7.3 لیتر بنزین اعلام شده و استاندارد آلایندگی آن یورو4 است (گنجایش باک 207 صندوق دار، برابر با 50 لیتر است)

حال نوبت به اعلام برنده در این بخش می‌رسد که در بخش اول به دلیل جادار تر بودن اتاق و سواری بهتر پارس اتوماتیک نسبت به 207 صندوق دار، باید این خودرو را به عنوان برنده اعلام کرد و در بخش دوم، 207 صندوق دار به دلیل مصرف سوخت کمتر، شتاب اولیه بهتر و … خودرویی بهتر از پارس اتوماتیک به شمار می‌رود.

5-امکانات رفاهی

در رابطه با امکانات رفاهی در این دو مدل می‌بایست این نکته را خاطر نشان کرد که هر دو مدل به عنوان محصولاتی اقتصادی ساخته و روانه بازار شده‌اند و دارای امکانات نسبتا یکسانی هستند که اگر بخواهیم به بخشی از این امکانات اشاره کنیم، باید مواردی همچون سيستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD), ترمز جلو ديسكي با سيستم خنك شونده، ترمز عقب ديسكي توپر، سيستم مالتي مديا با صفحه نمايش 7 اينچي لمسي (207 صندوق دار)، GPS، DVD، پورت USB، تيوتر صوتي جلو، بلوتوث، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه‌های جانبی برقی راهنما دار هم رنگ بدنه، ایموبیلایزر، قفل مركزی با ریموت، صندلی عقب مجهز به ایزوفیكس، دوربین دنده عقب، کروز کنترل و … را نام برد. اما خب پژو 207 را با توجه به بروز بودنش شاید بتوان در این حوزه کمی برتر دانست.

پژو 207 صندوقدار اتوماتیک

6-قیمت در بازار

در رابطه با قیمت این دو مدل در بازار داخلی کشور می‌توان گفت که پژو پارس اتوماتیک در حال حاضر برچسب قیمتی برابر با 80 میلیون تومان به صورت حواله دارا است و در سوی دیگر، با توجه به شرایط نا مشخص بازار قیمت 207 صندوق دار هنوز به طور قطعی مشخص نیست؛ با توجه به اظهارات قبلی ایران خودرو قرار بود اولین سری از این مدل در اواخر اردبیشت و اوایل خرداد ماه سال جاری به صورت انبوه وارد بازار شود. در حال حاضر قیمت خرید و فروش حواله 207 صندوق دار برای موعد تحویل خرداد 1397، برابر با 55 میلیون تومان است.

 

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

‫9 دیدگاه ها

  1. دیروز یه ۲۰۷ تو اتوبان دیدم طراحی سپر عقبش با این خیلی فرق میکرد حتی اسپویلرهاش این شکلی نبود میتونم بگم فاجعه بود باز اینی که تو عکسه خیلی بهتره

  2. تو این بازه قیمتی من چینی ها رو ترجیح میدم،207 که اتاق فوق العاده کوچیکی داره، پارس هم بدنه ضعیف و پر سر و صدایی داره،هر دو خودرو هم مصرف نسبتا بالاتری نسبت به چینی هایی مثل برلیانس دارن، چینی های خوب تو این بازه ارزش خرید بیشتری دارن البته به شرطی که تعصب و تحجر رو بذاریم کنار! در ضمن عکسی که از موتور پارس گذاشتید tu5 نیست، بیشتر دقت کنید

  3. سلام بنده یک دستگاه lifan X50 مدل بهمن ۹۵ خریدم. نمیخواهم تعریف کنم ولی به جرأت و ۱۰۰درصد میتونم بگم که از ۲۰۷ و پارس و خیلی از داخلی سازهای ما یک سر و گردن بالاتره. من مدت ۱۰سال ماشین داخلی سوار می‌شدم و با ریسک کردن یک خودروی چینی خریدم که خدارا ۱۰۰۰مرتبه شکر راضی ام. واقعاً بدنه محکمی داره. اونم مونتاژشده ایران که بیشتر آپشن‌های خودرو را دزدیدند و بصورت خام دست مشتری دادند. شما فکر کن اگه همون خودرویی که چین داره به روسیه و کشورهای دیگه صادر می‌کنه بدون هیچ کم و کاستی بدست ملت ما می‌رسید خودروسازهای بزرگ ما هیچ حرفی برای گفتن نداشتند. ولی چه کنیم که انحصاره. حتی لوازم و قطعات این خودروهای چینی را خیلی سخت خریدار می‌تونه تهیه کنه. چرا؟ چون مردم را می‌خواند سوق بدن به خرید تولید داخل و تابوت مرگ که روزانه چندصد نفر کشته های جاده ای داریم.
    من و هرکسی که خودروی چینی الان سوارند واقعا راضیند. مثلاً MVM X22 یا چری، برلیانس، جک و… که اصلاً قابل قیاس با خودروهای داخلی نیستند. ملت ما کی باید این موضوع را درک کنند خدا عالمه

    1. چون دوست عزیز هر فرغونی که ویران خودرو یا سایپا به مردم بدبخت میندازه حق السهمی برای سردمداران حکومت کنار میگذاره که براشون کم نیست پول کمی نیست جون تا خرخره سیر میشن ماشینی که 90میلیون میفروشن مطمئن باش براشون 30 میلیون هم هزینه نداره ولی حق السهما زیاده پس حق دارن نذارن ملت از این فرغونها دست بردارن

  4. به نظرمن ازطراحی عقب پژو۲۰۷وازجلوپژوپارس ای الکی است پژوپارس اوتومات186تا195وپژو207از197تا200کیلومترکه پژوپارس ازهمه نظر بهتره کاش پژوپارس پلاس یاپارسELXراباپژو207پلاس یادورنگ مقایسه می کرد.

  5. کاش زانتیا برمیگشت به خط تولید یا پارس elx صندلی خلبانی و موتور زانتیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا