مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

نیسان آلتیما مدل 2019 در نمایشگاه نیویورک رونمایی شد + تصاویر

به گزارش چرخان، در هیاهوی ارائه نسخه‌ جدید خودروهای پرطرفدار برندهای معتبر خودروسازی دنیا در نمایشگاه نیویورک، شرکت نیسان نیز از نسل جدید یکی از خودروهای سدان پرفروش خود را رونمایی کرد که مورد توجه مخاطبین و بازدیدکنندگان این نمایشگاه قرار گرفت. در ادامه به معرفی ویژگی‌های نیسان آلتیما مدل 2019 می‌پردازیم و تصاویر آن را تقدیم نگاه شما می‌کنیم.

شرکت نیسان در جدیدترین مدل از سدان سایز متوسط خود، از مدل جدید آلتیما که برای اولین بار از سیستم تمام چرخ متحرک بهره می‌برد رونمایی کرد که با پیشرانه جدید و قوی می‌تواند رقیبی قابل احترام برای هوندا آکورد و تویوتا کمری محسوب شود که حتی در بعضی از موارد از ارزش خرید بالاتری نسبت به این دو خودرو برخوردار است.

ششمین نسل از سدان محبوب نیسان تغییراتی را در ظاهر و بدنه داشته است که همراه شدن این تغییرات با تنوع ایجاد شده در کابین خودرو زیبایی خاصی به این خودرو بخشیده است. این شرکت ژاپنی که توانسته درخودروهای شاسی بلند و کراس‌اوور موفقیت‌های خوبی را کسب کند، در حالی مدل جدید آلتیما را رونمایی کرده است که به نظر می‌رسد، موفقیت خوبی در این زمینه نیز نصیب نیسان شود.

نیسان آلتیما مدل 2019 از سیستم فناوری نیمه خودران استفاده می‌کند که برای اولین بار در تمامی نسل‌های این خودرو، سیستم چهارچرخ متحرک در این سدان ژاپنی به کار برده شده است. استفاده از مدل مفهومی Vmotion 2.0 در طراحی این سدان سایز متوسط مشهود بوده و طراحی بدنه این خودرو بسیار متفاوت از نسل‌های قبلی آن بوده است.

نمای روبروی این خودرو از فناوری آیرودینامیک استفاده کرده و ارتفاع دماغه آن کاهش یافته و نمای جذاب‌تری را به آن بخشیده است. در نمای جلوی این خودرو به وضوح اصالت طراحی نیسان قابل مشاهده بوده و و یک طراحی بروز را به مشتری ارائه می‌نماید.خطوط ایجاد شده روی بدنه این خودرو و جلوی آن به صورت هماهنگ با چراغ‌هایی است که در آن به کار رفته و هماهنگی بی‌نظیری با آن دارد.

در واقع بازدیدکنندگان از این خودرو به خوبی به طراحی اختصاصی نیسان که در نمایشگاه 2017 از آن رونمایی شده بود، پی برده و آن را در آلتیما مدل 2019 مشاهده می‌کنند. البته نیسان بر خلاف مدل مفهومی که در نمایشگاه 2017 از آن صحبت کرده بود، در نمای عقب نتوانسته و یا نخواسته از آن استفاده کند ولی تفاوت نمای عقب این مدل از آلتیما نسبت به نسخه قبلی به طرز قابل توجهی مشهود بوده و همه مخاطبین این موضوع را تایید کرده‌اند.

آلتیما مدل 2019

همچنین از دیگر تغییرات ایجاد شده در این مدل از آلتیما تغییراتی است که در سایز این خودرو ایجاد شده است که هم در عرض خودرو و همچنین طول خودرو این افزایش حدود 3 سانتی متری ایجاد شده است. همچنین نیسان در این نسل از آلتیما کاهش حدود 3 سانتی متری را در ارتفاع ایجاد کرده است. به دلیل افزایش عرض این خودرو، محورهای خودرو نیز افزایش حدود 2 سانتی متری را داشته است که به طور کلی تغییر قابل محسوس و ملموسی محسوب نمی‌شود ولی با دقت فراوان و مقایسه دقیق نسبت به مدل فعلی، قابل مشاهده است.

نیسان برای این خودرو دو نوع پیشرانه در نظر گرفته است که به بازار عرضه خواهد شد. پیشرانه اول با حجم 2.5 لیتری به بازار عرضه خواهد شد که دارای 4 سیلندر است که قدرت 188 اسب بخار و گشتاور 244 نیوتون‌متری را در اختیار راننده قرار می‌دهد. برای مقایسه این پیشرانه با مدل فعلی باید بگوئیم که پیشرانه فعلی نیسان آلتیما دارای قدرت موتور 179 اسب بخار و گشتاور 240 نیوتون متری است که در مدل 2019 شامل ارتقا و بهبود شده است.

آلتیما مدل 2019

پیشرانه بعدی دو لیتری بوده که به صورت توربوشارژ به بازار عرضه می‌شود. 4 سیلندر بودن آن از دیگر ویژگی‌هایی است که به همراه قدرت 248 اسب بخاری و گشتاور 370 نیوتون‌متری یک خودروی بی‌نظیر و پرسرعت را به مشتریان عرضه می‌کند. از ویژگی‌های پیشرانه مورد بحث توربوشارژ بودن آن با تراکم متغیر است که نیسان قصد جایگزین کردن این پیشرانه با پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری فعلی را دارد.

آلتیما مدل 2019
آلتیما مدل 2019

مهندسین نیسان می‌گویند که نسل فعلی پیشرانه ارائه شده توسط آن‌ها قدرت بیشتری را نسبت به نسل فعلی ارائه می‌دهد و از مصرف سوخت پائین‌تری برخوردار است. گیربکس CVT از جمله مواردی است که باعث انتقال قدرت به محور جلو و یا دو محوره شدن نیسان آلتیما مدل 2019 می‌گردد.

پیشرانه 2.5 لیتری این خودرو به صورت پیش‌فرض با محور جلو حرکت می‌کند ولی مشتری می‌تواند نسبت به سفارش چهارچرخ متحرک نیز اقدام کرده و از این تکنولوژی جدید به کار رفته در این نسل از آلتیما استفاده نماید. در این سیستم به طور پیش‌فرض کار حرکت خودرو توسط محور جلو انجام می‌شود ولی در مواقع موردنیاز تقسیم 50 درصدی بین محور جلو و عقب صورت می‌گیرد که کارایی آن را افزایش می‌دهد.

آلتیما مدل 2019
آلتیما مدل 2019

همچنین از تکنولوژی‌های استفاده شده در این مدل از آلتیما، استفاده از دیفرانسل لغزش محدود است که در جاده‌های لغزنده به راننده کمک می‌کند تا رانندگی بهتری را تجربه نماید. البته قابل ذکر است که متقاضیان نوع پیشرانه 2 لیتری صرفا می‌توانند نوع چهارچرخ متحرک آلتیما مدل 2019 را سفارش دهند.

از تغییرات و امکانات قابل ذکر در نسخه جدید این خودرو اضافه شدن امکانات زیاد رفاهی و تفریحی به آلتیما جدید است که نیسان سعی کرده در این نسخه، امکانات و آپشن‌های متنوعی به خودرو اضافه نماید تا نظر مشتریان را جلب نماید. به طور مثال تیپ‌های مختلف این خودرو شامل S، SR، SV، SL و پلاتینیوم دارای امکاناتی از جمله موارد زیر است:

  • سیستم هشدار دهنده فاصله با خودروی جلویی
  • سیستم ترمز اضطراری خودکار
  • سیستم جلوگیری از خواب راننده در هنگام رانندگی

تیپ‌های مختلف این خودرو دارای امکانات رفاهی گوناگون است ولی نسخه پلاتینیوم کامل‌ترین تیپی است که توسط نیسان به بازار عرضه می‌شود که علاوه بر آپشن‌های ارائه شده در دیگر تیپ‌ها، به فناوری دوربین 360 درجه مجهز است.

کابین این خودرو نیز دارای ویژگی‌هایی است که در راستای آپشن‌های ارائه شده توسط نیسان به رفاه هر چه بیشتر سرنشینان منجر می‌شود.

قیمت اپتیما مدل 2019 مشخص نشده است که این موضوع در پاییز سال 2018 و در زمان عرضه به بازارهای اروپایی مشخص خواهد شد.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا