مکمل بنزین
گوناگونخبر

مرسدس بنز EQ سدان به عنوان نسخه برقی کلاس C روانه بازار می‌شود

با معرفی کراس‌اوور EQ C، در اواسط دهه آینده میلادی شرکت آلمانی مرسدس بنز دارای 10 خودروی کاملا برقی در بازار خواهد بود. تمامی این مدل‌ها به پلتفرم جدید ماژولار مرسدس بنز که برای خودروهای برقی توسعه یافته است مجهز می‌شوند. یکی از خودروهای برقی این برند مرسدس بنز EQ سدان است که از ابعاد مشابهی با مرسدس کلاس C بهره می‌برد.

در حالی‌که مرسدس بنز EQ سدان دارای ابعادی برابر با مرسدس کلاس C بوده ولی این خودرو که تولید آلایندگی آن برابر با صفر است از طراحی متفاوتی بهره می‌برد. شرکت آلمانی سازنده این خودرو به علت ایجاد تمایز در میان محصولات خود، مرسدس EQ سدان را با طراحی متفاوتی روانه بازار می‌کند.

مرسدس بنز به صورت رسمی اعلام کرده است که برخی خودروهای برقی این شرکت تحت عنوان EQ روانه بازار می‌شود و فروش آن‌ها از سال 2022 شروع خواهد شد. علاوه‌بر مرسدس بنز EQ سدان، مرسدس بنز کلاس S نیز در یک نسخه برقی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. این شرکت آلمانی قصد دارد در کنار مرسدس بنز کلاس S مجهز به موتور بنزینی، نسخه‌ای از این خودرو را تحت برند EQ با ابعاد یکسان ولی طراحی متفاوت به فروش برساند.

همانند مرسدس کلاس S که محصولات لوکس این برند را تشکیل می‌دهند، نسخه برقی کلاس S نیز در بالاترین رده خودروهای سری EQ قرار می‌گیرد. مرسدس بنز به تازگی نسخه تازه خودروهای کلاس C را معرفی کرده است. این خودرو در نسل جدید خود دارای نسخه هیبریدی است که شامل یک نمونه پلاگین هیبرید نیز می‌شود.

خودرو مرسدس بنز C300e یک خودرو هیبریدی محسوب می‌شود که در نسخه C300de دارای یک موتور دیزلی است. این دو خودرو در زمانی‌که تنها از موتور برقی استفاده می‌کنند می‌توانند تا نزدیک به 50 کیلومتر راننده را همراهی کنند. افزایش کارایی نسخه جدید به لطف افزایش ظرفیت باتری این محصول صورت گرفته است. در نسخه جدید به جای باتری لیتیوم یون با ظرفیت 6.4 کیلووات ساعت، از یک باتری 13.5 کیلووات ساعتی با تکنولوژی مشابه استفاده شده است.

این دو نمونه هیبریدی کلاس C از نسل سوم سیستم هیبریدی مرسدس بنز بهره می‌برند. کارایی این سیستم به صورت خودکار با استفاده از سیستم ناوبری و اطلاعاتی که توسط رادارها و دوربین‌های مورد استفاده در این خودرو جمع‌آوری می‌شود، تنظیم خواهد شد.

اگر خریدار خواهان تصاحب یک خودرو از برند مرسدس بنز ولی بدون موتور بنزینی یا دیزلی باشد، باید تا اوایل سال 2019 صبر کند. در این زمان مرسدس بنز EQ C روانه بازار می‌شود. در این سال علاوه‌بر مرسدس بنز EQ C، خودرو EQ A نیز به بازار عرضه خواهد شد. در سال گذشته این شرکت در نمایشگاه خودرو فرانکفورت از اتومبیل مفهومی EQ A رونمایی کرده بود.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا