مکمل بنزین
گوناگونخبر

کیا سدونا مدل 2019 به صورت رسمی معرفی شد

شرکت کیا در نمایشگاه خودرو نیویورک علاوه‌بر نسل جدید K900 و نسخه بهبود یافته اپتیما، از کیا سدونا مدل 2019 نیز رونمایی کرد. این نسخه بروز شده ون شرکت کیا تا قبل از پایان سال میلادی جاری روانه بازار می‌شود و خریداران می‌توانند آن را خریداری کنند.

کیا سدونا مدل 2019 همانند نسخه قبلی خود به موتور 6 سیلندر با حجم 3.3 لیتر مجهز می‌شود. این موتور قدرتی برابر با 276 اسب بخار و 336 نیوتون متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد. برخلاف نسخه کنونی این خودرو که به گیربکس 6 سرعته مجهز است، سدونا مدل 2019 قدرت تولیدی موتور را توسط یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌کند. بر اساس اعلام کیا این تغییر در سیستم انتقال قدرت باعث بهبود مصرف سوخت و شتاب بهتر این خودرو می‌شود.

کیا سدونا مدل 2019

طراحی ظاهری این خودرو در بخش جلویی و پشتی دچار تغییرات اندکی شده به گونه‌ای در نگاه اول نمی‌توان متوجه آن‌ها شد. در حالی‌که زاویه بخش روبرویی خودرو مقداری افزایش یافته است ولی تغییری را در ظاهر کلی این محصول ایجاد نکرده است. کیا سدونا مدل 2019 در سه تیپ با نام‌های SX ،EX و SXL روانه بازار می‌شود. دو نسخه بالاتر یعنی SX و SXL به چراغ‌های LED مجهز هستند و تیپ SXL از رینگ‌های کرومی 19 اینچی بهره می‌برد.

بیشترین تغییر در کیا سدونا مدل 2019 را باید در کابین آن جستجو کرد. این خودرو به سیستم کنترل راننده مجهز شده است. این سیستم قادر به شناسایی خستگی راننده بوده و در صورتی‌که متوجه خستگی بیش از حد او شود با هشدار سعی می‌کند از تصادف جلوگیری کند. در میان دو صندلی جلو جایگاهی برای عینک آفتابی در نظر گرفته شده است و همچنین راننده می‌تواند گوشی هوشمند خود را توسط شارژر وایرلس تعبیه شده در کابین شارژ کند.

کیا برای سرنشینان عقب سدونا مدل 2019 نیز تغییراتی را اعمال کرده است که برای مثال می‌توان به نمایشگر جدید مورد استفاده در این خودرو اشاره کرد. در این محصول برای هر یک از دو سرنشین عقب یک صفحه نمایش لمسی 10.1 اینچی در نظر گرفته شده است. سرنشینان عقب می‌توانند گوشی هوشمند خود را به این نمایشگرها متصل کنند و به جستجو در اینترنت بپردازند. سرنشینان عقب قادر به شارژ دستگاه خود به وسیله شارژر USB تعبیه شده در این خودرو خواهند بود.

محمد قریشی

مهندس مکانیک و علاقه مند به دنیای خودرو و تکنولوژی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا