مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

هر آنچه باید راجع به تندر پیکاپ بدانید را از چرخان بپرسید!

بی شک، گروه خودروسازی رنو فرانسه را می‌توان یکی از با کیفیت ترین خودروسازان جهان نام نهاد. این شرکت در حال حاضر دارای منافعی مشترک با کمپانی نیسان ژاپن بوده و اغلب محصولات خود را تحت یک پلتفرم کلی با این شرکت ژاپنی تولید و به بازارهای جهانی عرضه می‌کند. همچنین، شرکت رنو با توجه به دارا بودن سهام شرکت داچیا، در ساخت خودروهای اقتصادی و ارزان قیمت بسیار خوش نام و مشهور است.

در این مطلب قصد داریم به معرفی و بررسی تندر پیکاپ که یکی از محصولات تولید شده توسط گروه صنعتی ایران خودرو که با نظرات شرکت فرانسوی رنو به بازار خودرویی کشور عرضه می‌شود، بپردازیم و با نگاهی کلی به این خودرو، هر آنچه را که خریداران باید از این مدل بدانند را بیان خواهیم کرد.

1-معرفی کلی

در رابطه با معرفی تندر پیکاپ می‌توان گفت که این خودرو نخستین بار در بازار اروپا به عنوان یک وانت اقتصادی و با کیفیت به منظور جا به جایی اشیا سبک و متوسط طراحی و عرضه شد و پس از موفقیت بسیار زیاد در این قاره، به واسطه همکاری شرکت رنو با گروه صنعتی ایران خودرو، موفق به حضور در خطوط تولید این شرکت دولتی و در نتیجه بازار داخلی کشور شد و از آن زمان تا به امروز، تندر پیکاپ موفق به کسب رضایت مندی بسیار خوبی از سوی مشتریان شده است.

2-طراحی ظاهری و داخلی این خودرو چگونه است؟

پس از معرفی این محصول، حال نوبت آن است تا نگاهی به طراحی ظاهری این خودرو بی‌ اندازیم که در این رابطه باید گفت که تندر پیکاپ از تمامی وانت‌های موجود که قیمتی زیر 50 میلیون تومان را دارا هستند، زیبا تر بوده و از الگوریتم طراحی بهتری سود می‌برد. همچنین، نمای داخلی و کابین این خودرو با توجه به قیمت اعلامی و هدف ساختاری، خوب قلمداد شده و از کیفیت و دوام خوبی برخوردار است.

3-مشخصات فنی و عملکرد این مدل به چه صورت است؟

تندر پیکاپ از یک پیشرانه چهار سیلندر 16 سوپاپ با حجمی برابر با 1.6 لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با 105 اسب بخار و گشتاوری برابر با 140 نویتن متر است که این نیرو تولیدی توسط یک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

در رابطه با عملکرد این مدل نیز می‌بایست گفت که تندر پیکاپ در زمانی برابر با 10.1 الی 10.6 ثانیه به سرعت صدکیلومتر در ساعت از صفر مطلق دست پیدا خواهد و حداکثر سرعت آن در حدود 170 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. همچنین، این خودرو در هر صدکیلومتر مسیر شهری و پر ترافیک مصرف سوختی برابر با 9.1 لیتر و در هر صدکیلومتر مسیر خارج شهری و اتوبان، تندر پیکاپ مصرفی برابر با 6.1 لیتر بنزین را دارا خواهد بود که به صورت کلی، مصرف سوخت آن برابر با 7.6 لیتر بنزین اعلام شده و استاندارد آلایندگی آن یورو 4 است. (گنجایش باک تندر پیکاپ 50 لیتر است)

لازم به یاداوریست که میزان حمل مجاز برای محفظه بار تندر پیکاپ برابر با 800 کیلوگرم اعلام شده و همان‌گونه که در ابتدا این مطلب گفته شد، این خودرو برای جا به جایی اشیا سبک و زیر یک تن طراحی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

4-امکانات این خودرو چگونه است؟

تندر پیکاپ دارای امکاناتی همچون ترمزهای ABS و EBD، دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو، ضبط با امکان پخش MP3 و USB، فرمان هیدرولیک – کولر و …. است.

5-استهلاک و هزینه جانبی این خودرو چقدر است؟

در رابطه با استهلاک و هزینه‌های جانبی این مدل باید گفت که تندر پیکاپ در هر 5500 الی 6400 کیلومتر، دارای هزینه بررسی و سرویس دوره‌ای در حدود 95 الی 120 هزار تومان بوده و به طور متوسط، با توجه به دوام بالا، کیفیت ساخت خوب و موتور بی آزار این خودرو، می‌توان گفت که این خودرو دارای هزینه آنچنانی برای خریدار و مالک خود نیست.

اما حالا اگر لاستیک‌های این خودرو دچار ترکیدگی یا مشکل شوند، هزینه تهیه هر جفت لاستیک برای این خودرو چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که قیمت هر جفت لاستیک تندر پیکاپ که دارای اندازه‌ای برابر با 185 هستند، در حدود 310 الی 340 هزار تومان با توجه به قیمت گذاری شرکت‌های تایر ساز ایرانی بوده و نرخ بیمه این خودرو اگر به صورت صفر کیلومتر تهیه شود، برابر با یک میلیون و 685 الی یک میلیون و 720 هزار تومان خواهد بود.

6-معایب این خودرو چیست؟

در رابطه با معایب این خودرو طبق نظر مالکان و تعمیرکاران، باید  گفت که تندر پیکاپ دارای معایبی همچون هزینه بالای تعمیرات و نگه داری در صورت بروز مشکل، حجم کم باربری با توجه به قیمت اعلامی، دیفرانسیل جلو بودن با توجه به بارگیری و فشار زیاد بر روی محور عقب و قیمت بالا نسبت به رقبا در بازار داخلی کشور است.

7-قیمت این خودرو در بازار چقدر است؟

سرانجام، در پایان این مطلب، نوبت به اعلام قیمت این مدل می‌رسد که با توجه به گفته فعالان بازار خودرویی کشور، قیمت تندر پیکاپ در مدل 1397، در حال حاضر برابر با 37 میلیون و 500 هزار تومان است. (لازم به یاداوریست که این خودرو دارای دو سال گارانتی از سوی ایران خودرو بوده و در سال اول، هزینه سرویس های دوره‌ای تندر پیکاپ در مراکز خدمات دهی ایران خودرو، به صورت رایگان خواهد بود)

حال اگر شخصی بخواهد با بودجه‌ای برابر با 30 میلیون تومان، اقدام به خرید یک دستگاه تندر پیکاپ در نمونه دسته دوم و کارکرده نماید، باید به سراغ کدام مدل از این خودرو برود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که شخص خریدار با بودجه معین شده می‌تواند مدل 1394 این خودرو را با کارکردی کمتر از 75 هزار کیلومتر، در بهترین شرایط موتوری و ظاهری تهیه نماید.

در پایان لازم به یاداوریست که در صورت بروز هرگونه سوال در رابطه با این خودرو، می‌توانید سوال خود را در بخش نظرات همین مطلب بیان نموده و منتظر پاسخ کارشناس مورد نظر باشید.

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. باسلام
    معرفی خیلی کلی و ساده بود .
    من خودم حدود یکسال ونیم است که این ماشین را دارم و حدود ۴۰ هزار کیلومتر رانندگی کرده ام .
    از انتخابم بسیار راضی هستم و قبل از آن ۱۰ سال وانت پیکان داشتم از معایب این ماشین را میتونم به ضعف و فقر شدید آپشن اشاره کنن از جمله نداشتن قفل مرکزی ، شیشه ها دستی ، نداشتم مه شکن جلو و…
    ولی درکل هر برای کارهای سبک حرف نداره و شما یک سواری راحت با کاربرد وانت خریدید مخصوصا برای خانواده های ۲ نفره خیلی خوبه.
    سپاس از عوامل محترم چرخان

  2. سلام قیمت خرداد ماه ایرانخودرو برای تندر پیکاپ ۵ میلیون تومان افزایش داشته . کنار نام تندر پیکاپ داخل پرانتز نوشته فاز دو کسی از دوستان معنیشو میدونه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا